ترفندی ساده برای کاهش هزینه ارسال پستی


14,427

اگر سفارش‌های اینترنتی خود را به وسیله شرکت پست ارسال می‌کنید حتما از افزایش تعرفه‌ها و گران شدن هزینه کارتن و بسته‌بندی هم اطلاع دارید. بالا رفتن هزینه ارسال هم برای غرفه‌دار و هم برای مشتری اتفاق خوش‌آیندی نیست. ولی برای کسانی که علاقه‌مند به استفاده از جذابیت‌های خرید و فروش اینترنتی هستند همیشه راه‌هایی برای کاهش هزینه ارسال وجود دارد.

یکی از این راه‌ها مطلع بودن از تعرفه‌های پستی بر اساس وزن و هماهنگ کردن بسته‌بندی محصولات طبق آن است. چطور؟

کاهش هزینه ارسال با یک تغییر کوچک در وزن محصول

وزن در تعرفه‌های پستی ملاک مهمی است. ولی نکته اینجاست که تغییرات تعرفه‌های پستی در وزن‌های مشخصی تغییر می‌کند. در بسته‌هایی که به صورت سفارشی و پیشتاز ارسال می‌شود ملاک تعرفه‌های پستی در سه بازه وزنی تعریف می‌شود.

  • از ۱ گرم تا ۵۰۰ گرم
  • ۵۰۱ گرم تا ۱۰۰۰گرم
  • ۱۰۰۱گرم تا ۲۰۰۰ گرم

به عبارتی فرقی نمی‌کند بسته شما چه۱ گرم باشد چه ۵۰۰ گرم، تعرفه ثابتی برای آن در نظر گرفته شده است. اما همین که محصول شما وارد محدوده وزنی ۵۰۱گرم تا ۱۰۰۰گرم شود تعرفه بالاتری برای آن در نظر گرفته می شود. دقیقا مثل بازه وزنی قبلی، محصول شما چه ۵۰۱ گرم باشد چه ۱۰۰۰گرم، تعرفه هر دو به یک اندازه است.

می‌بینید! وقتی وزن خالص محصول شما دقیقا ۵۰۰ گرم یا ۱۰۰۰ گرم باشد، معلوم است که بعد از بسته‌بندی چند گرمی روی آن می‌رود و تعرفه‌ها هم بالاتر می‌رود. پس می‌شود با ۵۰ گرم بالا و پایین کردن وزن محصولاتی که در غرفه‌تان عرضه می‌کنید، هزینه ارسال را در هر بسته پایین بیاورید. به طور مثال احتمالا در بازارچه مواد غذایی و عطاری وزن‌های خالص محصول ۴۰۰ گرمی یا ۹۰۰ گرمی وزن‌های مطلوبی باشند تا بعد از بسته‌بندی، وزن نهایی‌شان از ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ گرم بالاتر نرود. مشتری‌ها هم حتما استقبال می‌کنند.

از تعرفه‌های پستی مطلع باشید

به عنوان غرفه‌داری که از خدمات پستی استفاده می‌کنید مهم است که از تعرفه‌های آن مطلع باشید. همان طور که قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های جاری را هوشمندانه در نظر دارید تا محصول با کیفیت‌تان با بهینه‌ترین حالت ممکن تولید شود و به دست مشتری‌تان برسد، از تعرفه‌های پستی هم بی‌خبر نباشید. با سر زدن به سایت رسمی پست یا یک پرس و جوی ساده از دفاتر خدماتی پستی محل‌تان می‌توانید قیمت‌ها را به دست بیاورید.

تجربه‌های کاهش هزینه ارسال‌تان را بگویید

اگر مشتری ثابت در فضاهای مجازی دارید، هزینه ارسال چقدر برایشان مهم است؟ برای مدیریت کردن هزینه‌های ارسال‌تان چه کارهایی کرده‌اید؟ تجربه‌های ارزش‌مندتان را در قسمت نظرات بگویید! مشتاق شنیدن‌شان هستیم!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
13 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهین
شاهین
21 روز قبل

کرایه های من برای ارسال کالا ۷۰تومان به بالا هستش حتی یک کیلو هم نمیشه نمیدونم چیکار کنم

امیریان
امیریان
3 سال قبل

ماهم این مشکل رو داریم چیکار کنیم

Bina
Bina
3 سال قبل

سلام.من از طریق اینترنت و پیج محصولی رو می فروشم.خیلی از پیج ها هزینه پست رو ۱۲ تومن عنوان می‌کنن ولی من محصولم که وزنی حدود ۳۰۰ گرم داره رو هر دفعه با هزینه خیلی بالاتر مجبور میشم ارسال کنم.مثلا ۳۰ و ۳۵ و ۲۷ و…
این قضیه چطوریه؟ آیا اونها کاری میکنن که من در جریان نیستم؟

ابوالفضل
ابوالفضل
5 سال قبل

سلام متاسفانه تومشهد وقتی کالا رو میبری پست حتما بازش میکنن و کارتن نو از خودشون میزارن. تا پول کارتن و بسته بندی بگیرن. من چند بار با بهترین بسته بندی بردم بازش کردن انداختن دور.
تصمیم گرفتم منطقه پستی مو عوض کنم

حمیده دهقان نژاد
حمیده دهقان نژاد
5 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
۲۰ مهر غرفه ی من در سایت باسلام افتتاح شده اما هنوز محصولات من نمایش داده نشده مشکل کار من کجاست؟لطفا راهنمای کنید

مرضیه اسماعیلیان
مرضیه اسماعیلیان
5 سال قبل

سلام و درود.سپاس به خاطر همراهی همیشگی باسلام در کنار غرفه دارها .به شخصه بنده اگر بتوانم با مشتری به طور مستقیم ارتباط داشته باشم .قبل از اینکه بخواند خریدی داشته باشند میتونم کمکشون کنم که هزینه ی پستی کم تری را متحمل بشند .

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  مرضیه اسماعیلیان
5 سال قبل

اضافه کردن امکان پیام مستقیم به غرفه‌دار توی برنامه باسلام هست. وقتی اون آماده بشه، این مشکل حل می‌شه کاملا. ولی کمکی که الان می‌خواین بکنین رو توی تنظیمات ارسال هم می‌تونین انجام بدین تا حدودی.

علیزادگان
علیزادگان
5 سال قبل

کاش باسلام دست به کار میشد و خودش پاکت حبابدار و کارتن تولید میکرد، قطعا هم قیمتش کمتر میشد و هم یه نوع تبلیغ میدانی بود

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  علیزادگان
5 سال قبل

کارتن باسلام در راهه. به زودی روش تهیه‌ش رو توی همین وبلاگ، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

صبوری (گالری خاص)
صبوری (گالری خاص)
5 سال قبل

خرید عمده ی کارتن پستی خیلی تو کاهش هزینه های ارسال اثر داره چون قیمت کارتن ک درباجه های پستی میدن چند هزار تومن بیشتر از عمده س

حامد آقاجانی
حامد آقاجانی
ویرایشگر
پاسخ به  صبوری (گالری خاص)
5 سال قبل

اتفاقا صاحب غرفه پارلا گویا کارتن رو به صورت عمده می‌خره و مشتاقه که اگه کسی بخواد، همراهی کنه. توضیحاتش رو توی کامنت این یادداشت، نوشته بودند:

http://basalam.ir/blog/packaging-costs/

شکوفه
شکوفه
پاسخ به  حامد آقاجانی
6 ماه قبل

دوست عزیز باید هزینه پرداخت کنی حتما هواست باشه مالیات ۹درصدی بکشی رو محصولت وگرنه همش ضرره

13
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x