با ما از عشایر خرید کن!


307

آقا و خانم امینی توی شناختن محصولات طبیعی و عشایری استاد شده‌اند. ماجرا انگار از سال‌های دانشجویی شروع شد. یک روز که آقای امینی در شهر غریب، دلتنگ خانه شده بوده، یکی از همشهری‌ها برایش نان محلی سوغات می‌آورد. آقای امینی هم عسل و کره محلی که مادر توی وسایلش گذاشته بوده را سر سفره می‌آورد و یک صبحانه سیر می‌خورند.

از آن سال‌ها خیلی می‌گذرد اما طعم آن صبحانه و حال و هوای طبیعت هیچ وقت از ذهن آقای امینی نرفت. با همسرش تصمیم گرفت این خاطره را برای بقیه هم بسازد. این شد که شروع کرد به ارتباط گرفتن با عشایر اطراف شهرستان‌شان و معرفی‌شان در فضای مجازی.

حالا می‌شود خیلی راحت محصولات عشایری مثل کشک و قره و پرده‌های سنتی بافت عشایر و … را به صورت آنلاین خرید. آقای امینی مشکل یکجا نبودن عشایر و پست کردن‌شان را حل کرده.

اسم سمیرم که می‌آید همه یاد سیب‌های آن می‌افتند. اما این همه ماجرا نیست. سمیرم منبع انواع محصولات درجه یک طبیعی مثل گلیم و قالی‌های دست‌باف و محصولات لبنی و انواع نان‌های محلی و کلی گیاهان دارویی است.

سمیرم، از مهم‌ترین مناطق ییلاقی برای عشایر قشقایی است که هر سال در اواسط بهار وارد آن می‌شوند.

این چیزی که می‌بینید میوه گل نسترن است. می‌گویند از نظر غنی بودن توی ویتامین C روی دست این گیاه نیامده. چون ۱۲ برابر پرتقال و ۳ برابر لیموترش ویتامین C داره.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x