شربت سکنجبین | یاد شیرین مادربزرگ


1,947

oxymel-drink

شربتی برای روزهای گرم!

درست است که شربت سکنجبین یادآور تابستان و گرمای سوزان است و خانه‌ی مادربزرگ. اما دلیل نمی‌شود پاییز و سوز و سرما که سر می‌رسد دیگر دلمان هوایش را نکند و از دیدنش ذوق‌زده نشویم.

شربت سکنجبین می‌تواند از همراهان همیشگی باش؛ به شرطی که با طبع‌تان سازگار باشد. به خاطر ترکیب سرکه و عسل، طبع خنکی دارد و برای کسانی که طبع بسیار گرم، یا معده‌های نفاخ دارند بسیار مفید است. همچنین صفرا را برطرف می‌کند، التهاب ناشی از گرما را می‌کاهد، رطوبت غلیظ مزاج را از مجاری تنفسی رفع می‌کند، و در نهایت سموم بدن را از طریق ادرار یا عرق از بدن خارج می‌کند.

اما به همین شدت می‌تواند برای عده‌ای، مضر محسوب شود. برای مثال کسانی که معده‌های ضعیفی دارند یا مبتلا به زخم معده هستند؛ یا کسانی که اسهال دارند، یا مبتلایان به دردهای عصبی نباید از آن استفاده کنند.

و ناگفته نماند که شربت سکنجبین چاق‌کننده‌ است و بهتر است زیاده از حد مصرف نشود (البته زیاده‌روی در هیچ چیز خوب نیست و رعایت اعتدال همیشه به صلاح و فلاح نزدیک‌تر بوده).

شربت سکنجبین به عنوان سس سالا

حالا که هوا رو به خنکی دارد و کمتر میل آدم به سمت شربت خنک می‌رود، می‌توانیم از شربت سکنجبین به عنوان سس سالاد استفاده کنیم و لذتش را ببریم.

شربت سکنجبین نعنایی جهان سالم

شربت سکنجبین نعنایی جهان سالم از محصولات باسلام، با وجود غلظت زیادی که دارد، طعم و شیرینی زیادی ندارد و به سادگی می‌تواند به عنوان چاشنی و سس سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

این شربت بطری نسبتاً کوچکی دارد و مانند سیرُپ‌های بازاری باید مورد استفاده قرار گیرد. شیرینی‌اش واقعاً مطبوع و دلپذیر است و ابدا گلو را نمی‌زند.

شربت سکنجبین نعنایی جهان سالم، به رنگ قهوه‌ای است و بطری و ظاهرش حس و حال یک شربت خانگی را دارد.

شربت سکنجبین نعنایی جهان سالم

این شربت در حالت ترکیب شده با آب، رنگ کرم‌کاراملی زیبایی دارد. غلظتش زیاد است، اما طعم و شیرینی‌اش به نسبت غلظت کم است و مصرفش برای شربت زیاد است؛ تقریباً مانند سیرُپ‌های بازاری. شیرینی‌اش مطبوع است و ابداً گلو را نمی‌زند. در عین حال بسیار مفید است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x