بهترین مدل های پلوپز و راهنمای کامل خرید


79

بهترین مدل های پلوپز و راهنمای کامل خرید

برنج یکی از اجزای جدانشدنی سفره‌های غذای ایرانی است و ته‌دیگ، جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش آن. پخت برنجی خوش‌عطر، نرم و درعین حال قدکشیده و ‌دانه دانه همواره یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار بوده که دستگاه پلوپز می‌تواند آن را به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان برایتان مهیا کند.

درواقع پلوپزها دستگاه‌هایی هستند که مواد را از شما تحویل گرفته و در مدتی بین حدود 20 تا 35 دقیقه برنجی خوش‌طعم را به‌همراه ته‌دیگی همه چیز تمام به شما تحویل می‌دهد. همچنین برخی از پلوپزها با داشتن تایمر و توانایی تنظیم زمان پخت، می‌تواند دستیاری عالی برای خانم‌های شاغل باشد که وقتی خسته از کار به خانه بازمی‌گردندعطر برنج تازه و گرم پیچیده در خانه، خستگی را از تنشان به در کند.

پلوپزها سال‌هاست که یکی از وسایل برقی محبوب در آشپزخانه‌ها هستند، هرچند در سال‌های اخیر این دستگاه‌های پرطرفدار تنوع خوبی پیدا کرده و به دو دسته اصلی پلوپزهای ساده و پلوپزهای چندکاره تقسیم شده‌اند. پلوپزهای ساده برای پخت برنج ساخته شده‌اند درحالیکه دستگاه‌های چندکاره می‌توانند انواع مختلفی از غذاها را تهیه کرده و بسته به نوعشان جای چند دستگاه پلوپز، آرام‌پز، زودپز و… را در آشپزخانه بگیرند.

انواع پلوپز

برای انتخاب پلوپز برقی مناسب، قبل از هر چیز باید انواع مختلف این دستگاه پرکاربرد را بشناسید. همانطور که ذکر شد امروزه پلوپزها انواع و کارایی‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید بسته به پلوپزی که انتخاب می‌کنید از یک تا چندین کار را به این دستگاه بسپارید.

پلوپز برقی استاندارد یا ساده

پلوپزهای برقی استاندارد دستگاه‌های ساده و خوش‌قیمتی هستند که تنها برای پخت برنج استفاده شده و نهایتا دارای امکانات ساده‌ای مثل تنظیمات پخت، انتخاب میزان برشتگی ته‌دیگ، گرم نگه‌داشتن و.. هستند. این دستگاه‌ها که معمولا تنها برای پخت برنج استفاده می‌شوند، به‌وسیله یک المنت حرارتی در زیر قابلمه‌ی دستگاه، گرم شده و پخت برنج را صورت می‌دهند.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • کاربری ساده
  • شستشوی آسان
  • قابلیت گرم‌ نگه‌داشتن طولانی برنج
  • قابلیت تهیه ته‌دیگ قالبی و برشته

معایب:

  • عدم وجود دکمه خاموش کردن و لزوم از برق کشیدن دستگاه برای خاموشی آن
  • این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم زمان یا خاموش شدن خودکار را نداشته و باید خودتان روی پخت غذا نظارت داشته باشید وگرنه ممکن است برنج شما بسوزد.
  • ممکن است حرارت در برخی مواقع به‌طور یکنواخت پخش نشده و بخشی از برنج خام‌تر از بخش دیگر بماند.

پلوپز چندکاره (یا مولتی کوکر)

پلوپز چندکاره درواقع دستگاهی کاربردی و همه فن حریف است که می‌تواند هم‌زمان کار چند محصول کاربردی آشپزخانه را انجام داده، و شما را از داشتن چندین وسیله مثل بخارپز، آرام‌پز، زودپزو… بی‌نیاز کند. این دستگاه جذاب می‌تواند بخارپز کند، کیک، خورشت، سوپ و حتی پاستا بپزد. انواع دستگاه‌های پلوپز چندکاره دارای امکانات متنوع و مختلفی مثل تنظیم زمان پخت، قابلیت گرم نگه داشتن غذا، برنامه‌های متنوع پخت، بخارپز کردن و… هستند و به‌دلیل همین امکانات جذاب است که این دستگاه‌ها با وجود قیمت بالاتر، ارزش خرید بیشتر و طرفداران بیشتری دارند.

مزایا:

  • به‌دلیل چندکاره بودن می‌تواند با وجود جای کمی که در آشپزخانه اشغال می‌کند جای چندین وسیله کاربردی مثل زودپز را بگیرد.
  • صرفه‌جویی در زمان
  • تنظیم زمان پخت

معایب:

  • قیمت بالاتر
  • تمیزکردن دشوارتر
  • امکان تغییر مزه غذا به دلیل سرعت پخت در بعضی مدل‌ها

پلوپز مدل Jar-o-Mat

این مدل از پلوپز، پلوپزهای ساده و پرطرفداری هستند که باوجود چندین المنت حرارتی در زیر قابلمه و داشتن دربی لولایی می‌توانند پخت بهتر و یکنواخت‌تری ارائه دهند. گرم نگه‌ داشتن برنج به‌صورت خودکار، از دیگر قابلیت‌های این دستگاه کوچک و کاربردی است.

مزایا:

  • وجود چندین المنت حرارتی برای پخت بهتر و یکنواخت‌تر برنج
  • کاربری ساده
  • ابعاد کوچک

معایب:

  • به دلیل داشتن در متصل به بدنه شستشوی سخت‌تری دارند.
  • در ایران چندان رایج نیستند.

پلوپزهای القایی

پلوپزهای القایی با داشتن 16 برنامه پخت می‌تواند تمام انتظارات شما را از یک دستگاه پلوپز پاسخ دهد. در پلوپز القایی برخلاف پلوپز برقی که المنت‌‌ها در کف دستگاه قرار دارند، گرما در کل محفظه دستگاه پخش شده و می‌تواند پخت بهتر و یکدست‌تری را ارائه کند.

مزایا:

  • مدل‌های متنوع پخت
  • پخت بهتر و یکدست‌تر
  • کیفیت بالا

معایب:

  • قیمت نسبتا زیاد

پلوپزهای هوشمند

پلوپزهای هوشمند دستگاه‌های چندکاره‌ای هستند که علاوه بر پخت برنج، برای بخارپز کردن، تفت دادن، پخت کیک، تخم‌مرغ و… قابل استفاده بوده و می‌توانند جایگزین چند وسیله برقی در آشپزخانه شوند. پلوپزهای هوشمند با داشتن فناوری گرم کردن الکترومغناطیسی IH گرما را به‌طور یکنواخت در دستگاه پخش می‌کنند تا غذا به‌طور کامل و یکنواخت بپزد. همچنین این پلوپزها با دارا بودن سنسورهای داخلی می‌توانند در حین پخت برنج دمای پلوپز را تغییر داده و برنجی خوش‌طعم به شما تحویل دهند.

مزایا:

  • مدل‌های متنوع پخت
  • پخت یکنواخت
  • داشتن ترازو
  • قابلیت تغییر دما در حین پخت
  • قابلیت پخت تاخیری

معایب:

  • کاربری نسبتا سخت
  • قیمت بالا

نکات مهم قبل خرید پلوپز

۱. جنس بدنه و قابلمه

قابلمه پلوپزها در جنس‌های مختلفی مثل تفلون نچسب، سرامیکی، استیل ضدزنگ و سفالی در بازار موجود است که از این میان قابلمه‌های استیل ضدزنگ به دلیل قیمت مناسب و دوام بالا و قابلمه‌های تفلون به‌دلیل نچسب بودن طرفداران بیشتری دارند. درواقع یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین قابلیت‌های پلوپزها، ته‌دیگ‌های برشته و قالبی  قابلمه‌های تفلون آنهاست؛ بنابراین توجه به کیفیت تفلون به کار رفته در قابلمه بسیار مهم بوده و می‌تواند در عمر استفاده از دستگاه و کیفیت تهیه برنج و یا غذا تاثیرگذار باشد.

همچنین جنس بدنه دستگاه باید مقاوم و ترجیحا ضدزنگ باشد تا روی آن خط و خش نیافتد و یا هنگام استفاده داغ نشود چرا که ممکن است دست شما را بسوزاند و کار را برایتان دشوار سازد.

جنس بدنه پلوپزها معمولا از پلاستیک، استیل و یا ترکیب این دو با هم است. استیل جنس مقاوم‌تر و پلاستیک وزن کمتر و ظاهر بهتری دارد؛ اما همانطور که اشاره شد مهم‌ترین نکته درباره جنس بدنه، عدم انتقال گرما به بدنه است تا بدنه بیش از حد داغ نشده و حمل و جابه‌جایی دستگاه به‌راحتی ممکن باشد.

۲. ظرفیت

برای انتخاب یک پلوپز مناسب یکی از اولین نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد ظرفیت دستگاه است. در واقع شما باید بسته به تعداد اعضای خانواده، پلوپزی مناسب خانواده‌تان انتخاب کنید. واحد سنجش پلوپز لیتر است ولی می‌توانیم برای درک راحت‌تر آن را به‌صورت فنجان در نظر بگیریم با این توضیح که هر 8/1 لیتر درواقع معادل 10 فنجان است و هر فنجان معادل یک نفر؛ بنابراین شما می‌توانید باتوجه به تعداد افراد خانواده‌تان از بین ظرفیت‌های متنوع دستگاه‌های زودپز که از 3 تا 10 فنجان و حتی بیشتر را شامل می‌شود انتخابی مناسب خودتان داشته باشید.

۳. انتخاب نوع پلوپز

پلوپزها براساس کارکردی که دارند به دو گروه اصلی ساده و چندکاره تقسیم می‌شوند پلوپزهای ساده معمولا فقط برای پخت و گرم نگه داشتن غذا استفاده شده و قابلیت‌های خاصی ندارند، بنابراین قیمت پایین‌تری هم دارند ولی پلوپزهای چندکاره می‌توانند جای بسیاری از لوازم برقی و حتی گازی آشپزخانه را پر کرده و بسته به قابلیت‌هایی که دارند به دستیار شما در آشپزخاننه بدل شوند. بنابراین شما باتوجه به نیاز و انتظاری که از یک دستگاه دارید باید ابتدا نوع دستگاه موردنظرتان را مشخص کرده، سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید؛ هرچند پلوپزهای چندکاره انتخابی به صرفه‌تر و پرکاربردتر به نظر می‌رسد.

۴. قابلیت‌های متنوع

اگر به‌دنبال خرید یک پلوپز چندکاره هستید بهتر است هنگام خرید به تعداد و تنوع برنامه‌های غذایی دستگاه توجه کنید. برای مثال وجود تایمر و نیز قابلیت گرم نگهداشتن غذا از ویژگی‌های مهم پلوپزها، به‌خصوص برای خانم‌های شاغل است؛ چراکه با استفاده از آن می‌توانید زمان و میزان پخت غذا را مشخص کرده و غذا را در هرزمانی که قصد مصرف داشتید، گرم و تازه تحویل بگیرید. بنابراین بسته به نیازی که دارید پلوپزی را انتخاب کنید که امکانات موردنیازتان را در اختیار شما قراردهد.

۵. تنظیم زمان پخت

تنظیم زمان پخت یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی دستگاه پلوپز است که توصیه می‌کنیم هنگام خرید به وجود این قابلیت در دستگاه موردنظرتان توجه کنید چرا که به کمک آن می‌توانید مدت‌زمان پخت غذا را تعیین کرده و بدون نیاز به چندین‌بار سرکشی و مراقبت، با خیال آسوده غذای پخته و آماده شده را از دستگاه تحویل بگیرید.

۶. قابلیت گرم نگهداشتن غذا

در جامعه امروز بسیاری از افراد شاغل یا محصلند و ممکن است همه اعضای خانواده نتوانند در یک ساعت مشخص بر سر سفره حاضر شوند. قابلیت گرم نگهداشتن غذا، ویژگی جذابی است که می‌تواند خیال شما را از چندین‌بار گرم کردن غذا و یا آماده بودن آن برای استفاده تمام اعضای خانواده حتی در نبود شما آسوده کند.

۷.سوپاپ اطمینان

دستگاه پلوپز هم مانند زودپز، بخارپز و… برای خروج بخار اضافی داخل محفظه خود هنگام پخت غذا، نیاز به منفذی مناسب دارد. سوپاپ اطمینان نقش منفذ خروج بخار را در دستگاه پلوپز ایفا کرده و وجود واشر و لاستیک دور در دستگاه باعث حفظ حرارت و پخت بهتر دستگاه درون محفظه پلوپز می‌شود.

۸. قابلیت جداسازی قابلمه

هنگام خرید پلوپز حتما به این نکته دقت داشته باشید که قابلمه امکان جداشدن از دستگاه برای شستشو را داشته باشد، در غیر این‌صورت هربار شستشوی دستگاه کاری پرزحمت خواهد بود که بی‌احتیاطی در آن ممکن است باعث آسیب به دستگاهتان بشود.

۹.سهولت استفاده

یکی از نکاتی که در خرید انواع لوازم برقی و به‌خصوص پلوپز باید موردتوجه قرار بگیرد کاربری راحت و ساده دستگاه و وجود دفترچه راهنمایی است که کار با دستگاه را به‌صورت ساده و قابل فهم برای شما توضیح داده باشد؛ چراکه پلوپز دستگاهی کاربردی است که ممکن است هرروز مورد استفاده قرار بگیرد و داشتن دستگاهی با کاربری سخت و پیچیده می‌تواند تجربه نامطلوبی برای شما به همراه داشته باشد.

۱۰. برند مطمئن

از آنجایی که امروزه برندهای مختلفی در بازار درحال رقابتند و ازطرفی معمولا هر برندی در بعضی محصولات عملکرد بهتری از خود نشان داده، باید پیش از خرید تحقیق کرده و دستگاهی با برندی مناسب تهیه کنید که علاوه بر داشتن کیفیت قابل قبول، ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش خوبی نیز در اختیار شما قراردهد.

بهترین مدل های پلوپز موجود در بازار

اگر قصد خرید پلوپز و آشنایی با ویژگی‌ها و برندهای موجود در بازار را دارید، می‌توانید از بررسی و مقایسه چند مدل‌ محبوب پلوپزها که در ذیل برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم شروع کرده و انتخاب مناسب‌تر و کاربردی‌تری داشته باشید.

پلوپز میگل مدل GRC830

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
290/200/210 میلی‌متر4/3 کیلوگرم3 لیترچراغ نشانگر پلاستیکآلومینیوم با روکش تفلوندارای 8 عملکرد، قابلیت بخارپز، آرام‌پز و سرخ کردن، پخت کیک و ته‌دیگ، قابلیت گرم نگه‌داشتن غذا2.700.000 تومان
پلوپز میگل مدل GRC830

پلوپز ومولتی‌کوکر همیلتون کد 191

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
250/300/400 میلی‌متر4 کیلوگرم6 لیترنمایشگر LED  لمسی860 واتاستیلروکش تفلون12 برنامه پخت، دارای قابلیت بخارپز، آرام‌پز و سرخ کردن، برنامه پخت سریع، پخت با تاخیر، گرم‌نگه‌دارنده4.000.000 تومان    
پلوپز ومولتی‌کوکر همیلتون کد 191

پلوپز بوش مدل MUC88B68

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
300/320/400 میلی‌متر9/7 کیلوگرم5 لیترنمایشگر دیجیتال لمسی1200 واتاستیل ضد زنگتفلوندارای سیستم گرمایش القایی، قابلیت تنظیم زمان و درجه حرارت، دارای 50 برنامه پخت اتوماتیک، دارای قابلیت زودپز، آرام‌پز و سرخ‌کن، شروع با تاخیر، گرم‌نگه‌دارنده20.000.000 تومان
پلوپز بوش مدل MUC88B68

پلوپز فیلیپس مدل HD3038Fuzzy Logic

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
280/260/390 میلی‌متر3/5 کیلوگرم8/1 لیترچراغ نشانگر980 واتترکیبی از استیل ضدزنگ و پلاستیکروکش نچسبدارای 9 برنامه پخت، دارای تایمر، گرمایش سریع، گرم‌نگه‌دارنده، دستگیره بزرگ و قابل چرخش7.500.000 تومان
پلوپز فیلیپس مدل HD3038Fuzzy Logic

پلوپز گوسونیک مدل GRC-689

ظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
5 لیترنمایشگر LED و صفحه کلید لمسی860 واتپلاستیک مقاومسرامیک21 برنامهپخت، دارای تایمر، خاموشی خودکار، قابلیت آرام‌پز و سرخ‌کردن، گرم‌نگه‌دارنده، تنظیم زمان پخت، در شفاف برای مشاهده غذا حین پخت4.000.000 تومان

پلوپز پارس خزر مدل Kanduj101 TSP

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
275/265/210 میلی‌متر370/2 کیلوگرم4 نفر 500 واتپلیمر مقاومآلومینیوم با روکش تفلوندارای تایمر، دارای زمان‌سنج، پخت برنج و تعیین رنگ ته‌دیگ با درجات مختلف1.700.000 تومان

پلوپز تولیپس مدل Rc-a442f

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
350/250/220 میلی‌متر4 کیلوگرم5 لیترنمایشگر دیجیتال900 واتپلاستیک ABSتفلوندارا 12 برنامه پخت، قابلیت بخارپز و سرخ‌کن، پخت خورشت و حلیم، قابلیت تنظیم زمان شروع پخت3.300.000 تومان
پلوپز تولیپس مدل Rc-a442f

پلوپز مولینکس مدل MK111

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
ارتفاع 260 و قطر 290 میلی‌متر 8/1 لیترندارد600 واتترکیب فلز و پلاستیکتفلوندارای بدنه ضدحرارت و در شیشه‌ای، قابلیت بخارپز، دارای دو دریچه خروج بخار، دارای گرم‌نگه‌دارنده1.600.000 تومان

پلوپز فلر مدل RC99

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
340/230/250 میلی‌متر8/5 کیلوگرم8/1 لیترنمایشگر دیجیتالی LED770 واتاستیلبا پوشش سرامیکدارای 11 برنامه پخت، مجهز به بخارپز،آرام‌پز و پلوپز، دارای تایمر، قابلیت خاموش شدن خودکار، دارای گرم‌نگه‌دارنده3.000.000 تومان

پلوپز ویداس مدل VIR-5407

ابعادوزنظرفیتصفحه نمایشگرحداکثر قدرت مصرفیجنس بدنهجنس دیگقابلیت‌هامحدوده قیمتی
280/330/420 میلی‌متر5/4 کیلوگرم8/1 لیترنمایشگر LCD900 واتپلاستیکتفلون با پوشش نچسبقابلیت بخاپز، آرام‌پز و پلوپز، دارای پخت یکنواخت، دارای گرم‌نگه‌دارنده، مجهز به ته‎‌دیگ‌ساز2.000.000 تومان      

مدل‎‌های معرفی شده تنها تعداد اندکی از مدل‌های متنوع پلوپز موجود در بازارند که برای آشنایی شما با کلیت برندها و ویژگی‌های این دستگاه کاربردی بررسی شدند. در ادامه با معرفی نقاط قوت و ضعف چند مدل پرطرفدار دیگر از این محصولات شما را به سوی انتخابی بهینه و کاربردی راهنمایی خواهیم کرد.

پلوپز فیلیپس مدل HD3060

نقاط قوت

  • چند کاره بودن
  • دارای قابلیت آرام‌پز
  • دارای قابلیت گرم‌نگه‌داشتن غذا
  • نشانگر سطح آب
  • دستگیره قابل حمل
  • ظرف نچسب
  • صفحه کنترل لمسی
  • قابلیت پخت با تاخیر
  • طراحی کوچک و جمع و جور

نقاط ضعف

  • توان مصرفی نسبتا پایین
  • ظرفیت کم
  • برنامه‌های پخت محدود
  • نداشتن قابلیت بخارپز و سرخ‌کن

پلوپز پارس خزر مدل DMC 181p

نقاط قوت

  • دارای 21 برنامه پخت
  • نمایشگر LCD
  • پخت اتوماتیک
  • قابلیت زمان‌بندی پخت
  • قدرت مناسب
  • قابلیت گرم نگه داشتن غذا
  • صفحه کلید لمسی
  • دارای دو ظرف مخصوص برنج و خورشت

نقاط ضعف

  • فاقد سرخ‌کن
  • فاقد سیستم خاموش‌کننده خودکار
  • فاقد سیستم صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • وزن نسبتا زیاد

پلوپز تفال مدل RK8121

نقاط قوت

  • دارای قابلیت آرام‌پز و بخارپز
  • پخت ته‌دیگ
  • دارای قابلیت گرم نگه داشتن غذا
  • دارای قابلیت سرخ‌کن
  • دارای امکان پخت با تاخیر

نقاط ضعف

  • فاقد زودپز
  • فاقد قفل کودک

پلوپز هاردستون مدل RCM7080W

نقاط قوت

  • دارای نمایشگر LED
  • دارای حالت ته‌دیگ ساز
  • تنظیم میزان برشتگی ته‌دیگ
  • ظرفیت بالا
  • قدرت مناسب

نقاط ضعف

  • تک کاره بودن
  • فاقد زودپز
  • فاقد آرام‌پز

پلوپز 50 کاره بوش مدل FX06

نقاط قوت

  • دارای 50 برنامه پخت
  • دارای قابلیت زودپز، پلوپز، آرام‌پز، سرخ‌کن
  • دارای قابلیت گرم‌نگه‌ داشتن غذا
  • ظرفیت بالا
  • دارای صفحه نمایش LED لمسی
  • قابلیت تنظیم زمان پخت
  • مجهز به تایمر
  • قدرت بالا

نقاط ضعف

  • وزن نسبتا زیاد

نکاتی برای نگهداری صحیح از پلوپز

هنگامی که یک وسیله برقی تهیه می‌کنید باید توجه داشته باشید که استفاده مناسب و نگهداری صحیح از وسییله مهم‌ترین نکته برای بالا بردن طول عمر دستگاه است. اگر می‌خواهید غذای خوش‌طعمی داشته باشید و هر زمان که خواستید بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید، باید  از دستگاه مراقبت کرده و  به‌درستی آن را تمیز کنید؛ چراکه خرده‌های غذا یا دانه‌های برنج ممکن است در لابه‌لای دستگاه گیر کرده و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. در ادامه به بیان نکاتی برای نگهداری و تمیز کردن مناسب دستگاه خواهیم پرداخت.

خنک شدن پلوپز

پس از اتمام کار پلوپز، ابتدا دستگاه را از برق کشیده و اجازه دهید تا خنک شود.

جدا کردن قطعات

پس از سرد شدن دستگاه تمام قطعات قابل جدا شدن و شستشو را از دستگاه جدا کنید.

شستشوی قطعات

قابلمه دستگاه را به‌وسیله ابری نرم به‌آرامی شستشو دهید. برای شستشوی قابلمه پلوپز هرگز نباید از اسکاج یا سیم استفاده کنید چون باعث خط افتادن تفلون قابلمه و کاهش عمر دستگاه خواهد شد.باقی قطعات مثل واشر، درپوش‌ها، جمع‌کننده بخار آب و… را نیز می‌توانید به‌مدت 2 تا 3 ساعت در ترکیب آب داغ با دو قاشق سفیدکننده و دو قاشق مایع ظرفشویی خیس کرده و سپس به‌خوبی بشویید.

خشک کردن قطعات

تمام قطعات را با پارچه‌ای نرم کاملا خشک کنید.

تمیز کردن بدنه دستگاه

در آخر دستگاه را بررسی کنید و اگر دانه برنج و یا چیزی از غذا داخل یا روی بدنه دستگاه ریخته، آن را بردارید و سپس تمام قسمت‌های بدنه دستگاه را با پارچه‌ای مرطوب کاملا تمیز کنید.

سوالات متداول درباره‌ی راهنمای خرید پلوپز

بهترین برند پلوپز کدام است؟

باتوجه به تنوع برندهای پلوپز و کارایی مختلف آن‌ها، برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نیاز خود را مشخص کرده و سپس با تحقیق از میان برندهای موجود، برندی که کیفیت مناسب، گارانتی معتبر و کارایی بهتری دارد را انتخاب کنید؛ ولی به‌طور کلی از بین برندهای ایرانی برند پارس خزر و از بین خارجی‌ها برند بوش عملکرد بهتری داشته و در میان خریداران پلوپزها محبوب‌تر به نظر می‌رسند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x