باسلام چگونه پلاس شد؟


1,555

در باسلام پلاس ما در تلاش هستیم تا بتوانیم امور غرفه‌داری را برای غرفه‌داران راحت‌تر کنیم و فضایی را فراهم کنیم که غرفه‌داران دغدغه کمتری در مورد غرفه داشته باشند. ما به دنبال ساده‌سازی فرآیند غرفه‌داری هستیم تا غرفه‌داران بتوانند وقت و انرژی بیش‌تری برای اموری مثل توسعه غرفه، برندسازی، استراتژی مارکتینگی و… بگذارند. 

شروع مسیر

داستان باسلام پلاس از اینجا شروع شد؛ ما به دنبال این بودیم که به غرفه‌دارها کمک کنیم تا بتوانند وقت بیشتری را برای توسعه کسب‌و کارشان بگذارند و تجربه‌ی شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تری را از غرفه‌داری در باسلام داشته باشند. برای همین راه‌حل‌هایی را شناسایی کردیم که بتوانیم به چالش‌هایی که غرفه‌دارها مطرح کرده بودند پاسخ دهیم. 

یافتن نیاز غرفه‌دار

برای اینکه دغدغه غرفه‌دارها را متوجه بشویم به چند راه فکر کردیم. برای شروع رفتیم تا بررسی کنیم که تا الان غرفه‌دارهای‌مان در سامانه بازخورد و گفتگوهای قبلی که با آن‌ها انجام شده بود چه نیازهایی را مطرح کرده بودند. بعد از آن با تعدادی از غرفه‌دارهای پر فروشمان مصاحبه تلفنی انجام دادیم تا متوجه شویم برای غرفه‌داری چه مسائلی دارند. در مرحله بعدی برای تعداد بیش‌تری از غرفه‌‌دارها پرسشنامه ارسال کردیم. در مرحله آخر دوباره مصاحبه تلفنی با غرفه‌‌دارها انجام دادیم اما این بار تخصصی‌تر و برای هر چالش مطرح شده یک سری مصاحبه داشتیم. (در مرحله آخر نیاز به مصاحبه تخصصی داشتیم و برای همین برای هر چالش مطرح شده دوباره با غرفه‌دارها مصاحبه انجام دادیم.)

ابزارهای حرفه‌ای برای غرفه‌داری

بعد از اینکه نیازها و چالش‌های غرفه‌داران را پیدا کردیم به سمت راه‌حل‌ها رفتیم، اما برای بعضی‌ از مشکلات خودمان هم نیاز به ابزار پیدا کردیم. برای بعضی‌ از چالش‌های بزرگ‌تر هم خوردیم به در بسته، اما این چیزها برای ما معنی ندارد. هرطور شده تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم امکاناتی که غرفه‌دارها نیاز دارند را فراهم کنیم. 

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_5626-1024x768.jpg است

لانچ

بعد از نیازسنجی که با کمک غرفه‌دارها انجام شد، آماده شدیم تا پروداکت باسلام پلاس را برای تمامی غرفه‌ها معرفی کنیم. امکانات و راه‌حل‌هایی که برای رفع مسائل غرفه‌داری نیاز هست را در یک بستر قرار دادیم تا همه باهم در اختیار غرفه‌دارها باشد و تبدیل شود به جعبه ابزار غرفه‌دار. به این صورت نسخه فعلی باسلام پلاس را در تاریخ 11 تیر 1402 معرفی کردیم. البته این نسخه اولیه است و قرار است در آینده تغییرات و بهبودهای زیادی داشته باشد.

جعبه ابزار غرفه‌داری

حالا این ابزارها برای مدیریت بهتر و راحت‌تر غرفه چه مواردی است؟ اولین مورد یادآور ثبت رضایت. چه کاری انجام می‌دهد؟ به مشتری یادآوری می‌کند تا ثبت رضایت روی سفارش رو انجام بدهد و به این صورت دیگه خبری از تاخیر در تسویه نیست. مورد بعدی تعیین میزان دسترسی دلخواه غرفه‌دارها برای ادمین‌های‌شان است. مورد دیگر ثبت گروهی کد رهگیری است. غرفه‌داران می‌توانند کد رهگیری تمام سفارشات را یکجا وارد کنند. موردی بعدی ویرایش گروهی محصولات است. یک منشی 24 ساعته هم داریم؛ مهم نیست چند تا مشتری توی گفت‌وگو به غرفه‌‌دار پیام می‌دهد. یک ربات پاسخگو است که از طرف غرفه‌دار پیام‌های آماده برای مشتری‌هاش ارسال می‌کند. امکان بعدی این است که می‌توانند هر تعداد محصول که دارند را یکجا به غرفه اضافه کنند. به جای اضافه کردن یکی یکی محصولات، می‌توانند به صورت دسته‌جمعی محصولات را وارد غرفه‌ کنند. در آخر یک امکان دیگر هم داریم که غرفه‌داران می‌اتونند سایت شخصی که دارند یا سیستم انباری که استفاده می‌کنند را به غرفه‌شان در باسلام متصل کنند.

باسلام پلاس در آینده

باسلام پلاس تلاش می‌کند مسیر فروش را هموارتر کند و در آینده امکانات بیش‌تری اضافه کند؛ مثل ارسال پیام گروهی، پیام اطلاع‌رسانی گفتگو برای غرفه‌دار. یعنی اگر مشتری در باسلام به غرفه‌دار پیام دهد و غرفه‌دار پاسخی ندهد، یک پیامک برای غرفه‌دار ارسال می‌شود تا از پیام مشتری اطلاع پیدا کند. امکان دیگر که در آینده نزدیک به باسلام پلاس اضافه می‌شود، امکان ارسال نوتیف برای غرفه‌دارهاست. پس منتظر اضافه شدن این امکانات باشید و از الآن در باسلام‌پلاس عضو شوید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایوب ابراهیمی
ایوب ابراهیمی
6 ماه قبل

سلام
طبق حدیث مشهور؛من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق
ابتدا از زحمات تمام عوامل باسلام از مدیر محترم تا تمام عزیزان زحمتکش باسلام که زمینه مناسبی جهت کسب وکار مجازی فراهم کردند صمیمانه تشکر می کنم .
پیشنهادی دارم که اگر امکانش باشه زمینه فروش بیشتر غرفه داران و ترغیب هم وطنان به غرفه سازی در باسلام را بیشتر فراهم می کند .و این است که حتی الامکان کارمزد را کاهش دهید (خوب هزینه ها را میدانم ).به نظرم گذاشتن سقف کارمزدفکر خوبی است .اگر بشود برای محصولات زیر قیمت ۱۰۰ هزار تومان را کاهش تعرفه کارمزد داد و این کارمزد به میزان فروش بصورت پلکانی افزابش یابد نتیجه مطلوبی هم عاید باسلام و هم غرفه داران میشود .
باتشکر

اشرف ناظری
اشرف ناظری
7 ماه قبل

خیلی جالب هست موفق باشین.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x