اندر مزایای تجربه خرید


281

جزو محالات است که به خرید بروید ولی این جملات را از فروشنده نشنوید. در بین فروشنده‌ها جمله‌هایی هست که سینه به سینه از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود. چند تا از آن دیالوگ‌های همیشگی را برایتان می‌آورم.
برای خواهرم هم از همین جنس برداشتم. مادرم سه سال است که از این وسیله استفاده می‌کند و آخ هم نگفته است. برای خودم قرار است از فلان جنس بردارم و …
جالب است با اینکه این جملات را هزاران بار شنیدیم اما اعتماد می‌کنیم و خرید می‌کنیم. شاید هیچ‌کدام از این افراد را نشناسیم. اما همین که می‌دانیم چند نفر قبل از ما از این محصول رضایت داشتند برای‌مان حجت است. به طور کلی ما در اکثر اوقات برای تایید انتخاب خود از دیگران هم نظر می‌پرسیم چون می‌خواهیم خریدی بی‌نقص داشته باشیم.
در خریدهای آنلاین هم همین است. هر چه قدر هم عکس و توضیحات یک محصول عالی باشد، باز هم این تجربه خریدها هستند که ما را مطمئن می‌کنند.


بررسی چند محصول در باسلام

بیایید این منطقِ حاکم بر بازار را در باسلام پی بگیریم و ببینیم به چه چیزی می‌رسیم؟

چند محصول پرفروش خرداد ماه را در باسلام بررسی می‌کنیم؛ اولین محصولی که انتخاب کردم عسل سبلان بود. اول از همه قیمت مناسبش چشمم را گرفت. این محصول بیش از ۴۰۰۰ فروش داشت و ۱۳۴۶ تجربه برایش ثبت شده است. خرید، امتیاز ۴.۶ داشت.این آمار برایم خیلی جالب بود. 

توضیحاتش را خواندم و متوجه شدم این عسل از نوع نیمه تغذیه‌ای‌ست. از صداقت فروشنده خوشم آمد. اینکه ادعای دروغ نکرده بود برایم بسیار جالب بود. مورد بعدی تصاویری بود که از خودش و کندوهایش در دامنه کوه  سبلان منتشر کرده بود. احساس کردم می‌شود به او اعتماد کرد. تجربه های خرید انقدر عالی بودند که برای چند لحظه وسوسه شدم از این عسل خرید کنم. این محصول علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، خیلی خوب به بقیه معرفی شده است. 

چه کسی این محصول را انقدر خوب معرفی کرده؟ درست است که تصاویر و توضیحات خوبی داشت اما فقط این‌ها نبود.
بله! تجربه‌های خرید! همین تجربه خرید‌های ثبت شده در زیر محصول بود که شناسنامه عسل سبلان شده بود. پشت هر تجربه خرید یک خریدار بود که بعد از تست محصول داشت آن را تایید می‌کرد. واقعا کار سختی‌ست که چشمانت را به روی این تعداد نظر مثبت ببندی. به نظرم همه چیز از اولین تجربه خرید شروع شد. از کسی که اولین آجر را گذاشت! کسی که اولین تجربه را نوشت! و بعد از آن قیمت مناسب به همراه کیفیت خوب محصول، خریداران بعدی را مجاب کرد که بخرند و تجربه‌شان را ثبت کنند.
این از آن دسته خریدهایی است که مشتری تا رسیدن سفارش، استرس محصول را ندارد. چون قبل از خرید تمام زوایای آن را بررسی کرده است.
در واقع او با هر تجربه خریدی که می‌خواند انگار یک بار درب شیشه عسل را باز کرد و مزه را مزمزه کرده است.
یک عسل دیگر را هم از غرفه‌ی دیگری بررسی کردم؛ عسل چهل گیاه سبلان. قیمت بسیار مناسب همراه با ارسالش رایگان، حس خوبی در نگاه اول به مشتری منتقل می‌کند.
شروع به خواندن توضیحات محصول و تماشای عکس‌هایش کردم. بیش از ده هزار فروش و با تعداد ۳۰۴۵ ثبت تجربه خرید، امتیاز ۴.۴ داشت. برایم خیلی جالب بود که چه طور یک غرفه می‌تواند این تعداد فروش از محصولش داشته باشد. مردم با استناد به ضرب المثل مشت نمونه خروار است، تجربیات خرید دیگران را ملاک قرار می‌دهند و هر روز به تعداد مشتریان این محصولات اضافه می‌شود.
حالا اگر موافق باشید دامنه‌های سبلان را به مقصد پهنه‌های خورشید جوار خراسان ترک ‌کنیم. جایی که همه آن را به زعفرانش می‌شناسند.
زعفران قائنات جزو شناخته‌ترین‌های زعفران ایران است.
در این غرفه محصول زعفران شکسته درشت با قیمتی بسیار خوب به فروش می‌رسد. زعفرانی که عطر و رنگ و مزه‌اش باکیفیت است اما شکسته بودنش، باعث شکسته شدن قیمتش می شود.
این محصول با ۱۹۹ تجریه خرید و امتیاز ۴.۳  بیش از هزار فروش دارد.
این محصول هم مانند باقی محصولات قیمت مناسب و نظرات مثبت و منفی داشت اما انگار زور تجربیات مثبت به منفی‌ها چربید و این محصول خوش قیمت را در مسیر فروش گذاشت. با خواندن تجربه خریدها، کاملا می‌شود حد کیفیت این زعفران را تشخیص داد.


بیایید یک محصول غیر خوراکی را بررسی کنیم


لباس و پوشاک جزو موارد خیلی پرفروش هستند. از این دسته، انتخابم یک مانتو زنانه است که بیش از هزار فروش داشته است  و با ۵۸۹ نظر، ۴.۵ امتیاز از مشتریان گرفته است. این مانتو قیمت بسیار مناسب و کیفیت و زیبایی معمولی‌ای دارد. به همین دلیل بسیار پرمخاطب است.
شاید دوختش فوق‌العاده نباشد اما با توجه به قیمت بسیار مناسب و ارسال رایگان چشم مشتریان را گرفته و فروشش زیاد است. وقتی نظرات را می‌خواندم انگار خودم چند بار از این غرفه این محصول را خریده باشم. هر کدام از مشتریان نکته ای در مورد محصول می‌گفتند که نگاه بهتری به محصول داشته باشم.

می‌بینید تجربه خرید چه قدر می‌تواند در نتیجه خرید تاثیرگذار باشد؟

بعد از دیدن این نظرات و تاثیرشان روی خرید بقیه، سعی می‌کنم با دقت و صداقت تجربه خرید ثبت کنم تا بتواند به عنوان راهنما در اختیار مشتریان بعدی قرار بگیرد.
به شما هم پیشنهاد می‌کنم تجربه خرید ثبت کنید. با اینکار هم به غرفه‌دار برای خرید بیشتر محصول کمک می‌کنید هم باعث شناسایی محصول نامرغوب از مرغوب می‌شود تا خریداران بعدی بتوانند خرید بهتری داشته باشند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x