سلام‌پی با کلی به‌روزرسانی جدید!


|

|

13,419

زمان مطالعه: 1 دقیقه

همه ما این اتفاق را بارها تجربه کرده‌ایم: مشتری محصولی را می‌پسندد، عکس‌هایش را می‌بیند، حتی آن را به سبد خرید اضافه می‌کند اما در لحظه آخر به خاطر شرایط اقتصادی و نقد نبودن موجودی، دست خالی از غرفه خارج می‌شود.

در بازار امروز، فروش قسطی برای غرفه‌دار دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ابزاری موثر برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار است. آمارهای باسلام به ما نشان می‌دهد که میانگین ارزش سبد خرید مشتریان غرفه‌ای که این قابلیت را فعال کرده باشد، به شکل چشم‌گیری رشد کرده است.

حالا بعد از گذشت چند ماه از رونمایی از ابزار سلام‌پی، تصمیم گرفتیم با کمک نظرات و پیام‌های شما، این قابلیت را بهبود دهیم و به‌روزرسانی کنیم.

بر همین اساس، تغییرات زیر از ۶ اردیبهشت ۱۴۰۵، اعمال می‌شود:

۴ تغییر بزرگ

۱. افزایش سقف نرخ ماهانه

به دلیل تغییر روش به راس‌گیری، سقف قبلی (۲٪) برداشته می‌شود. حالا غرفه‌دار آزادی عمل دارد تا نرخ افزایش قیمت ماهانه را تا سقف معینی تعیین کند تا با حاشیه سود و عرف صنف خودش کاملا هماهنگ شود.

۲. «راس‌گیری» به جای نرخ ثابت

در روش قبل، درصد سود روی کل مبلغ اولیه ثابت می‌ماند. اما حالا سیستم به روش راس‌گیری تغییر پیدا کرده است و یعنی دقیقا همان روشی که در بانک‌ها و عرف بازار رواج دارد. در این روش، محاسبه افزایش قیمت هر ماه، فقط نسبت به «مانده بدهی» مشتری انجام می‌شود. برای اینکه خریدار هم دچار سردرگمی نشود، کل هزینه محاسبه می‌شود و به صورت اقساط مساوی تقسیم می‌شود؛ اما مبنای محاسبات سلام‌پی با شما، همان راس‌گیری دقیق بازار است.

۳. بودجه ۱۰ میلیاردی برای غرفه‌های پرفروش

غرفه‌دارها دیگر نگران تمام شدن اعتبار طرح‌هایشان نیستند! برای غرفه‌هایی که فروش بالایی دارند و بودجه‌شان زود تمام می‌شد، سقف بودجه کل طرح فروش قسطی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت تا دغدغه تمدید مداوم نداشته باشند و مسیر فروش‌شان هموارتر از همیشه باشد.

۴. ماشین‌حساب هوشمند (پیش‌نمایش طرح)

می‌دانیم محاسبات راس‌گیری نسبت به روش ثابت پیچیده‌تر است. قرار نیست غرفه‌دار درگیر فرمول‌های سخت ریاضی شود! به عنوان یک امکان جدید، در بخش ساخت طرح، یک «پیش‌نمایش طرح» اضافه شده است که مثل یک ماشین‌حساب کامل عمل می‌کند. کافی است یک مبلغ فرضی وارد شود تا سیستم فورا به غرفه‌دار نشان دهد که بر اساس تنظیماتش، دقیقا در چه تاریخ‌هایی و چه مبالغی با او تسویه می‌شود.

شما می‌توانید از لینک زیر بدون ساخت طرح، از این ماشین حساب استفاده کنید و محاسبات لازم را انجام دهید:

چطور ذهنی و سریع حساب کنیم؟

اگر دوست دارید سریع با گوشی یا روی کاغذ حساب و کتاب کنید، این فرمول ساده برای روش راس‌گیری به شما کمک خواهد کرد:

قدم اول: تعدیل تعداد اقساط

شما نمی‌توانید نرخ جدید را در تعداد اقساط اولیه ضرب کنید، پس باید تعداد اقساط را با این فرمول ساده، تعدیل کنید (در واقع اسم روش راس گیری از همین بخش از فرمول می آید):

قدم دوم: محاسبه مبلغ کل افزایش قیمت

تعداد اقساط تعدیل شده × نرخ افزایش قیمت ماهانه × (مبلغ کل سفارش – پیش‌پرداخت) = مبلغ کل افزایش قيمت

که در این روش نرخ افزایش قیمت ماهانه همان نرخ جدید راس گیری هست. 

مثال عینی:

فرض کنید مشتری پیش‌پرداخت را داده و 1 میلیون تومان بدهی مانده دارد و طرح شما ۵ قسطه با نرخ ۲٪ است.

تومان   60,000= ۳ × ۲ ٪ ×1,000,000  = مبلغ کل افزایش قیمت

(سهم شما از افزایش قیمت این سفارش، ۶۰ هزار تومان خواهد بود.)

هر سفارش دو بخش دارد: نقدی (پیش‌پرداخت) و اعتباری (باقی‌مانده که قسطی پرداخت می‌شود). افزایش قیمت در سلام‌پی یعنی تفاوت بین قیمت نقدی و قسطی که فقط روی بخش اعتباری سفارش حساب می‌شود.

در روش قبلی، افزایش قیمت روی کل بدهی اعتباری محاسبه می‌شد؛ اما در روش جدید، افزایش قیمت ماهانه فقط روی مانده بدهی اعتباری محاسبه می‌شود.

مثال: سفارش ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان | پیش‌پرداخت ۲۵٪ = ۲۵۰,۰۰۰ تومان | بخش اعتباری = ۷۵۰,۰۰۰ تومان | نرخ ۳٪ ماهانه | هر قسط: ۲۵۰,۰۰۰ تومان

محاسبه افزایش قیمت:

ماه اول: ۷۵۰,۰۰۰ × ۳٪ = ۲۲,۵۰۰ تومان | مانده بدهی: ۵۰۰,۰۰۰ تومان

ماه دوم: ۵۰۰,۰۰۰ × ۳٪ = ۱۵,۰۰۰ تومان | مانده بدهی: ۲۵۰,۰۰۰ تومان

ماه سوم: ۲۵۰,۰۰۰ × ۳٪ = ۷,۵۰۰ تومان

جمع افزایش قیمت: ۴۵,۰۰۰ تومان

برای ساده‌تر شدن پرداخت، این مبلغ بین اقساط تقسیم می‌شود:

۴۵,۰۰۰ ÷ ۳ = ۱۵,۰۰۰ تومان برای هر ماه

در نتیجه، مبلغ هر قسط ثابت است:

۲۵۰,۰۰۰ تومان + ۱۵,۰۰۰ تومان = ۲۶۵,۰۰۰ تومان

جمع‌بندی: محاسبه در پشت‌صحنه بر اساس مانده بدهی و به‌صورت نزولی انجام می‌شود، اما پرداخت برای کاربر به‌شکل یک مبلغ ثابت و قابل پیش‌بینی در هر ماه است.

تضمین می‌خواستی؟ «سلام‌پی» این‌جاست!

همانطور که در اطلاع‌رسانی‌های قبلی در این‌باره گفته بودیم، سلام‌پی پرداخت قطعی تمام اقساط را در سررسیدها تضمین می‌کند. چالش وصول مطالبات و عدم پرداخت مشتری، دیگر هیچ جایی در غرفه نخواهد داشت و غرفه‌دار اصلا با خریدار درگیر مسائل مالی نخواهد شد.

منتظر چی هستی؟ شروع کن!

تمامی این تغییرات جذاب همین حالا در پنل غرفه فعال است. برای استفاده از سلام‌پی با تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدید، حتما باید به پنل خود سر بزنید و یک طرح جدید ایجاد کنید (طرح‌های قبلی همچنان با همان شرایط گذشته به کار خود ادامه می‌دهند).

برای ایجاد طرح جدید فروش قسطی روی دکمه زیر بزنید:

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

دیدگاه ها

39 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شایان
25 روز قبل

من یه پیشنهاد دارم . باسلام کالا رو. با تسویه 7 روزه از غرفه دار بخره . بعد سود فروش اقساطی مال باسلام . من به عنوان غرفه دار راضی هستم . ‌

محمدي
27 روز قبل

با این شرایط موجود خود فروش ضرر میشه قسطی که دیگه نگم برات

محمدي
27 روز قبل

سلام، اگه شما نقد پرداخت میکردین وخودتون از مشتری اقساط دریافت می‌کردید خیلی بهتر بود

مهدی
27 روز قبل

کارمزد باسلام خیلی زیاد
هر چیو بفروشی نصفش میشه کارمزد
برای ما هم نمی صرفه

گلی خانم
28 روز قبل

مشکل من باپرداخت باسلام خیلی طول می‌کشه پول بیادبه حساب من باتولیدکننده هادارم دچارمشکل میشم
خداییش این طولانی بودن پرداخت هزینه هابه ترازغرفه ونشستن به حساب غرفه داررویکم زمانشوکم کنید 🙏 ممنون ازبازارتون

بنسی
28 روز قبل

بعضی از غرفه ها فروش اقساطی ۱ قسطه دارن،چه طوری فعال میشه ؟قسمتی که میشه طرح اقساطی انتخاب کرد از ۲ قسط به بالا داره.

اسماعیلی
1 ماه قبل

پیشنهاد می‌کنم امکان فروش قسطی برای غرفه‌دارها اختیاری باشه تا هر فروشنده بتونه برای بعضی کالاها خودش فعالش کنه.
فقط هزینه پست قسطی نشه و نقدی حساب بشه تا هم برای فروشنده بهتر باشه هم ارسال سفارش راحت‌تر انجام بشه.
این کار می‌تونه فروش غرفه‌ها و تعداد مشتری‌ها رو بیشتر کنه.

فرزانه
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر . اگر میشد دو سه تا شرایط اقساط همزمان فعال داشت . و مثلا با سلام یکی رو عمومی به همه نشون میداد و یکی دوتا رو غرفه دار به انتخاب خودش به یه سری مشتری خاصش میتونست بده خیلی خوب بود . ممنون از شما

مدیحه نامور
1 ماه قبل

مشکلی که من در فروش قسطی دارم اینه که هزینه پستی هم قسطی میخوره و با هزینه خود مرسوله وارد شرایط اقساط میشه در صورتی که پول پست رو ما همون اول نقدی میدیم اگه میخواید عادلانه باشه اقساط فقط روی خود کالا باید باشه و ارسال وارد اقساط نشه

ezzdigi
پاسخ به  مدیحه نامور
27 روز قبل

پس کرای بزن پست هم تیپاکس پس کرای بزن

ایرانسلی
1 ماه قبل

عالی

پرش به بالا
39
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x