راهنمای ارسال محصول برای تازه‌کارها


38,418

how-to-post-your-packs

بسیار خوب! پس شما هم به جمع غرفه‌داران باسلام پیوستید و منتظر اولین سفارش‌اید؟ تبریک!

حالا احتمالاً سؤال‌های مختلفی در ذهنتان دارید:

  • برای آماده‌سازی و ارسال سفارش چقدر وقت دارم؟
  • چطور بسته‌بندی کنم؟
  • بسته‌ها رو چطور به دست مشتری برسونم؟
  • از کجا بفهمم مشتری راضی بوده؟

جای نگرانی نیست. جواب همه این سؤال‌ها را اینجا می‌بینید و اولین سفارش‌تان را به بهترین شکل ممکن به دست صاحبش می‌رسانید.

از کجا بفهمیم سفارش جدید داریم؟

اگر سفارش جدیدی برای شما بیاید، از راه‌های زیر باخبرتان می‌کنیم:

  • پیامک: به شرطی که شماره تلفن همراهتان را در بخش «اطلاعات غرفه‌» ثبت کرده باشید.
  • از بخش مدیریت غرفه در سایت: بر روی دکمه «مدیریت غرفه من» در گوشه سمت چپ بالای سایت کلیک کنید. در بخش «کالاهای فروخته شده» می‌توانید فهرست سفارش‌های جدید را ببینید.
  • از طریق اپلیکیشن اندروید غرفه من (که از این جا قابل دانلود است): در بخش مدیریت غرفه، قسمتی می‌بینید به نام «سفارشات» که سفارش‌های جدید آنجاست.

با مشتری تماس نگیرید!

امکان ارتباط مستقیم شما با مشتری از طریق شبکه اجتماعی باسلام فراهم شده است. و حتی اگر شماره تلفن مشتری‌ها را دارید، لطفاً مستقیماً با آن‌ها تماس نگیرید. هر خرید مشتری گاهی شامل چند سفارش از تولیدکننده‌های مختلف است و ممکن است تماس گرفتن مستقیم با شماره مشتری، باعث نارضایتی او شود. بنابراین، برای ارتباط با مشتری، از بخش «ارتباط با مشتریان» باسلام کمک بگیرید.

اگر در فکر تبلیغ بیشتر محصولتان هستید، می‌توانید در بسته‌ای که برای مشتری می‌فرستید، اقلام تبلیغاتی و اشانتیون هم بگذارید.

خوش‌قول باشید تا مشتری‌تان باز هم بیاید

خوش‌قولی شما یکی از سرمایه‌های اصلی غرفه شماست. به زمانی که در غرفه‌تان برای آماده‌سازی محصول تعیین کرده‌اید، وفادار باشید و سعی کنید حتی قبل از پایان زمانی که قول داده‌اید، محصول را برای مشتری ارسال کنید.

حواستان به موجودی انبارتان باشد. سفارش‌های جدید، نباید غافلگیرتان کند و از زمان آماده‌سازی عقب بمانید. اگر فکر می‌کنید زمان آماده‌سازی شما کافی نیست، غرفه‌تان را ویرایش کنید و زمان درست‌ را جایگزین کنید.

پست؟ پیک؟ باربری؟

اینکه سفارشتان را با چه شیوه‌ای بفرستید، کاملاً بستگی به انتخاب مشتری در هنگام سفارش دارد. یعنی از میان گزینه‌هایی که شما در غرفه‌تان معرفی کرده‌اید، یکی را انتخاب کرده که ممکن است پست، پیک، باربری یا تحویل در محل تولید باشد. طبیعتاً شما باید تابع سفارش باشید و بر اساس آن عمل کنید.

در سایت باسلام علاوه بر دو گزینه «پست سفارشی» و «پست پیشتاز»، گزینه‌های باربری، پیک، تحویل در محل و … نیز اخیرا اضافه شده است.

در قسمت مدیریت غرفه، از بخش «کالاهای فروخته شده» روی دکمه «پیش‌نمایش» کلیک کنید. اینجا می‌توانید آدرس مشتری و شیوه ارسال انتخابی او را مشاهده کنید.

تغییر احتمالی شیوه ارسال

اگر به هر دلیلی مجبور به تغییر شیوه ارسال شدید، حتماً با واحد خدمات مشتریان باسلام تماس بگیرید تا آن‌ها با مشتری شما هماهنگ کنند و مابه‌التفاوت هزینه ارسال نیز محاسبه شود. اگر فکر می‌کنید برخی روش‌ها برای ارسال محصول شما مناسب نیست، غرفه‌تان را ویرایش کنید و فقط گزینه مناسب‌ خودتان را در شیوه ارسال بگذارید. در این زمینه، حتماً با مشاوران باسلام صحبت کنید.

بیمه کالاهای قیمتی

اگر محصول شما جزء اقلام قیمتی است، حتماً مسئولان پست را در جریان بگذارید و از بیمه مناسب محصولتان استفاده کنید. بسته‌بندی محصولات قیمتی نیز اهمیت دوچندانی دارد.

هزینه پست

بلافاصله پس از اینکه سفارش را ارسال کردید، از طریق اپلیکیشن «غرفه من» رسید آن را روی سفارش ثبت کنید تا هم مشتری از ارسال شدن کالا با خبر شود و هم هزینه رسید پستی به شما پرداخت شود. هزینه پست با مشتری است.

قلق‌های پستی

درباره پست، قلق‌های ریز هم وجود دارد. از امکانات جانبی پست، تا حقوقی که شاید از آن‌ها باخبر نباشید، و یا امتیازهایی که اداره پست به ارسال‌های پرتکرار و صاحبان مشاغل می‌دهد. حتماً با روابط عمومی دفتر پستی‌ای که با آن کار می‌کنید، گفت‌وگو کنید و درباره خدمات‌شان بپرسید.

سعی کنید از حداکثر ظرفیت تعرفه‌های پستی به نفع مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال، تعرفه‌های پستی به صورت گرمی افزایش نمی‌یابد و بر اساس کیلوگرم است. یعنی از نظر هزینه پستی بین یک بسته ۹۰۰ گرمی و یک بسته ۱۱۰۰ گرمی تفاوت تعرفه وجود دارد، ولی بین هزینه پستی یک بسته ۱۱۰۰ گرمی و یک بسته ۱۹۰۰ گرمی تفاوتی نیست؛ چون هر دو ذیل یک تعرفه قرار می‌گیرند.

بنابراین، حتماً تعرفه‌های پستی را به دقت مطالعه کنید و سعی کنید در تنظیم وزن بسته طوری عمل کنید که از حداکثر ظرفیت تعرفه‌ای که به بسته شما تعلق می‌گیرد، به نفع مشتری استفاده کنید. به بیان دیگر، کالاهای خود را در اندازه‌هایی به مشتری عرضه کنید که وزن آن پس از بسته‌بندی پستی در مرز حداکثری تعرفه پستی (نزدیک به یک، دو یا سه کیلو و …) قرار بگیرد. با این کار رضایت مشتری‌تان را بیشتر جلب خواهید کرد.

بسته‌بندی ایمن و زیبا

بسته‌بندی محصول شما باید دو ویژگی خیلی مهم داشته باشد که هر دو در رونق غرفه شما نقش حیاتی دارد:

  • ایمن باشد و تا رسیدن محصول شما به دست مشتری، از آن محافظت کند. ایمنی بسته‌بندی، بسته به جنس کالایی که ارسال می‌کنید، فرق می‌کند و باید برای محصول خودتان بهترین نوع بسته‌بندی را یاد بگیرید. اگر بسته‌بندی ایمن نباشد و در مسیر آسیب ببیند، خسارت آن به عهده شما خواهد بود؛‌ ولی خسارت مهم‌تر این است که اعتبار شما نزد مشتری‌تان آسیب خواهد دید.
    البته اگر مقصر آسیب، اداره پست باشد، محصول شما بیمه است و باسلام برای جبران خسارت شما از طریق پست، پیگیری خواهد کرد.
  • زیبا باشد. به بسته‌بندی محصولتان به عنوان تبلیغ نگاه کنید. کاری کنید مشتری شما نتواند بسته‌بندی محصولی که برایش فرستاده‌اید را از خاطر ببرد. می‌توانید کاری کنید که حتی عکس آن را به دیگران نشان دهد.
  • آدرس گیرنده و فرستنده را به صورت واضح و خوانا بنویسید.

ارسال محصول، پایان کار نیست

وقتی محصولتان را ارسال کردید و به دست مشتری رسید، باسلام رضایت مشتری را جویا می‌شود. در صورت رضایت مشتری، مبلغ سفارش به حساب شما واریز می‌شود.جای نگرانی نیست، محصولات شما به احتمال ۹۸ درصد رضایت مشتری را جلب خواهد کرد. معمولاً کمتر از ۲ درصد سفارشات مورد قبول مشتری واقع نمی‌شوند. آن هم در مورد محصولاتی است که از کیفیت کافی و برخوردار نبوده‌اند یا سالم به دست مشتری نرسیده‌اند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x