چگونه انواع پیراهن مردانه را با شلوار و کفش ست کنیم؟


1,968

استیو هاروی، کمدین و مجری معروف آمریکایی، در باب لباس‌پوشیدن توصیه‌ی بامزه‌ای برای مردهای جوان دارد. او می‌گوید:«پنج‌ دست کت شلوار بخر. به رنگ‌های مشکی، خاکستری، قهوه‌ای، کرم و سرمه‌ای. بعد دو پیراهن سفید، دو پیراهن کرم و دو پیراهن آبی کمرنگ هم به آن اضافه کن تا هفتاد و پنج ست متفاوت داشته باشی و پوششت را از این رو به آن رو کنی.»

این نقل قول را آوردم تا همین اول کاری متوجه شوید که ست‌کردن لباس برای آقایان (برخلاف خانم‌ها) اصلا سخت نیست. فقط کافیست کمی حوصله و زمان به خرج بدهید و اصول و قواعد اولیه را یاد بگیرید. برای شروع، در این نوشته می‌خواهم اصول ابتدایی ست‌کردن پیراهن مردانه را با شلوار و کفش به شما آموزش بدهم. لطفا تا پایان این متن با من همراه باشید.

قدم اول: رنگ کفش خود را با دقت انتخاب کنید

بله، می‌دانم! خیلی از ما مردها موقع خرید کفش سعی می‌کنیم سر و ته قضیه را با انتخاب یک کفش مشکی رسمی هم بیاوریم اما اگر واقعا می‌خواهید استایل بهتری داشته باشید باید در این باره دقت و حوصله‌ی بیشتری به خرج بدهید. قبل از هر چیز بیایید یکبار برای همیشه تکلیف دو راهی «کفش مشکی یا قهوه‌ای» را روشن کنیم:

رنگ کفشمزایامعایب
مشکی۱. بهترین گزینه برای مراسم‌های رسمی مثل عروسی و … است.
۲. نگهداری و نظافت آن آسان‌تر از کفش قهوه‌ای است.
گزینه‌های شما برای ست‌کردن را کم و محدود می‌کند، چون نمی‌توانید آن را با رنگ‌های گرم یا شلوارهای غیرسمی (مثل جین) ست کنید.
قهوه‌ای۱. با رنگ‌های گرم بهتر ست می‌شود.
۲. با انواع استایل رسمی و غیر رسمی به راحتی هماهنگ می‌شود.
۱. به اندازه کفش مشکی رسمی نیست و شاید به درد مراسم‌هایی مثل عروسی و … نخورد.
۲. نگهداری و نظافت آن سخت‌تر از کفش مشکی است.
جدول مزایا و معایب کفش‌های مشکی و قهوه‌ای
اگر چه کفشهای قهوه‌ای به اندازه کفش‌های مشکی رسمی نیستند اما با رنگ‌های بیشتری هماهنگ می‌شوند.

قدم دوم: رنگ شلوار خود را با رنگ کفشتان ست کنید

دومین قدم، ست‌کردن رنگ شلوارتان با رنگ کفش است. در ادامه با انواع رنگ‌های شلوار و قوانین ست‌کردن آن‌ها بیشتر آشنا می‌شنویم:

۱. شلوار مشکی

بین صنف لباس‌فروش‌ها شایعه‌ای قدیمی وجود دارد که هنوز هیچکس دقیقا نمی‌داند از کجا پیدایش شده است، اما تا به امروز به استایل خیلی‌ها آسیب زده است؛ این شایعه کهن می‌گوید: «شلوار مشکی را می‌توان با هر رنگِ کفشی ست کرد» در حالی که واقعیت دقیقا بر خلاف این است!

یک شلوار مشکی دست شما را توی ست‌کردن حسابی می‌بندد، چون تنها چاره‌تان این است که آن را با کفش مشکی یا رنگ‌های نزدیک به آن ست کنید. (حتی کفش قهوه‌ای هم ست مناسبی برای شلوار مشکی به حساب نمی‌آید) با این‌حال اگر خیلی امروزی هستید و دلتان می‌خواهد یک سِت مدرن بزنید، می‌توانید شلوار مشکی را با یک جفت کتانی اسپرت سفید هماهنگ کنید.( البته به شرطی که در بین اکسسوری‌هایتان یک عنصر سفیدرنگ دیگر نیز وجود داشته باشد.)

یک شلوار مشکی را فقط باید با کفش مشکی یا رنگ‌های نزدیک به آن ست کنید.

۲. شلوار سفید

بگذارید چشم بسته حدس بزنم: توی کمد نود درصد از شما آقایانی که دارید این متن را می‌خوانید، خبری از شلوار سفید نیست، چون لابد فکر می‌کنید این رنگ برازنده آقایان نیست، اما لطفا در باورهایتان تجدید نظر کنید!

اگر می‌خواهید سراغ استایل‌های تازه بروید و ظاهرتان را از این رو به آن رو کنید، محافظه‌کاری را کنار بگذارید و رنگ‌های تازه‌تر را امتحان کنید. خوبی رنگ سفید این است که تطبیق‌پذیری بالایی دارد و با هر کفشی به راحتی ست می‌شود. (با این حال بهتر است آن را با رنگ مشکی ست نکنید چون این روزها تقریبا از مُد افتاده است.)

خوبی رنگ سفید این است که تطبیق‌پذیری بالایی دارد و با هر کفشی به راحتی ست می‌شود.

۳. شلوار قهوه‌ای

شلوار قهوه‌ای از آن انتخاب‌های دشواری است که معلوم نیست چرا این‌قدر بین مردها طرفدار دارد. از طرفی بیشتر آقایان هم در ست‌کردن این رنگ به بیراهه می‌روند. مثلا آن را با کفش‌هایی به رنگ مشکی یا خاکستری ست می‌کنند. در حالی که این رنگها به هیچ عنوان مکمل خوبی برای قهوه‌ای نیستند. اگر شلوار قهوه‌ای دارید می‌توانید سراغ کفش‌های عسلی، سبز یا حتی نارنجی بروید.

کفش‌های عسلی مکمل خوبی برای شلوارهای قهوه‌ای به شمار می‌آیند.

قدم سوم: تُناژ رنگی پیراهن خود را با رنگ شلوارتان ست کنید

حالا نوبت برداشتن قدم آخر است: در این مرحله باید رنگ پیراهن خود را با رنگ شلوارتان ست کنید. در ادامه قاعده‌های موجود در این زمینه را با هم مرور می‌کنیم:

۱. پیراهن رنگ روشن

اگر پیراهنتان رنگ روشنی دارد، می‌توانید آن را با شلوارهایی که تیره‌اند یا رنگ شادی دارند ست کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک پیراهن سفید را با یک شلوار طوسی، سرمه‌ای، مشکی یا حتی زرشکی ست کنید.

اگر پیراهنتان رنگ روشنی دارد، می‌توانید آن را با شلوارهایی که تیره‌اند یا رنگ شادی دارند ست کنید.

۲. پیراهن رنگ تیره

خوبی پیراهن‌های تیره این است که می‌توانید آن‌ها را هم با شلوارهای تیره ست کنید و هم با شلوارهای روشن، در نتیجه دستتان را توی انتخاب حسابی باز می‌گذارد. شما می‌توانید پیراهن‌های رنگ تیره را با شلوار مشکی، سفید، طوسی، سورمه‌ای و کرم ست کنید.

خوبی پیراهن‌های تیره این است که می‌توانید آن‌ها را هم با شلوارهای تیره ست کنید و هم با شلوارهای روشن

سوالات متداول درباره ست پیراهن مردانه

کفش قهوه‌ای بهتر است یا مشکی؟ کدام را بخریم؟

اگر می‌خواهید یک استایل رسمی داشته باشید، سراغ کفش مشکی بروید، اما اگر دنبال کفشی می‌گردید که بتوانید آن را با انواع رنگها هماهنگ کنید، کفش قهوه‌ای را انتخاب کنید.

شلوار مشکی را با چه کفشی ست کنیم؟

یک شلوار مشکی دست شما را توی ست‌کردن حسابی می‌بندد، چون تنها چاره‌تان این است که آن را با کفش مشکی یا رنگ‌های نزدیک به آن ست کنید. (حتی کفش قهوه‌ای هم ست مناسبی برای شلوار مشکی به حساب نمی‌آید)

پیراهن رنگ روشن را با چه شلواری ست کنیم؟

اگر پیراهنتان رنگ روشنی دارد، می‌توانید آن را با شلوارهایی که تیره‌اند یا رنگ شادی دارند ست کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک پیراهن سفید را با یک شلوار طوسی، سرمه‌ای، مشکی یا حتی زرشکی ست کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x