خواص گردو با عسل؛ معجونی که معجزه می کند + طرز تهیه معجون


1,393

خواص گردو با عسل؛ معجونی که معجزه می کند + طرز تهیه معجون

ترکیب گردو با آن همه کربوهیدرات و پروتئین و ویتامین و موادمعدنی با عسل با آن همه انواع قند و ویتامین، چیزی جز یک غذای بسیار مقوی و مفید نمی‌سازد. در این مطلب می‌خواهیم صفر تا صد ترکیب گردو با عسل و خواص و طرز تهیه آن برای نیازهای مختلف را بگوییم. شما هم اگر به این خوراکی مفید و خوشمزه علاقه دارید و می‌خواهید درباره‌اش بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

در مورد خواص گردو با عسل بیشتر بدانید

مهم‌ترین خواص گردو با عسل این‌ها هستند:

ارزش غذایی گردو با عسل

گردو پر از کربوهیدرات است که نقش اصلی را در تامین انرژی بدن ما ایفا می‌کند. پروتئین ماده پرخاصیت دیگری است که در دانه‌های آجیلی مثل گردو یافت می‌شود. علاوه بر این‌ها انواع چربی مفید هم در گردو پیدا می‌شود و گردو جزو دانه‌های روغنی اصیل است. فیبر هم در گردو زیاد است. عسل هم که از انواع قندها که نوعی کربوهیدرات به حساب می‌آیند پر است. ویتامین‌ها و مواد معدنی هم در عسل به فراوانی یافت می‌شوند. حالا حساب کنید ترکیب این دو خوراکی می‌تواند چه معجونی مقوی و مفیدی بسازد.

ارزش غذایی گردو با عسل

خواص و فواید عسل با گردو

انرژی و مواد مغذی موجود در گردوعسل آن را به یکی از خوراکی‌هایی تبدیل کرده است که اصطلاحا به آن بمب انرژی می‌گویند. طبق طب سنتی، گردو با عسل جزو خوراکی‌های با طبع گرم طبقه بندی می‌شوند که برای زن و مرد و پیر و جوان مفید هستند. البته همیشه استثنائاتی هست.

خواص گردو با عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین انرژی مورد نیاز بدن، دستگاه هاضمه و گوارش، زیبایی به خصوص پوست و مو، موارد مربوط به خون و عروق و قلب می‌تواند نقش مهم و موثری ایفا کند. در ادامه خواص گردو با عسل را برای هر یک از این موارد بررسی می‌کنیم.

خواص عسل با گردو برای لاغری (کاهش وزن)

شاید فکر کنید چون گردو با عسل شیرین و تا حدودی چرب است پس برای رژیم‌های لاغری و کاهش وزن خوب نیست اما این اشتباه است. خواص عسل و گردو برای لاغری کاملا اثبات شده است. مصرف گردو و عسل در طول رژیم لاغری انرژی بدن شما را تامین می‌کند و از ضعف و بی‌حالی ناشی از گرسنگی می‌کاهد. چربی و قندهای طبیعی موجود در عسل و گردو جایگزین قندها و چربی‌های مضر و مصنوعی می‌شوند و می‌توانند کار تامین انرژی برای بدن را بدون مصرف کربوهیدرات‌های مصنوعی به انجام برسانند. پس اگر رژیم لاغری دارید، از مصرف گردو و عسل غفلت نکنید.

خواص عسل با گردو برای لاغری (کاهش وزن)

خواص عسل با گردو برای سرماخوردگی

چیزی که در عسل با گردو زیاد است ویتامین و مواد معدنی هستند. عسل و گردو می‌تواند به سرعت عوارض ناشی از سرماخوردگی را کم کند و آن‌ها را درمان نماید. عسل با گردو برای تخفیف علائم سرماخوردگی مثل گلودرد و سرفه و تب و کوفتگی بدن بسیار عالی است. برای این منظور بهتر است عسل و گردو را با مقداری آبلیموی طبیعی یا شیر گرم مخلوط کنید.

خواص عسل با گردو برای دستگاه ایمنی

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در معجون گردو با عسل با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب خود به تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع عفونت‌ها از آن می‌شود. گلبول‌های سفید خون که نقش مبازره با عوامل بیماری‌زا را در بدن بر عهده دارند با مصرف عسل و گردو زیاد می‌شوند. یک ماده ضد سم قوی هو در ترکیب عسل با گردو هست به نام اسید سیتریک که سموم را از بدن دفع می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص برای کودکان و سالمندان، به آن‌ها عسل و گردو بدهید.

خواص عسل با گردو برای دستگاه ایمنی

خواص عسل با گردو برای مردان

مصرف عسل با گردو برای مردان آنان را برای مقابله با اضطراب‌های روزمره مقاوم می‎کند چون این ترکیب از خاصیت ضد استرسی قوی برخوردار است. تقویت نیروی مردانه و تقویت قلب و عروق از خواص مهم عسل و گردو برای مردان است. همچنین عسل و گردو برای مردان در تقویت قوای جنسی بسیار مفید و یک داروی موثر است. برای این منظور بهتر است عسل و گردو را ناشتا و در هنگامی که معده خالی است مثل اول صبح مصرف کنید.

خواص عسل با گردو برای زنان

اولین تاثیری که مصرف عسل و گردو برای خانم‌ها دارد، روی زیبایی پوست و موی آنان آشکار می‌شود. عسل و گردو همچنین به تقویت باروری و زادآوری زنان کمک می‌کند. انرژی موجود در عسل و گردو برای زنان در هنگام بارداری بهترین انتخاب است. مواد ضد التهاب و ویتامین‌های عسل و گردو هم برای مادر و هم برای جنین و نوزادی که شیر مادر را می‌خورد مفید هستند. مصرف عسل و گردو در دوره عادت ماهانه هم خون و انرژی از دست رفته را به بانوان بازمی‌گرداند. پس خانم‌های محترم در هر وضعیتی که هستند حتما معجون عسل با گردو را در رژیم غذایی خودشان بگنجانند.

خواص عسل با گردو برای زنان

خواص گردو با عسل برای مغز و حافظه

این جا هم پای انتی اکسیدان در میان است. عسل و گردو با مواد ضد التهابی که دارد واکنش‌های شیمیایی مضر را در مغز متوقف می‌کند و با این کار بافت مغز را از فرسایش و ابتلا به بیماری‌های مثل آلزایمر و زوال عقل حفظ می‌نماید. مصرف عسل و گردو در تقویت حافظه هم نقش مهمی دارد و توصیه می‌شود برای جوانانی که درس می‌خوانند حتما واحدهایی از این خوراکی را در طول روز یا هفته مصرف کنند.

خواص گردو با عسل برای دستگاه گوارش

گفتیم که در ترکیب عسل و گردو مواد سم‌زدا و ضد عفونی زیاد هستند. این خاصیت عسل و گردو برای تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید است. چون با این خاصیت باکتری‌ها و میکروب‌های مضر دستگاه گوارش از بین می‌روند. خواص ضد التهابی عسل و گردو برای درمان زخم معده هم مفید است. کافی است آن را امتحان کنید تا تاثیرش ببینید.

خواص گردو با عسل برای کم خونی

آهن جزو مواد معدنی است که هم در گردو و هم در عسل به وفور یافت می‌شود. بدن برای خون‌سازی نیاز به آهن دارد که مقدار موجود در ترکیب عسل و گردو برای این کار به خوبی کفایت می‌کند. برای تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون و مبارزه با آنمی عسل و گردو مصرف کنید.

خواص گردو با عسل برای کم خونی

خواص گردو با عسل در پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان در جلوگیری و مبارزه با انواع سرطان در بدن نقش دارد که البته این مواد در عسل و گردو فراوان هستند. موادی مثل فنول‌ها، اسید الاژیک و امگا 3 در عسل و گردو هستند که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارند و برای پیشگیری از سرطان بسیار کارآمد هستند.

خواص گردو با عسل برای کاهش فشار خون

اگر می‌خواهید از فشار خون در امان بمانید یا اگر فشار خون دارید و می‌خواهید از شرش خلاص شوید، به مدت 45 روز تا 2 ماه، صد گرم عسل با صد گرم گردو را هر روز مصرف کنید. خواهید دید که این ترکیب ساده چگونه فشار خون و عوارض ناشی از آن را برایتان درمان می‌کند.

روش های تهیه معجون عسل و گردو

در ادامه با روش‌های تهیه معجون عسل و گردو آشنا می‌شویم:

روش اول: روش کلاسیک تهیه معجون عسل و گردو

مواد لازم:

  • ۲۰۰ گرم مغز گردو پوست گرفته
  • ۱۰۰ گرم عسل

طرز تهیه: می‌توانید در صورت تمایل اول مغز گردوها را در تابه بدون روغن با حرارت اندک گرم کنید. بعد آن را در ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و روی آن را عسل اضافه کنید. بهتر است ظرف را پر نکنید تا ترکیب بتواند نفس بکشد. روی آن را با کاغذ بپوشانید و دورش کش بیاندازید و در جای خنک به مدت ۲۴ ساعت بگذارید.

روش کلاسیک معجون عسل و گردو

روش دوم: طرز تهیه معجون گردو و عسل برای افزایش قدرت بدنی

مواد لازم:

  • ۱۰۰ گرم مغز گردو
  • ۱۰۰ گرم برگه زردآلو تازه
  • ۱۰۰ گرم مویز
  • ۵۰ گرم زنجبیل تازه خردشده
  • آب ۲ تا ۳ عدد لیموی تازه
  • ۱۰۰ گرم عسل

طرز تهیه:

تمام مواد را در خردکن بیاندازید و بعد از یکدست شدن آن را در ظرف شیشه‌ای ریخته و رویش را با کاغذ یا پارچه تمیز بپوشانید و به مدت یک شبانه روز بگذارید تا استراحت کند.

یا این که گردو را با عسل طبق دستور کلاسیک بپزید و مواد دیگر را آرام به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را در ظرف دردار ریخته و درب آن را محکم ببندید و به مدت 15 هفته در جای خشک و خنک بدون نور نگه دارید. معجون به دست آمده برای آقایان و ورزشکاران عالی است و هر روز 2 تا 3 قاشق چایخوری از آن می‌تواند انرژی آن روز را تامین کند.

روش سوم:روش تهیه معجون گردو و عسل، زردآلو خشک برای هموگلوبین

مواد لازم:

  • ۵۰ گرم مغز بادام و مغز گردوی پوست گیری شده
  • ۱۰۰ گرم برگه زردآلوی تازه
  • نصف قاشق غذاخوری غلات صبحانه
  • نصف لیمو
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

دانه‌های لیمو را جدا کنید و پوستش را رنده کنید. آب لیمو را بگیرید و آن را با رنده پوستش مخلوط کنید. برگه زردآلو را خیس کنید و در آب بجوشانید و ریز خرد کنید. دانه‌های بادام و گردو را هم خرد کنید و همه مواد را باهم مخلوط کرده و به مدت یک روز بگذارید تا استراحت کند.

روش تهیه معجون گردو و عسل، زردآلو خشک برای هموگلوبین

روش چهارم: روش تهیه معجون گردو و عسل برای زنان

مواد لازم:

  • ۲۰۰ گرم گردو پوست کنده
  • ۲۰۰  گرم برگه زردآلو
  • ۲۰۰ گرم آلو خشک
  • ۲۰۰ گرم خرما بدون هسته
  • ۲۰۰ گرم کشمش
  • نصف لیمو
  • ۳۰۰ میلی لیتر عسل

طرز تهیه:

میوه‌های خشک را با آب جوش به مدت یک ربع بخارپز کرده و بشویید. دانه‌ها را از لیمو دربیاورید، سپس آن را همراه با میوه‌های خشک با استفاده از مخلوط کن خرد کنید. در آخر گردو و عسل را اضافه کنید. برای جا افتادن به مدت 2 هفته در یخچال قرار دهید.

روش پنجم: روش تهیه معجون گردو و عسل برای بهبود سیستم ایمنی

تقریباً هر دستور العمل تهیه عسل و گردو که در این فصل آموزش دادیم برای تقویت سیستم ایمنی مناسب هستند. اما این روش آخر از بقیه روش‌ها برای بهبود سیستم ایمنی بدن مفیدتر است.

مواد لازم:

  • ۱ فنجان مغز گردو
  • ۱ عدد لیمو
  • دو سوم فنجان عسل (یا به مقداری که روی ترکیب را بپوشاند.)
  • ۱ لیوان برگه زردآلو و مویز

طرز تهیه:

میوه‌های خشک را بشویید، بخارپز کنید و زیر آب سرد آبکشی کنید. روی یک حوله کاغذی آن‌ها را خشک کنید. دانه‌ها را از لیمو دربیاورید. تمام میوه‌های خشک را همراه با لیمو با مخلوط کن خرد کنید. روی آن را با عسل بپوشانید، هم بزنید و به مدت ۱۰ روز در یخچال قرار دهید.

روش تهیه معجون گردو و عسل برای بهبود سیستم ایمنی

گردو با عسل را چگونه استفاده کنیم؟

برای افراد بالغ و بزرگسال مصرف گردو با عسل منع خاصی ندارد مگر این در افرادی که به گردو آلرژی دارند یا کسانی که مصرف عسل برای آن‌ها منع شده باشد مثل دیابتی‌ها یا کودکان زیر یک سال یا مادران بارداری که توسط پزشک از مصرف عسل منع شده باشند.

مصرف روزانه گردو با عسل نه تنها عارضه خاصی ندارد بلکه به عنوان یک صبحانه مقوی و خوشمزه توصیه می‌شود.

سوالات متداول درباره خواص گردو با عسل

آیا عسل و گردو برای لاغری خوب است؟

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چربی و قند مصنوعی در رژیم لاغری ترکیب گردو و عسل است.

عسل و گردو برای چاقی صورت تاثیری دارد؟

گردوی موجود در این معجون برای کسانی که دنبال صورت تپل و چاق هستند مفید است.

خوردن عسل و گردو در صبحانه مشکلی ندارد؟

به جز کسانی که منع خاصی برای مصرف گردو یا عسل دارند، برای بقیه افراد خوردن عسل و گردو در صبحانه هیچ مشکلی ندارد.

آیا عسل با گردو چاق کننده است؟

این که ترکیب عسل و گردو چاق کننده باشد یا خیر، به میزان مصرف و همچنین طبع مصرف‌کننده بستگی دارد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیاپرهیز
دنیاپرهیز
5 ماه قبل

فوق العاده بود

محمد حجار
محمد حجار
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
ما در غرفه عسل هفت، معجون عسل و گردو با کیفیت فوق‌العاده بالا و با نشان سیب سلامت عرضه کردیم.
Basalam.com/iranianhoney.ir

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x