فرصت‌های شغلی بی‌شمار بر دیوارهای خالی شهر


1,854

numerous-job-opportunities-on-the-simple-walls-of-the-city

سومین «دید و بازدید» باسلام در کارگاه آموزشی خانم طبسی در شهر قم انجام شد. خانم طبسی مهندس طراح داخلی است. او و همسرش یک کارگاه آموزشی نقاشی با کاشی شکسته، یا نقاشی موزاییک راه انداخته‌اند. این زوج، هر روز هنرشان را به آدم‌های بیشتری یاد می‌دهند و برای آن‌ها فرصت شغلی و درآمدی ایجاد می‌کنند.


دیروز وقتی به آدرس گروه هنری شرق رفتیم، دنبال این بودیم کدام زنگ را بزنیم که دیدیم هفت-هشت نفر با هیجان و نشاط رسیدند و در باز شد و یکی‌یکی رفتند داخل. فهمیدیم که درست آمده‌ایم. همه با هم رفتیم داخل و خانم‌ها دور میز نشستند و کارگاهشان شروع شد. هر کدام کار نیمه‌ای از روز قبل داشتند؛ یکی یک گلدان سفالی در دست داشت، دیگری مشغول یک حوض گچی خوش‌نقش و نگار بود، سومی با یک تابلوی دیواری رنگارنگ کار می‌کرد و…

همگی نشستیم زمین و خانم طبسی و همسرش با دمنوش به و شیرینی‌های خوشمزه‌ای که از کرمانشاه آمده بود از ما پذیرایی کردند و صحبت گل انداخت.

داستان خانم طبسی از یک واحد درسی در رشته معماری و طراحی داخلی شروع شده بود؛ وقتی که فهمیده بود کار با کاشی‌های کوچک رنگی را دوست دارد. همین علاقه کوچک،‌ حالا تبدیل به یک کسب‌وکار دلنشین و به‌دردبخور شده است.

کاربردهای نقاشی با کاشی شکسته

هنر نقاشی با کاشی‌های شکسته، می‌تواند موقعیت شغلی جذابی برای خانم‌های خانه‌دار باشد. تجهیزات خاصی نمی‌خواهد و به جز یکی دو ابزار کوچک مثل انبرک برش کاشی،‌ وسیله دیگری نمی‌خواهد. کاشی و ملات بندکشی و این‌ها هم حالا به برکت غرفه خانم طبسی به راحتی قابل تهیه است و پست می‌شود در خانه شما.

فرصت‌های شغلی بی‌شمار بر دیوارهای خالی شهر

این هنر را خیلی جاها می‌شود استفاده کرد؛ از جمله در زیباسازی وسایل خانه، ساخت تابلوهای تزیینی یا تزیین ظروف سفالی و چوبی و حتی آرایش سطوحی مثل میز و دیوارهای خانه. اما تجاری‌ترین مدل کار با این هنر، زیباسازی دیوارهای شهر است.

فرصت‌های شغلی بی‌شمار بر دیوارهای خالی شهر

آن طور که خانم طبسی می‌گوید، این هنر هنوز در اکثر شهرهای ایران مهجور مانده و آن طور که باید شناخته نشده است. در میان حرف‌ها می‌گوید که در تهران هم هنرمندانی مثل خانم لاله اسکندری پای کار ایستادند و این هنر را به در و دیوار تهران نشاندند.

خانم طبسی در حال تلاش برای اقناع مسئولان شهر قم برای زیباسازی دیوارهای خالی شهر است. حالا چون شاگردهایش هم کم نیستند،‌ می‌توانند این کار را به صورت گروهی انجام دهند. ما که خیلی امیدواریم به آینده دیوارهای قم. امیدواریم مسیر انجام این کار به زودی هموار شود.

فرصت‌های شغلی بی‌شمار بر دیوارهای خالی شهر

شما هم شروع کنید

خانم طبسی منتظر دیگران ننشسته تا برایش کار درست کنند. خودش دست به کار شده و فرصت شغلی دل‌خواهش را خودش ایجاد کرده. شما هم هر کجای ایران هستید، یک بررسی بکنید. شاید دیوارهای شهر شما هم جای کار داشته باشند. برای شروع، با جزئیات بیشتری درباره این هنر آشنا شوید. مواد اولیه و ابزار هم هر چه خواستید، خانم طبسی برایتان می‌فرستد. غرفه گروه هنری شرق را ببینید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x