خلق محصولات چشم‌نواز از بتن سخت


464

خانم حمادی و همسرش هنرمندند، آن‌ها در محیطِ خانه‌ی زیبا و امنشان کارگاهی دارند که در آن ذوق و هنر را با مهارت پیوند می‌زنند و از بتن سخت کالاهایی می‌سازند چشم نواز، از جاشمعی و ظروف سفره‌هفت‌سین بگیر تا شیرینی‌خوری و دکوری‌های دیگر.

خودآموز و بدون مربی

غرفه‌ی تولیدی پریماه محصولات بتنی تولید می‌کند، خانم حمادی و همسرش محصولات این غرفه‌ را خلق می‌کنند و می‌گویند که برای ساختن چنین وسایلی، هیچ آموزشی ندیده‌اند. خانم حمادی توضیح می‌دهد:« ما آموزش ندیدیم، حدود چهار سال پیش به صورت تجربی با مطالعه و تحقیق و آزمون و خطا وارد این هنر و ساختن وسایل مختلف شدیم. علاقه داشتیم و من فکر می‌کنم علاقه و استعداد لازمه‌ی انجام هر کار هنری باشد. پس از اینکه از توانایی خود مطمئن شدیم و به طریقی به صورت حرفه‌ای دست به تولید زدیم شروع کردیم به ارائه محصولات.» آنچه خانم حمادی می‌گوید به زبان آسان است اما بدون شک روزهای آموزش دیدن، آن هم آموزش بدون مربی سختی‌های خاص خودش را دارد. تو حین آموزش با چالش‌ها و گره‌هایی رو به رو می‌شوی که برون رفت از آن غیرممکن به نظر می‌رسد اما نباید به ناامیدی میدان بدهی. و خانم حمادی و همسرش از همه‌ی این سختی‌ها عبور کرده‌اند. اگر میان غرفه‌شان چرخ بزنید، از ظرافت محصولات درون غرفه می‌توانید به تلاش این زوج هنرمند پی ببرید.

بازخوردهای مثبت و انرژی بی‌پایان

فروش محصولات هنری، در ابتدای راه تولید با دشواری‌هایی همراه است، اینکه بتوانی مشتری پیدا کنی و محصولات را باب سلیقه مشتری بسازی زحمت زیادی دارد. خانم حمادی می‌گوید:« هرکاری سختی‌های مختص به خودش را دارد، بعضی‌ها در میانه‌ را ناامید می‌شوند و ادامه نمی‌دهند. ما ولی تلاش می‌کنیم برای بهتر شدن. کار ما تولید دست است و به همین جهت مشتری‌ خوبی داریم. محصولاتمان را به مغازه‌دارها و کسانی که به صورت عمده وسایل این چنینی تهیه می‌کنند می‌فروشیم. من در حین تولید محصول، به کیفیت و ظرافت کار فکر می‌کنم، به اینکه خروجی برای مشتری موردپسند باشد.» البته غرفه‌ی تولیدی پریماه محصولات منحصر به فرد هم تولید می‌کند. یعنی شما می‌توانی طرح و مدل و محصول مد نظرتان را برای خانم حمادی بفرستید و یک محصول شخصی سازی شده، محصولی فقط و فقط برای خودتان تحویل بگیرید. خانم حمادی می‌گوید:« شخصی سازی محصولات در هنر ما بسیار مرسوم است.خیلی از اوقات مشتری‌هایمان کار اختصاصی خواسته‌اند، کاری که فقط برای آن‌ها تولید شود. بازخورد‌های خوبی هم گرفته‌ایم چون خیلی از مردم به محصولات هنری علاقه دارند و وقتی محصولات ما را می‌بیند با بازخوردهای مثبت به ما انرژی می‌دهند.»

این یک کسب و کار خانوادگی است

کارگاه تولید محصولات غرفه‌ی تولیدی پریماه، میان خانه‌شان است و همکاران این غرفه یک خانواده‌اند. از خانم حمادی می‌پرسم داشتن یک کسب و کار خانوادگی خوب است یا بد؟ او پاسخ می‌دهد:« با خانواده که کار میکنی میان سختی‌ها و خسته شدن‌ها پشت یکدیگر هستید. دلگرمی بیشتری برای ادامه کار وجود دارد. از طرفی چون با خانواده خودت همکاری، با هم پیشرفت می‌کنید و به موفقیت می‌رسید. ما از اینکه کنار یکدیگر کار می‌کنیم خوشحال هستیم.»

شما هم اگر به دنبال یک وسیله زیبا برای هدیه دادن هستید یا می‌خواهید میز خانه‌تان را با محصولی خلاقانه چشم نواز کنید سری به غرفه پریماه بزنید. هم محصولاتشان توجه شما را جلب خواهد کرد هم قیمت‌های منصفانه‌شان.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x