سرمه، نگهبان چشم‌ها | تجربه استفاده از سرمه اثمد


3,978

kohl-the-eyes-guard

در زمان‌های دور، خیلی دور، ملکه‌های مصر برای چشمانشان از سرمه استفاده می‌کردند. آن‌ها سرمه را نگهبان چشم علیه بیماری‌ها می‌دانستند. البته خیلی هم تصور خرافی و دور از واقعیتی نیست. امروز همه می‌دانیم که سرمه چقدر برای سلامت چشم مفید است. مشکی شدن حاشیه چشم از ورود نور خوشید به داخل چشم تا حدی جلوگیری می‌کند. خب، چه چیز بهتر از آرایشی که باعث سلامتی هم باشد؟

بررسی سرمه اثمد

می‌خواهم از سرمه سنگ اثمد حرف بزنم. این محصول را گروه طب اسلامی در باسلام ارائه می‌دهد. در یک شیشه استوانه‌ای به دستم رسید. یک سری قلتان داشت و  پودری به رنگ قهوه‌ای تیره داخل شیشه بود. ابتدا کمی شوکه شدم، درپوش این شیشه برای استفاده سرمه مناسب به نظر نمی‌رسید. من نمونه این شیشه‌ها را برای عطرهای جیبی و سایه چشم دیده بودم. اما برای استفاده از سرمه، انتظار یک سری باریک و قلم‌مانند را داشتم، برای کشیدن خطی مناسب داخل چشم.

چندبار روی دستم تست کردم که هم رنگش را ببینم و هم نحوه استفاده از آن دستم بیاید. رنگش موقع استفاده دیگر قهوه‌ای نیست و به دودی متمایل است، رنگ دودی با ترکیب اکلیل؛ یعنی براق به نظر می‌آید.

هرکار کردم با این شیشه نمی‌شد از سرمه استفاده کرد. درپوش را باز کردم و با قلم سرمه‌دان دیگری که داشتم از آن استفاده کردم.

شیوه استفاده

آن‌طور که من از توضیحات تولیدکننده فهمیدم، بهتر آنست که سرمه اثمد را سه، پنج یا هفت بار استفاده کنید. به این صورت که از چشم راست شروع کنیم و سرمه بکشیم و بعد سراغ چشم چپ برویم و دوباره چشم راست را بکشیم. این‌طور می‌شود سه‌بار.

من سه بار کشیدم و رنگ خیلی مشکی‌ای نداشت. اما اگر تعداد بالاتری استفاده کنید حتماً پررنگ‌تر خواهد بود.

اولین بار بود سرمه می‌کشیدم، به نظرم  می‌آمد کار سخت‌تری باشد، اما خیلی ساده بود؛ حتی به سادگی مداد آرایشی.

تولیدکننده گفته بود سرمه را شب ها بکشید و بخوابید. راستش دلم با این کار همراه نبود؛ چون باورم به این است که موقع خواب باید همه مواد آرایشی را از پوست شست تا در مدت استراحت، پوستمان هم استراحت کند و نفس بکشد. اما اعتماد کردم و با همان سرمه خوابیدم. صبح که بیدار شدم کمی چشمم می‌سوخت که احتمالاً به خاطر عادت نداشتن بود. اما سرمه زیر چشمانم نریخته بود و داخل چشمم هم قرمز نشد. صبح که در آینه نگاه می‌کردم اصلاً مشخص نبود سرمه کشیده‌ام اما زیبایی طبیعی و ساده‌ای به چشم‌هایم داده بود.

این نوع سرمه اصلاً مانند سرمه‌های مغز یا دیگر مدل‌ها چرب نیست. احتمالاً به همین خاطر زیر چشم را سیاه نمی‌کند و پایین نمی‌ریزد. اما استفاده از آن هیچ سختی خاصی نداشت.

جمع‌بندی

خلاصه اینکه شیشه مناسبی برای استفاده نداشت. رنگش خیلی مشکی نبود، اما به شما حق انتخاب می‌داد که تا چه حد تیرگی را دوست دارید. استفاده‌اش ساده و راحت بود. زیر چشم نمی‌ریخت. مفید بودنش برای سلامت چشم را هم که در نظر بگیریم می‌بینیم ارزشش را دارد. دیگر از یک محصول آرایشی چه می‌خواهید؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عادل
عادل
2 سال قبل

ممنون از نظرتون.

محمد حسن
محمد حسن
4 سال قبل

سلام
سرمه اثمد سرمه طبیعی است،اگر چشمتان ضعیف باشد درمان میکند اگر نباشد جلوگیری میکند.
اینکه گفتی شبها پوست هم استراحت کند در این‌یک‌مورد غلط است چون از معصوم(ع) داریم که اثمد شبها درمان و در روز زیبایی است.
سرمه های چرب باعث بسته شدن مجرای اشک و تخریب چشم میشوند.
موفق باشید

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x