شما از چه طریقی با باسلام آشنا شده‌اید؟


307

«با سلاااام»

این عبارت را با لحن و صدای تبلیغات تلویزیونی «باسلام» بخوانید و از خود بپرسید باسلام، پیش از اینکه تبلیغات تلویزیونی داشته باشد چگونه خودش را به مخاطبانش معرفی کرده است؟ هر استارتاپی، از همان روزی که کارش را شروع می‌کند، یک دغدغه‌ی بزرگ دارد و آن «تبلیغات» است، روشی برای اینکه دستش را ببرد بالا و بگوید:«من هم هستم» و باسلام نیز تا به امروز از طریق مختلف سعی کرده خودش را، هدفش را، چگونگی کارکردش را به دیگران بشناساند. در ادامه همراه می‌شویم با مشتریان باسلام، تا ببینم آن‌ها کجا و چطور با باسلام آشنا شده‌اند؟

غرفه‌دارانی که مبلغ هستند

غرفه‌داران باسلام محصولات درجه یکی دارند، محصولاتی که سعی شده با بالاترین کیفیت تهیه شود، اما هنگامی که آن‌ها محصولشان را در بازارچه‌ای محلی، یا یک نمایشگاه به مشتری عرضه می‌کنند چگونه می‌توانند راهی دائمی برای ارتباط با مشتری داشته باشند؟ مثلا فکر کنید به مناسبت سال نو،در شهرتان نمایشگاه بهاره برپا شده. شما رفته‌اید و از غرفه‌ای عسل، گردو، یا شیرینی نخودچی خریده‌اید، در خانه پس از مصرف محصول با خودتان گفته‌اید:«حرف نداره. دفعه بعد هم ازش می‌خرم.» اما نمایشگاه بعد از یک ماه، تمام می‌شود و شما دیگر دسترسی به فروشنده و محصول محبوبتان ندارد. اینجاست که «باسلام» وارد میدان می‌شود. چرا که باسلام یک بازار دائمی‌ست و دست شما را می‌گذارد در دست تولیدکننده. پس می‌توان گفت غرفه‌دارها خودشان معرف باسلام هستند. غرفه‌شان را معرفی می‌کنند و در ذیل این معرفی باسلام هم تبلیغ می‌شود.

مهرداد، یکی از مشتریان دائمی باسلام می‌گوید:« رفته بودیم یه بازارچه تو شهر ساری بود عسل بخریم، آقای فروشنده گفت می‌تونید صفحه من رو تو باسلام بینید و از اونجا باسلام رو شناختم.»

مشتری راضی!

اگر محصولی خوب باشد، با کیفیت و قیمت مناسب می‌تواند یک معرف خوب باشد برای تولیدکننده‌اش و حتی باسلام. مسلما هر غرفه‌داری در تلاش است تا با ارائه‌ی محصول باکیفیتِ خوش‌قیمتِ متناسب با سلیقه مشتری، توجه و رضایتش را جلب کند. چون بازار، یعنی رقابت. خیلی‌ها به واسطه‌ی محصولِ خوبی که از باسلام خریده‌اند، رضایتشان را به دیگران منتقل کرده‌اند و با این روش که می‌توان آن را روش تبلیغ چهره به چهره دانست مشتری آورده‌اند برای باسلام. افسانه احمدی می‌گوید:« یکی از دوستانم گفت که از باسلام مانتو سفارش داده و قیمتش خوب بوده. اولین بار بود که اسمش رو می‌شنیدم. منم نصب کردم و خیلی راضی‌ام. با اینکه اهل خرید اینترنتی نیستم ولی خیلی از خریدهامو از اینجا سفارش می‌دم.»

قیمت مناسب و کیفیت بالا!

یکی از معیارهای مهم برای برنده شدن در رقابت میان فروشنده‌های مختلف، این است که محصولت را با قیمت مناسب عرضه کنی. مردم در همه‌ی ادوار دوست داشته‌اند، محصول مورد نیازشان را با قیمت پایین تهیه کنند، ولی هزارتومن پایین‌تر!. غرفه‌دارانی که به این نکته توجه کرده‌اند، توانسته‌اند هم دل از مشتری‌شان ببرند و هم باسلام را پرمخاطب کنند.

الینا که حالا سال‌هاست از باسلام خرید می‌کند، می‌گوید:«من می خواستم از گوگل قیمت ساز کالیمبا رو ببینم که چند تا سایت مختلف بهم نشون داد. دیدم که قیمت کالیمبا تو باسلام از همه جا بهتره. اون جا بود که من با باسلام آشنا شدم.»

فاطمه طلاییان هم تجربه‌ای شبیه به الینا دارد و می‌گوید: «یک روز داشتم دنبال اسکیت برد می‌گشتم تو سایت‌های مختلف، همه سایت‌ها رو گشتم. بعد اومدم تو باسلام تونستم با کمترین قیمت یک اسکیت برد خوب بخرم.»

آرمان پاینده هم در اینباره می‌گوید:«من دنبال اجناس خوب بودم و دیدم در باسلام قیمت‌ها مناسبه. تصمیم گرفتم خرید کنم، دیدم که بهترین‌هارو برام فرستادن اگه تجربه‌های خریدم رو ببینید متوجه می‌شید.»

دُرّ نایاب می‌خوای؟

گاهی اوقات، محصولی را می‌‌خواهی و در به در به دنبالش هستی اما پیدایش نمی‌کنی. گاهی چیزی که از نظر تو ارزشمند است و مورد نیازت، برای دیگران هیچ اهمیتی ندارد، تو دنبال اینی با کمترین زحمت و دردسر، بتوانی فلان گل‌سر، ساعت، کلوچه و… را پیدا کنی و حالا اگر به تو بگویند سایتی وجود دارد که به واسطه آن می‌توانی با تعداد زیادی از تولیدکنندگان و فروشندگان سراسر کشور ارتباط بگیری، خب حتما جذب خواهی شد و آن را به دیگران معرفی خواهی کرد.

آقای دماوندی می‌گوید:« اولین بار دنبال یک کتاب بودم که هیچ‌کجا پیداش نکردم و نهایتا تو باسلام تونستم پیداش کنم.»

آگهی بازرگانی!

تلویزیون، رسانه‌ای است که در هر خانه‌ی وجود دارد، افراد خانواده در شبانه روز، ساعت‌های مختلفی را پای این قاب جادویی می‌گذرانند و همین هم موجب می‌شود این قاب، از هر سن و قشر و سطحی مخاطب داشته باشد. بدون شک تبلیغات تلویزیونی یکی از مهمترین و پربازده‌ترین روش‌های باسلام برای معرفی غرفه‌دارنش بوده است.

حدیث نوری می‌گوید: «فکر کنم یک سالی می‌شه تبلیغ تلویزیونی باسلام رو دیدم. برنامه رو نصب کردم و از اون موقع تا به الان هر چیزی بخوام از همینجا می‌خرم.»

و کاربر باسلامی می‌گوید: «سال پیش از تبلیغات تلویزیون باسلام رو دیدم. از اون موقع هر چی بخوام از باسلام سفارش میدم و اپلیکیشن‌های خرید دیگه رو هم حذف کردم.»

منم اون یار قدیمی

البته که باسلام، مشتری قدیمی هم کم ندارد. مشتری‌هایی که حتی یادشان نمی‌آید کی و کجا با باسلام آشنا شده‌اند. مثلا ساغر می‌گوید:«من از چند سال پیش از اون موقع‌ها که عکس لوگوتون قرمز بود، باسلام رو نصب کردم.» و لگوی قرمز یعنی قبل از ری‌برندینگ! یا همان بازسازی لگو.

راستی شما کی و از چه طریقی با باسلام آشنا شده‌اید؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x