غرفه خوبه که مرتب باشه!


1,244

یا رزاق

غرفه‌ها با هم فرق دارند چون آدم‌ها با هم فرق دارند!

نمی‌دانم شاید برای شما هم حس سردرگمی نسبت به بعضی غرفه‌ها به‌وجود آمده باشد؛ یعنی وقتی اتفاقی یا زمان جستجوی محصول وارد غرفه‌ای می‌شویم، نه از اسم غرفه و نه تصویر صفحه‌اش نمی‌شود فهمید وارد کجا شدیم و آدم احساس می‌کند گم شده و اتفاقی سر از اینجا درآورده! انگار نه انگار که باسلام کلی امکانات برای توضیح دادن در مورد خودمان و غرفه‌مان و پیام گذاشتن برای مخاطب‌مان آماده کرده. هرچی می‌گردید، توضیح و پیام خاصی هم در مورد غرفه و غرفه‌دار وجود ندارد و آخرش هم باید کلی اسکرول کنیم تا بفهمیم چه خبر است.

در این جور غرفه‌ها معمولاً عنوان محصولات هم دقیق نیستند و وارد صفحه محصول که بشویم، یا چیزی برای توضیح محصول و راهنمایی خریدار نوشته نشده یا کلی هست و باعث می‌شود چند سوال در مورد محصول برایمان پیش بیاید و برویم در گفتگو و از خود فروشنده سوال کنیم که حالا کی آنلاین بشود و جواب بدهد.

بعضی‌وقت‌ها هم تصویر محصول عیب دارد و دقیقاً نمی‌شود فهمید ویژگی‌های ظاهری‌اش چطور است و باز هم باید رفت در گفتگو و درخواست تصویر مناسب‌تر کرد.

یک وقتایی هم آدم می‌خواهد در غرفه دنبال محصول بگردد، ولی نه قفسه‌بندی هست و نه اسم محصولات درستند تا بشود جستجوی اثربخشی انجام داد. خلاصه یک خریدی که می‌شد در 5 دقیقه انجام بدهیم، نیم ساعت طول می‌کشد!

این یعنی اگر از خرید منصرف نشویم، تجربه اول و آخر هر خریداری که سر به این مدل غرفه‌ها می‌زند.

اما برعکسش خیلی پیش می‌آید در باسلام، آدم وارد یک غرفه که می‌شود، از همون اول احساس خوبی دارد و اگر عجله نداشته باشد، می‌خواهد بیشتر بماند و بین محصولاتش چرخ بزند و انتخاب کند و لیست خرید بسازد. از بنر و اسم غرفه فوری می‌شود فهمید وارد کجا شدیم و تصاویر محصولات را هم که می‌بینید کیف می‌کنید؛ با یه نگاه به عنوان محصول، دقیق می‌فهمی با چه کالایی سروکار دارید و اینقدر دقیق و خوب توضیح محصول نوشته شده که تازه یک چیزهایی هم در مورد آن محصول یاد میگیرید و به دانسته‌هایتان اضافه می‌شود.

من خودم در این جور غرفه‌ها حس خوبی دارم؛ مثل مغازه‌هایی که بوی خوب میدهند. فکر می‌کنم حالا که منِ خریدار، نمی‌توانم آن کالا را در دستم بگیرم و حضوری از فروشنده در موردش سوال کنم و زیر و روی کالا را با نیازم بسنجم، عوضش یک فروشنده خوش‌تیپ و لبخند به لب، کلی وقت گذاشته و روی جزء جزء غرفه با برنامه و دقیق کار کرده و با عکس‌های خوب و توضیحات و قفسه‌بندی‌های درستش برای هر محصول، کار را برای منِ خریدار راحت‌تر کرده تا با سرعت و اطمینان بیشتری کالای مورد نظرم را پیدا کنم و بخرم.

اینجور وقت‌ها آدم علاوه بر لذتی که از زیبایی و نظم و ترتمیزی غرفه می‌برد، حس احترام به زمان و انتخاب هم از فروشنده دریافت می‌کند!

بنظرم این غرفه‌ها و صاحب‌هاشون همون‌هایی هستند که به غیر از فروش محصول‌شان، به چیزهای دیگری هم فکر می‌کنند و براشون مهم است که خریدار همیشه دستِ پر از غرفه بیرون برود و حتی اگر خرید هم نکند، بفهمه که به زمان و چشم‌هایش احترام می‌گذارند!

این دقیقاً تفاوت فروشنده‌هایی هست که فرق فروش غیرحضوری با فروش حضوری رو درک کردند.

سلام به مرتب‌های باسلام

خبر خوب این است که باسلام برای قدردانی و متمایز کردن این غرفه‌ها، نشان “غرفه مرتب” را طراحی کرده و این نشان را فقط به غرفه‌هایی اعطا می‌کند که هم سر و وضع خوبی دارند و هم حداقل‌های یک کاسبی آنلاین را رعایت می‌کنند تا خریدار راحت باشد.

در این غرفه‌ها اسم غرفه و بنرشان درست است و پیام غرفه‌دار و درباره غرفه خوبی نوشته شده. قفسه‌بندی تر و تمیز دارند و نام و تصویر محصول هم مطابق راهنماهای باسلام و استانداردها وارد شده و توضیحات محصول به اندازه‌ای هست که کار خریدار راه بیفتد و آسوده خرید کند.

خبر خوب دیگر هم این است که چون این کارها و تغییرات در غرفه، مطابق الگوریتم و سازوکار استاندارد موتور جستجوی باسلام هست، احتمال نمایش محصولات این غرفه‌ها در زمان جستجو از سوی خریدارها بیشتر است و هرچه هم که بگذرد، این احتمال بیشتر و بیشتر می‌شود؛ یعنی هم ما خریدارها راحت‌تر پیدایشان می‌کنیم و هم فروشنده‌ها بهتر و بیشتر با مشتری‌های‌شان آشنا می‌شوند.

مرتب‌ها توسط مرتب‌ها انتخاب می‌شوند!

برای اینکه یک غرفه مرتب بنظر بیاید، یک لیستی از تغییرات وجود دارد که باید انجام بشود و بعد از دو مرحله بررسی، غرفه نشان مرتب را می‌گیرد.

بخشی از تغییرات مربوط به سر و وضع غرفه است؛ مثل اسم و بنر غرفه، توضیح درباره غرفه و تصویر و نام درست غرفه‌دار و ایجاد قفسه‌بندی. بخشی از تغییرات هم مربوط به محصولات می‌شود؛ مثل بهبود نام و تصویر و توضیحات محصولات تا مشتری اطلاع دقیق‌تری از جزئیات محصولات پیدا کنه و خرید راحت‌تری انجام بشه.

برای غرفه‌ای که متقاضی گرفتن این نشانه، این تغییرات ابتدا به صورت سیستمی بررسی می‌شود و بعد از تأیید سیستم، آدرس غرفه متقاضی برای یه جمع از غرفه‌های مرتب دیگه ارسال می‌شود تا اونها هم نسبت به مرتب بودن این غرفه نظر بدهند و تأیید کنند. اینطوری جمعی که ساخته می‌شود توسط خود آدم‌هایی به اون ارزش و ویژگی احترام می‌گذارند ساخته می‌شود و دقت کار هم بالا میرود و این خود غرفه‌های مرتب هستند که به اثربخشی و کیفیت نشان‌شان نظارت می‌کنند و مواظب جمع‌شان هستند.
در ادامه هم با نظر گرفتن مداوم از خریدارها و بازدیدکننده‌های غرفه، از مرتب باقی موندن غرفه مطمئن می‌شویم. نشان مرتب در مرحله آزمایشی اجرا شده و به زودی امکان درخواستش برای همه غرفه‌ها به‌وجود می‌آید. مرتب بودن جزئی از زیبایی و زندگی هست و غرفه هم خوب است که مرتب باشد. نشان مرتب را دنبال کنید و از غرفه‌های مرتب خرید کنید!



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریحانه جهان نور
ریحانه جهان نور
1 ماه قبل

سلام من از یه غرفه مرتب ،نمونه همین توضیحات خرید کردم🤩یه هدفون کت رقص نور دار خریدم هنوز ارسال نشده ولی واقعا طبق توضیحات این داستان غرفه مرتب😃از همون تصویر و توضیحات محصول، انتخابش کردم😁حالا میدونم بهترین محصول رو خریدم😏نسبت به این غرفه مرتب که ازش خرید کردم🖇️قیمت محصول ها هم عالی بود💳💵 من که عاشق این غرفه شدم😍از این به بعد هم ازش همیشه خرید میکنم😇واقعا خداروشکر نشان غرفه مرتب رو آوردید باسلام وگرنه گیر میکردیم بین خرید هامون😂اسم غرفه مرتب که من میگم : آورتاک ) خب ممنون از باسلام و سازنده هاش عالی بود واقعا کارتون محشر بود🥰لطفاً این نشان رو به غرفه آورتاک بدین من که ازش راضی بودم والا👍اوکیه👌

دنیاپرهیز
دنیاپرهیز
5 ماه قبل

خیلی خوب بودغرفه بایدکه مرتب باشه تابه دل مشتری بشینه

فرهانی
فرهانی
6 ماه قبل

سلام من بستم رسیده و نوشته تحویل گیرنده شده
ولی من نه بسته به دستم رسیدی نه حتی تلفنی بهم زنگ زده
واز همه پرسیدم تا مطمئن شم کسی نبرده باشتش از پست چیه
خب من الان باید چیکارکنم
دوروز تحویل گیرنده داده شده ولی هیچی هنوز دست من نرسیده
ومن تو این مدت که بستم رسید اثلا بیرون نرفتم

فاطمه سادات موسوی
فاطمه سادات موسوی
مدیر
پاسخ به  فرهانی
5 ماه قبل

سلام با پشتیبانی اگه تماس بگیرید بهتره. شماره سفارشتون رو به منم بگید.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x