آموزش ساخت استیکر


2,692

how-to-build-a-sticker

مدرس: خانم حسینی از غرفه محصولات خانگی آنا


تلگرام یک شبکه اجتماعی پرمخاطب است. در کنار ارتباطات معمول، می‌توان از تلگرام برای تبلیغ نیز استفاده کرد. می‌توان تصویر محصولات را به تنهایی، یا به همراه متنی کوتاه به استیکر تبدیل کرد و در فضاهای مختلف این شبکه از آن استفاده کرد.

ساخت استیکر کار چندان دشواری نیست و اگر کمی اهل کار کردن با گوشی و رباتهای تلگرام باشید به راحتی می‌تونید از پس آن برآیید.

مراحل ساخت استیکر تلگرام

۱. ایجاد تصویر با فتوشاپ

درست کردن استیکرهای جذاب در ابتدا بستگی به استعداد و تواناییتون در کار با نرم افزارهای ویرایش عکس همچون فتوشاپ  و صد البته ابتکار و خلاقیت در ایجاد عکس‌های جذاب دارد.

عکسی که درست کردید باید در فرمت png و با ابعاد ۵۱۲ *۵۱۲ پیکسل باشد.

۲. راه‌اندازی ربات @Stickers در تلگرام

برای راه اندازی این ربات کافیه اسم ربات را در قالب چت مثلاً برای خودتان بفرستید تا به رنگ آبی در بیاید. در نهایت با لمس آن ربات باز می‌شود.

اولین پیغام ربات بعد از اجرای آن:

ساخت استیکر

بعد از اجرای ربات گزینه‌های زیر را در اختیار داریم:

  • /newpack – ایجاد پک جدید استیکر
  • /addsticker – اضافه کردن استیکر به پک
  • /editsticker – تغییر ایموجی
  • /ordersticker – مرتب کردن استیکر‌های پک
  • /delsticker – حذف یک استیکر از پک
  • /delpack – حذف پک
  • /cancel – لغو کردن عملیات

۳. /newpack را انتخاب می‌کنیم.

۴. اسمی برای پک انتخاب می‌کنیم. مثلاً ما اسم ana را انتخاب می‌کنیم.

ساخت استیکر

۵. آپلود فایل عکس مورد نظر

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، بعد از نوشتن اسم و ارسال آن، ربات برای ما پیام می‌فرستد که عکس‌مان را بفرستیم. این فایل باید در فرمت png باشد و سایز آن ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل باشد. توجه کنید که عکس را به صورت فایل بفرستید نه عکس یا آلبوم. پیشنهاد ربات این است که از نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده کنیم.

۶. انتخاب emoji و منتشر کردن پک

حالا وقت آن است که یک emoji را با استیکرمان مطابقت دهیم. می‌توان چند emoji را در ازای یک استیکر انتخاب کرد، ولی بهتر است که هر بار بیش از دو emoji وارد نکنیم.

ساخت استیکر

حال اگر بخواهیم تعداد استیکر در پک بیشتری داشته باشیم  باید مراحل گفته شده را تکرار کنیم. بعد از اینکه تمام عکس های خود را upload کرده و برای آنها emoji مطابقت دادیم. حال با لمس publish/ پک استیکرمان را منتشر کرده و به کار خود خاتمه می‌دهیم.

۷. انتخاب نام کوتاه

حال باید یک نام کوتاه برای پک استیکر خود انتخاب کنیم. این نام برای ایجاد لینکی که به اشتراک خواهیم گذاشت استفاده می‌شود.

ساخت استیکر

لینک پکیج استیکرهای ما آماده است. حال می‌توانیم این لینک را با دیگران به اشتراک بگذاریم و به استیکرهای تلگرام خود اضافه کنیم.

لینک استیکری که در این آموزش ساختیم این است: https://t.me/addstickers/basalam123



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x