طرز استفاده روغن کندش ضد ریزش مو


153,672

ریشه‌های گیاه کندش

استفاده از روغن کندش یکی از روش‌های جلوگیری از ریزش موست. این روغن گیاهی به دلیل خواص دارویی که دارد باعث تقویت موی سر و ابرو و تحریک ریشه آنها برای رویش مجدد مو می‌شود.

روغن کندش برای موی سر

برای گرفتن نتیجه بهتر از روغن تقویتی ضد ریزش مو کندش، به موارد زیر توجه کنید:

  • روغن کندش را به مدت شش تا هشت ماه به طور مداوم و هر هفته سه بار روی سر خود بمالید و بعد از بیست دقیقه سر خود را بشویید.
  • اگر در روزهای ابتدایی، ریزش مو ادامه داشته باشد نگران نشوید و به مصرف ادامه دهید تا نتیجه دلخواه را ببینید.
  • پس از دو ماه کرک‌های ریزی روی پوست سرتان مشاهده خواهید کرد.
  • ممکن است در ماه‌های ابتدایی نیز تأثیر خوبی از این روغن ببینید، اما برای ماندگار شدن نتیجه، بهتر است این درمان را حداقل تا شش ماه ادامه دهید.
  • رشد عادی موها بین یک تا یک و نیم سانتی‌متر در هر ماه است؛ اما برای موهایی که در گذشته ریخته و مجدداً در حال رشد هستند، این مقدار کمتر از یک سانتی‌متر است.

نحوه استفاده روغن کندش برای موی سر

  • به مقدار یک قاشق چای‌خوری در کف دست ریخته و به کف سر مالیده شود.
  • پانزده روز یک بار، یک و نیم ساعت قبل از استحمام استفاده شود.
  • بازه زمانی مصرف، محدودیت ندارد. مصرفش تا زمانی که مصرف کننده به نتیجه مطلوب برسد ضرری ندارد.
  • تنظیم بازه‌های زمانی استفاده بسیار مهم است؛ یعنی ۱۵ روز یک بار. این که در برخی سایت‌ها هفته‌ای ۳ بار توصیه شده است، یک توصیه تجاری است، نه از جهت بهداشتی و سلامتی.

این مطلب را هم از دست ندهید: روغن کندش ارزشش را دارد

روغن کندش برای ابرو

برای رشد مجدد ابرو، هر هفته سه شب ابروی خود را با شامپو بچه بشویید و بعد از خشک کردن آن، مقداری روغن کندش را با پنبه روی ابرو ماساژ بدهید و صبح آن را بشویید. مدت استفاده از کندش برای ابرو و موی سر به یک میزان است.

استفاده با روغن زرده تخم مرغ

یک راه دیگر برای استفاده از فواید گیاه کندش، مخلوط کردن پودر ریشه کندش با روغن زرده تخم مرغ است. برای این کار می‌توانید شصت سی‌سی روغن زرده تخم مرغ را به همراه ده گرم کندش آسیاب شده مخلوط کنید و در فواصل زمانی مختلف روی پوست سر بمالید.

خواص روغن کندش

گیاه کندش قدرت و خاصیت‌های فراوانی دارد و می‌توان از این گیاه به عنوان گیاه معجزه‌گر نام برد. گیاه کندش معمولاً همراه با سایر روغن‌ها از جمله روغن کنجد و زیتون مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تغذیه موها می شود. این روغن به رویش مجدد موها در بیماران سرطانی بسیار کمک می‌کند. تفاله حاصل از این محصول برای زیبایی موی خانم‌ها بسیار عالی است چرا که رنگی شبیه به رنگ مش ایجاد می کند!

طرز ساخت روغن کندش

روغن کندش را با روغن پایه ارده یا کنجد درست می‌کنند. پس از تهیه ریشه گیاه کندش، آن را می‌شویند و آسیاب می‌کنند. پس از آن که آرد تهیه‌شده در محلی تاریک و گرم با روغن پایه استقرار یافت، مدتی بین دو هفته الی دو ماه صبر می‌کنند. سپس روغن آن را با دست می‌گیرند.

استفاده از روغن کندش در درمان سینوزیت

از روغن کندش می‌توان برای کمک به درمان سینوزیت استفاده کرد؛ زیرا کندش در ترکیب با گیاهان دیگر، عطسه‌آور و پاک‌کننده مخاط بینی و سینوس‌های پیشانی و سردرد مزمن است.

این مطلب را هم از دست ندهید: روغن کندش چیست و چه خواصی دارد؟

درمان گیاهی سینوزیت

برای درمان خانگی سینوزیت از ترکیب گیاهی کندش، خربق سفید و گل بنفشه (هر کدام به اندازه مساوی مانند یک مثقال) استفاده کنید. ساخت و مصرف این معجون گیاهی به این شکل است:

  • کندش و خربق را کوبیده و کاملاً نرم کنید.
  • سپس با گل بنفشه مخلوط و به شکل پودر آماده کنید.
  • پودر را به صورت انفیه استعمال کنید (مقداری از آن را در کف دست بریزید و با یکی از سوراخ‌های بینی در حالی که سوراخ دیگر را بسته‌اید استنشاق کنید).
  • این کار باعث ایجاد عطسه‌های فراوان و بهبود سینوزیت می‌شود.
  • برای پایان دادن به عطسه‌ها بینی خود را با آب سرد بشویید.

هشدار: استفاده داخلی از کندش در فصل گرما و برای افرادی که مزاج گرم دارند بسیار خطرناک است. این کار ممکن است باعث تشنگی مفرط و اختلال حواس و درد شکم بشود. برای مداوای فوری آن سعی کنید استفراغ کنید و خودتان را سریع به پزشک برسانید.

روغن کندش برای تقویت مو-روش استفاده از روغن کندش-مجله باسلام
روغن کندش اصل باعث تقویت مو می‌شود.

طبیعت روغن کندش

از نظر طب سنتی، کندش طبیعتی گرم دارد و اگر شما نیز از افرادی هستید که طبیعت بدنتان گرم است، نباید در هر هفته بیشتر از سه بار از این روغن استفاده کنید! اما اگر سرد مزاج هستید استفاده از روغن کندش در هر هفته تا پنج‌ بار نیز مانعی ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از کندش، علت ریزش مو و شامپوی گیاهی مناسب خود را بشناسید؛ چرا که ممکن است بیماری شما بر اثر گرما، ازدیاد صفرا و یا بیماری‌های عصبی باشد. در این موارد بدون رفع آن علت اصلی ممکن است استفاده از کندش به تنهایی نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد.

در باسلام غرفه‌های زیادی هستند که شما را برای خرید روغن کندش راهنمایی می‌کنند. از تجربیات این غرفه‌داران استفاده کنید تا به بهترین شکل از این روغن استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
18 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
4 ماه قبل

سلام
روغن کندوش باید چه زمانی روی سر بماند

آیا ۵ یا ۶ ساعت کافی هستش یا کمتر

سید وهاب
سید وهاب
10 ماه قبل

سلام . من یه سوا خییییییلی مهم دارم ازتون اینکه چون من روغن کندوش و شب میمالم و روی سرم هست چربیش به خورد پوست سر مره دیگه نمیشورم سرمو بعد دوباره بعد ۲ روز همین کارو تکرار میکنم ولی بعد ۲ ماه اصلأ نتیجه خوبی نگرفتم سوالم اینه که ایا به دلیل نشستن سرم این اتفاق افتاده . حتمأ جواب منو برام ایمیل کنید واقعأ لطف میکنید دوست عزیز

فاطمه سادات موسوی
فاطمه سادات موسوی
مدیر
پاسخ به  سید وهاب
6 ماه قبل

باسلامی عزیز؛ وقتت بخیر. ممنونم از ثبت نظرت. فکر می‌کنم سوالی که پرسیدی جوابش پیش یه متخصص و این کاره این مسئله باشه و اگر ما جوابی بدیم بهت، دچار مشکل بشی که ما این رو نمی‌خوایم

tokiiii
tokiiii
پاسخ به  سید وهاب
3 ماه قبل

سلام شب با روغن چرب کردید صبح باید بشویید چون اگه نشوری تمام منافذ پوست سرت بسته میشه و بدتر ریزش مو میگیری

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
پاسخ به  سید وهاب
3 ماه قبل

روغن نباید مدت زیادی روی سر باشه نهایت دو س ساعت

آرش
آرش
2 سال قبل

سلام من ۱۲ سال بدنسازی کار کردم یعنی از سال ۱۳۸۵تا سال ۱۳۹۷ در طی این ۱۲ سال انواع و اقسام قرص ها و آمپول های استروئیدی رو خوردم و تزریق کردم،حدود ده سال پیش اینا هم موهامو سه بار دِکلره کردم و ی زمون خیلی با تافت و نیترو و ژل موهامو درس میکردم ولی الان دیگ پنج شیش سالی هست ک کاری ندارم ب موهام،موهامم جنسش مقداری چرب و لَخت هست.رفتم دکتر گیاهی همون طب سنتی علت ریزش و نازک شدن تارهای مو و معلوم شدن کف سرمو گفتم ایشون هم بالای ۱۸ سال هست ک دکتر گیاهی هستن

جواد
جواد
4 سال قبل

باسلام ببخشید من گرم مزاج هستم ایا برای استفاده باید با یک روغن سردقاطی کنم

علی
علی
4 سال قبل

باسلام .میخواستم بدونم بعد مدت ۲۰ دقیقه که روغن کندوش به سر مالیدیم برای شستشو باید از شامپو استفاده کنیم یا خیر لطفا راهنمایی کنید

صلاح الدین
صلاح الدین
پاسخ به  علی
3 سال قبل

بیست دقیقه کمه دو سه ساعت خوبه و بعد با صابون گیاهی بشورید تونستید صابون ان جی 12 گیاه بگیرید

ali
ali
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

سلام
یا با صابون یا با شامپویی که درصد اسیدش کمه بشویید.

رامین
رامین
5 سال قبل

با سلام آیا روغن کندوش برای ریزش سکه ای مناسب می باشد.

ebrahim
ebrahim
5 سال قبل

درود بر شما خوبان و ممنون بابت مطالب خوبتون

جسارتا یه سوال داشتم سپاسگزار میشم اگه با رفرنس معتبر علمی پاسخ بدین

اگه برای افرادی که بصورت ارثی یا ٰژنتیکی دچار طاسی هستن موثر باشه یعنی ‌ژن های غیرفعال (خاموش)رو فعال(روشن) میکنه؟؟
وقتی ژن‌ها به هرنحوی تغییر پیدا میکنن پروتئین‌های رمزبندی‌شده بوسیله اونها نمیتونن کارکردهای طبیعی‌شون روانجام بدن درنتیجه بیماری‌های ژنتیکی به وجود میان
برای تصحیح یا جایگزینی ژن‌های معیوب از روشهایی مثل “بازترکیبی هومولوگ”٬”جهش معکوس انتخابی” و *ایجاد کره مصنوعی لیپیدی (چربی) با هسته آب‌‌دار* و،،، استفاده میکنن که هنوز در کارآزمایی‌های بالینی خیلی موفقیت‌آمیز نبودن.

حالا سوال اینجاست که *روغن کندش* چطور میتونه علم ژنتیک رو دگرگون کنه؟؟؟؟ و آیا اصلا میتونه اینکارو انجام بده یا نه؟؟؟

بابت زیاده گویی و طولانی شدن پرسش عذرخواهم،قبلا از وقتی که بابت پاسخگویی میزارین بینهایت سپاسمندم.

دکتر احمد روحی
دکتر احمد روحی
پاسخ به  ebrahim
8 ماه قبل

برادر عزیز طبق یافته های علمی دلیل ریزش موی آندروژنیک یا افروز موج کاتاژن داخل پیازچه ی موها ترشح یک نوع پروتیین به اسم sfpr1 هستش که علتش واکنش بدن از حساسیت به دی هیدرو تستسترون در خون هست، پیازچه ی موها تا سالها میتونن در حالت خاموش زنده بمونن، احتمالا روغن کندش یا حساسیت رو مختل می‌کنه یا ترشح پروتیین، برای توضیحات کامل داروی way316606 رو جستجو کن

شفا
شفا
5 سال قبل

سلام.
روغن کندش اصل رو از غرفه روغن های شفا تهیه کنید.
آدرس غرفه ? http://basalam.ir/shefa

شفا
شفا
5 سال قبل

سلام.
روغن کندش اصل رو از غرفه روغن های شفا تهیه کنید.
آدرس غرفه ? http://basalam.ir/shefa

ab-pak
ab-pak
5 سال قبل

برای کسی که جلو موهاش بصورت مادرزادی کم پشت بوده هم تاثیر داره ؟چه مدت باید استفاده کرد؟

فاضل
فاضل
پاسخ به  ab-pak
2 سال قبل

با سلام
در کنار استفاده از روغن کندوش
هفته ای سه بار به مدت 20 دقیقه از ماسک تخم مرغ استفاده کنید و بگذارید زرده و سفیده روی سر بماند و بعد از 20 دقیق با شامپو گیاهی یا شامپو بچه بشویید

ab-pak
ab-pak
5 سال قبل

برای کسی که جلو موهاش بصورت مادرزادی کم پشت بوده هم تاثیر داره ؟چه مدت باید استفاده کرد؟

18
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x