طرز تهیه کیک برای روز مادر در طرح های ساده تا لاکچری


617

طرز تهیه کیک برای روز مادر در طرح های ساده تا لاکچری

روز مادر از آن روزهایی است که باید آن را جشن گرفت. جشن هم که بدون کیک نمی‌شود. پس تصمیم گرفتیم که طرز تهیه و تزیین کیک برای روز مادر را مرحله به مرحله با جزییات توضیح بدهیم تا اگر خواستید برای این روز مبارک کیک بپزید بدانید که باید از کجا شروع کنید. به شرطی که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک برای روز مادر در طرح های ساده تا لاکچری

طرز تهیه کیک روز مادر

اینکه برای قدردانی و لبخند مادرتان کیک آماده بخرید کجا! اینکه خودتان به پاس سالها زحمتش، برایش کیک بپزید، کجا! پس آستین‌ها را بالا بزنید و با استفاده از این دستور کیک، با چاشنی عشق و محبت، کیک مخصوص روز مادر بپزید.

طرز تهیه کیک روز مادر

مواد لازم کیک روز مادر

مواد لازم برای کیک مقدار
تخم مرغ3 عدد
شیرنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شکر1 لیوان
بکینگ پودر1 قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق مرباخوری
آرد2 لیوان
مواد لازم برای روکش شکلاتی 
پودر کاکائو شیرین2 قاشق سوپ‌خوری
شیر2 قاشق سوپ‌خوری
مواد لازم کیک روز مادر

مراحل طرز تهیه کیک روز مادر

مرحله ۱

باید اول مواد را از یخچال دربیاورید و بعد بگذارید که سرمای آن‌ها برود و با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله ۲

تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. به مدت ده دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کاملا شفاف شود و کش بیاید.

مرحله ۳

روغن مایع و شیر را هم به مخلوط اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. فر را هم روی حرارت 170 تنظیم کنید و بگذارید آرام گرم بشود.

روغن مایع و شیر را هم به مخلوط اضافه کنید

مرحله ۴

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید بعد آن را الک کنید. این الک کردن را باید تا ۳ مرتبه انجام بدهید تا آردی کاملا نرم به دست بیاید. بعد آن را کم کم به مخلوط اضافه کنید و بعد با لیسک آن را هم بزنید. دقت کنید که در این مرحله باید ظرف را کج بگیرید و هم زدن را به شکل چرخشی انجام بدهید تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند.

مرحله ۵

وقتی مخلوط کاملا یکدست شد، یک لیوان از آن را بردارید و پودر کاکائوی شیرین و شیر را بهش اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید. این مخلوط را برای روکش کیک به کار می‌برید.

طرز تهیه کیک روز مادر

مرحله ۶

وقتی فر گرم شد، قالب را بردارید (بهتر است قالب مستطیلی باشد) و کف آن را کاغذ روغنی بگذارید. بعد مایه کیک را آرام در قالب بریزید و با لیسک آن را درون قالب پخش کنید. روکش شکلاتی را هم روی مایه بریزید و به همان شکل پخش کنید.

مرحله ۷

باید در این مرحله قالب را بگیرید و با احتیاط ولی محکم چند بار به سطحی بکوبید تا حباب از زیر مواد خارج شود. بعد از این کار، قالب را در را در بخش وسطی فر بگذارید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله ۸

از یک خلال چوبی برای تست پخته شدن کیک استفاده کنید. به این صورت که خلال را به درون کیک فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر مواد به خلال چسبیده بود، باید بیشتر منتظر بمانید چون کیک هنوز نپخته. اما اگر خلال تمیز از داخل کیک بیرون آمد یعنی کیک آماده است.

مرحله ۹

کیک را وقتی پخت از فر دربیاورید و بگذارید تا خنک شود. سپس از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی آن را هم آرام از آن جدا کنید. کیک آماده است اما بهتر است قبل از سرو آن را تزیین کنید.

طرز تهیه کیک روز مادر بدون فر

برای تهیه کیک روز مادر بدون فر، مراحل بالا را تا مرحله ۶ یعنی ریختن مواد در قالب انجام بدهید. بعد یک قابلمه بزرگ به حدی که قالب را راحتی در آن جا شود را انتخاب کنید. داخل قابلمه تا نصف ارتفاع قالب آب بریزید. مثلا اگر قالب شما ۱۰ سانت ارتفاع دارد توی آن ۵ یا ۶ سانت آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. قالب را درون قابلمه بگذارید و بعد درپوش آن را همراه با دمکنی روی آن قرار دهید.

اجازه بدهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با شعله ملایم بپزد. بعد از این که کیک پخته شد، پانزده دقیقه صبر کنید و در قابلمه را سریع برندارید تا پف کیک نخوابد. وقتی قابلمه سرد شده بود، در آن را بردارید و قالب را از درون آن خارج کنید. سپس بگذارید تا قالب هم سرد شود و بعد کیک را از درون آن خارج کنید.

طرز تهیه کیک روز مادر بدون فر

ایده های تزیین کیک روز مادر

حتی اگر شک دارید که کیک تان به قدر کافی خوشمزه شده یا نه، نگران نباشید! با یک تزئین خوب می‌توانید کار را به بهترین شکل در بیاورید.

تزیین کیک روز مادر با خمیر فوندانت

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تزیین کیک استفاده از خمیر خوراکی فوندانت است. اما بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید چون قند زیادی دارد. با خمیر فوندانت می‌توانید شکل‌های مختلفی را دربیاورید و برای تزیین کیک روز مادر از آن استفاده کنید. شربت‌های رنگی خوراکی مثل بریلو هم همراه با خمیر فوندایت استفاده می‌شوند.

تزیین کیک روز مادر با خمیر فوندانت

تزیین کیک روز مادر با خامه

خامه قنادی بهترین چیز برای تزیین کیک است. بعد از آماده شدن کیک با کاردک یا طلق خامه را روی سطح کیک پخش کنید و آن‌قدر به این کار ادامه بدهید تا سطح آن صاف و یکدست شود.

تزیین کیک روز مادر با میوه

میوه‌هایی مثل توت فرنگی، بلوبری، انگور، موز، آلبالوی بدون هسته، پر کیوی، پر پرتقال، پر سیب، پر هلو یا زردآلو و هر میوه بدون هسته دیگری را که موافق ذائقه شما باشد، می‌توانید برای تزیین کیک روز مادر به کار ببرید. مقدار و چینش آن روی کیک هم بستگی به طبع و سلیقه شما دارد.

تزیین کیک روز مادر با میوه

تزیین کیک روز مادر با عکس چاپی

عکس چاپی را قنادی‌ها با چاپگری که از جوهر خوراکی و کاغذ خوراکی برای این کار استفاده می‌کنند روی کیک درمی‌آورند. احتمال این که یک چاپگر خوراکی در خانه داشته باشید کم است پس بهتر است این کار را به قنادی‌ها بسپارید.

تزیین کیک روز مادر با شکلات و ترافل

شربت شکلات، سس شکلاتی و مایه شکلات خیلی در صنایع قنادی استفاده می‌شود و برای تزیین کیک هم کاربرد زیادی دارد. از ترافل که نوعی شیرینی شکلاتی خامه‌ای است هم می‌توانید برای تزیین کیک استفاده کنید.

تزیین کیک روز مادر با گل طبیعی

استفاده از گل طبیعی هم برای تزیین کیک به خصوص کیک‌های مناسبتی مثل روز مادر خیلی کاربرد دارد. البته برای این کار باید سلیقه به خرج بدهید. مثلا گل‌هایی را انتخاب کنید که همرنگ کیک شما باشند. به مسائل بهداشتی و پاک بودن گل‌های مورد استفاده در تزیین کیک هم خیلی باید اهمیت بدهید.

تزیین کیک روز مادر با گل طبیعی

سوالات متداول درباره‌ی طرز تهیه کیک روز مادر

مینی کیک روز مادر را چگونه درست کنیم؟

برای تهیه مینی کیک باید مقدار مواد اولیه کیک را طوری تنظیم کنید که کیک آماده شده وزنی بین 1 تا 1.5 کیلو داشته باشد.

کیک روز مادر را چگونه تزئین کنیم؟

با انواع میوه، خامه، شکلات، خمیر فوندایت و شربت‌های خوراکی و حتی گل طبیعی می‌شود کیک روز مادر را تزیین کرد.

روی کیک روز مادر چی بنویسم؟

می‌توانید با قیف و ماسوره نازک به موادی مثل سس شکلات یا خامه روی کیک نام مادر و تبریک روز مادر و یا هر جمله متناسب دیگری را بنویسید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x