چگونه از ماسک زغال استفاده کنیم؟


63,721

how-to-use-charcoal-mask

ماسک زغال محصولی تهیه شده از زغال فعال یا کربن خالص است که برای مراقبت از پوست صورت استفاده می‌شود و نوعی ماسک صورت یا اسکراب صورت است. در این مطلب با نحوه استفاده از این ماسک آشنا می‌شوید.

طریقه استفاده از ماسک زغال

هنگام استفاده از ماسک رغال این مراحل را به ترتیب انجام دهید:

  1. صورت‌تان را به خوبی با شوینده‌های دست و صورت بشویید. این کار برای آن است که چربی پوست مانع چسبیدن ماسک به صورت نشود.
  2.  صورت‌تان را بخور دهید. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور یا روش سنتی (بخار آب داغ) استفاده کنید. به هر طریق، صورت خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه در برابر بخار قرار دهید تا منافذ آن به خوبی باز شوند و اثر ماسک چند برابر شود. اگر بعد از حمام از ماسک استفاده می‌کنید نیازی به بخور نیست.
  3. مقداری (یک لایه نسبتاً نازک و نه خیلی زخیم) از ماسک را که به شکل پماد تهیه شده است روی پوست خود بمالید و با انگشتان ماساژ دهید. این کار را تا جایی انجام دهید که براقی ماسک روی صورت‌تان از بین برود و رنگ سیاه ماسک به ماتی بگراید.
    آقایانی که صورتشان ریش دارد فقط باید از این ماسک روی گونه‌ها، دماغ و پیشانی‌شان استفاده کنند. اگر لازم است کل صورت را ماسک بگذارید، حتماً قبل از استفاده، موهای صورت را اصلاح کنید. اما برای خانم‌ها نیازی به اصلاح صورت نیست، چون ماسک زغال موهای کرک‌مانند را هم از بین می‌برد.
  4. ماسک را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی صورتتان نگه دارید تا کاملاً خشک شود. اگر در محلی مرطوب یا شرجی زندگی می‌کنید می‌توانید از سشوار استفاده کنید تا تا فرایند خشک شدن سریعتر انجام شود.
  5. بعد ازخشک شدن کامل، ماسک را به آرامی از پوست جدا کنید.
  6. صورت‌تان را با آب سرد بشویید، خشک کنید و حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

چگونه ماسک زغال را بدون درد جدا کنیم؟

بسیاری از ماسک‌ها به‌راحتی شسته می‌شوند یا می توان آنها را بدون هیچ سوزشی جدا کرد. اما ماسک زغال برای جذب حداکثر چربی صورت، محکم به پوست می‌چسبد و ممکن است کندن آن از صورت با کمی درد همراه باشد.

همین چسبندگی است که باعث لایه‌برداری قوی آن از پوست مرده، حذف سریع جوش‌های سرسیاه و رفع آکنه‌ها می‌شود. اما راه‌هایی برای کاهش در وجود دارد:

  1. قبل از گذاشتن ماسک، پوست صورت را با آب و صابون به خوبی بشویید.
  2. موهای صورت را قبل از گذاشتن ماسک، از بین ببرید.
  3. می‌توانید از ماسک فقط در آن محل‌هایی استفاده کنید که چربی یا دانه‌های سرسیاه دارد.

از کجا ماسک زغال بخریم؟

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی به بیماران هشدار می‌دهند که این ماسک مثل دیگر محصولات زیبایی، ممکن است حاوی مواد شیمیایی غیراستاندارد باشد. این مواد می‌توانند سبب سوزش یا حساسیت پوستی شوند. بنابراین قبل از مصرف از اعتبار برند محصول و سازگاری مواد تشکیل‌دهنده آن با پوستتان اطمینان حاصل کنید و یا از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

هشدارها

  1.  این ماسک بسیار سنگین و قوی است و استفاده از مقدار کمی از آن می‌تواند در هر بار نیاز شما را برطرف کند.
  2. استفاده مکرر این ماسک باعث خشکی پوست می‌شود. اگر پوست خشکی دارید کمتر استفاده کنید و هرگز استفاده از مرطوب کننده‌ها را فراموش نکیند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elii
Elii
2 ماه قبل

میتونیم بعد بخور از ماسک سیاه استفاده کنیم ؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x