چطور موجودی محصولاتم را در باسلام مدیریت کنم؟


2,231

how-to-manage-your-products-stock

حتماً شما به عنوان یک تولیدکننده یا فروشنده، در مورد تعداد موجودی محصولات‌تان روی سایت باسلام سوالاتی دارید:

  • چطور باید تعداد موجودی محصولم را تعیین کنم؟
  • اگر محصولاتی که روی سایت قرار داده‌ام به فروش برسند و تمام شوند چه کار کنم؟
  • اگر محصولی را که روی باسلام برای فروش گذاشته‌ام به صورت حضوری بفروشم اشکالی پیش می‌آید؟

و احتمالاً چند سوال مشابه دیگر…

با ما همراه شوید تا مدیریت موجودی محصولات را به سادگی فرا بگیرید.

 

مدیریت موجودی از طریق اپلیکیشن

بیایید از روز اولِ غرفه‌داری شروع کنیم. شما به تازگی غرفه‌ای در باسلام افتتاح کرده‌اید و می‌خواهید اولین محصول‌تان که مثلاً یک کوزه است را به سایت اضافه کنید. از این کوزه 5 عدد دارید؛ کافیست وقتی دارید محصول را ثبت می‌کنید، موجودی آن را 5 وارد کنید. یک مشتری می‌آید و از این کوزه 2 تا می‌خرد، موجودی شما به طور خودکار 3 می‌شود. اگر شما 5 کوزه دیگر تولید کردید کافیست باز هم به ویرایش محصول بروید و موجودی قبلی را به‌اضافه تعداد کوزه‌هایی که امروز تولید کرده‌اید بکنید و محصول را ذخیره کنید؛ یعنی موجودی را 8 وارد کنید. عدد 8 (3 کوزه از قبل داشتید و 5 کوزه امروز تولید کردید) را وارد می‌کنید و حالا همه چیز درست است.

فرض می‌کنیم که شما محصولات‌تان را از طریق اینستاگرام هم می‌فروشید. یک نفر در اینستاگرام به شما پیام می‌دهد که 7 کوزه می‌خواهد و شما برایش می‌فرستید. الآن در واقعیت فقط 1 کوزه دارید ولی در سایت باسلام 8 کوزه موجود است! باید سریعاً بروید محصول‌تان را ویرایش کنید و موجودی را 1 کنید. اگر این کار را نکنید ممکن است یک مشتری در سایت باسلام 5 کوزه سفارش بدهد و شما نداشته باشید و باقی ماجرا …

مدیریت موجودی محصول از طریق اپلیکیشن به همین سادگیست.

اپلیکیشن مدیریت غرفه باسلام را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

مدیریت موجودی از طریق سایت

اگر بخواهید کمی دقیق‌تر موجودی محصولات‌تان را مدیریت کنید و در جریان جزئیاتش باشید، باید سری به سایت باسلام بزنید و وارد پنل مدیریت غرفه شوید.

مدیریت موجودی محصول در سایت

مدیریت موجودی از طریق اپلیکیشن خیلی ساده است، اما روی سایت کمی فرق دارد. بعد از این که به حساب کاربری‌تان در سایت باسلام لاگین کردید، از طریق منوی مدیریت غرفه وارد منوی راهبری کالاها شوید، آنجا موجودی محصول‌تان را در ستون موجودی می‌بینید. روی دکمه «مدیریت موجودی» محصول موردنظرتان کلیک کنید. حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید تعداد افزایش یا کاهش موجودی را وارد کنید (فرقش با اپلیکیشن در همین جاست).

در فیلد «تعداد»، تعداد کالایی که قرار است اضافه شود را وارد کنید. (اگر قرار است کاهش موجودی بدهید عدد منفی وارد کنید). در فیلد «قیمت» هم آخرین قیمت محصول را وارد کنید. مثلاً اگر می‌خواهید آن 7 کوزه‌ای را که از طریق اینستاگرام فروخته‌اید در باسلام کاهش موجودی بدهید. عدد «7-» را وارد و ذخیره کند. حالا موجودی شما 1 می‌شود.

تفاوت مدیریت موجودی کالا از طریق سایت با اپلیکیشن این است که در سایت شما کاهش‌ها و افزایش‌ها را وارد می‌کنید اما در اپلیکیشن فقط موجودی واقعی لحظه را وارد می‌کنید. قبول داریم که مدیریت موجودی از طریق اپلیکیشن راحت‌تر است؛ ولی از طرفی تعداد زیادی از غرفه‌داران مدل سایت را می‌پسندند، مخصوصاً غرفه‌دارانی که با مفاهیم انبارداری به صورت تخصصی آشنا هستند. ما در آینده نزدیک بر اساس بازخوردی که از مجموع کاربران عزیز باسلامی می‌گیریم، مدیریت موجودی را روی سایت هم آسان‌تر می‌کنیم.

سعی کردیم مدیریت موجودی را به ساده‌ترین شکل برای شما غرفه‌دار عزیز باسلامی توضیح بدهیم. با این حال اگر کاستی‌ای در این مطلب می‌بینید یا سؤالی دارید، در قسمت نظرات مطرح فرمایید تا پاسخگو باشیم.

از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تهیه‌شده در تیم توسعه نرم‌افزاری باسلام

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x