قبل از سوپ‌های آماده، سوپ سریع دال عدس را امتحان کنید!


5,338

بازار باسلام | basalam - سوپ دال عدس

گاهی اوقات که فرصت چندانی برای آشپزی نداریم، اولین گزینه، رفتن سراغ بسته‌بندی‌های آماده غذایی است؛ اما اگر کمی سرعت عمل را بیشتر کنیم، به راحتی و در کمترین زمان می‌توانیم غذایی باب طبع درست کنیم و خیالمان راحت باشد که غذایی سالم و بدون هیچ مواد افزودنی مضر خواهیم خورد.

سوپ دال عدس

این سوپ یک گزینه زمستانی سبک، رژیمی و خوشمزه است که به سرعت تهیه می‌شود. اگر در ایام اربعین سفری به کشور عراق داشته‌اید، طعم این سوپ پر خاطره را که به آن شوربة العدس می‌گویند فراموش نکرده‌اید‌؛ سوپ گرم و سبکی که زائران را از گلودرد و سرماخوردگی نجات می‌دهد.

بازار باسلام | Basalam - سوپ دال عدس

مواد لازم برای سوپ دال عدس

  • دال عدس: یک پیمانه
  • برنج نیم‌دانه معطر: نصف پیمانه
  • پیاز: یک عدد کوچک (پیاز سرخ شده)
  • کمی روغن زیتون، زردچوبه و نمک و در صورت تمایل فلفل سیاه و آبلیمو

طرز تهیه سوپ دال عدس

سادگی این سوپ از طرز تهیه آن کاملاً مشخص است. پیاز را با کمی روغن زیتون و زردچوبه تفت دهید. برنج و دال عدس و آب را اضافه کنید و بعد از نیم ساعت! میل کنید. افراد بسته به ذائقه شخصی خود به سوپ‌ها ادویه می‌زنند. بعضی‌ها سوپ‌ها را با طعم تند دوست دارند. پس در صورت تمایل هنگام سرو سوپ دال عدس، آبلیمو و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

بازار باسلام | Basalam - سوپ دال عدس

خواص سوپ دال عدس

یکی از حبوباتی که برای بدن مفید است دال عدس است؛ زیرا:

  • ویتامین آ دارد و براي تقويت بينايي مؤثر است و فیبر، آهن و پروتئین موجود در آن به نیرومند کردن سیستم ایمنی کمک می‌کند. 
  • همچنین مصرف این سوپ برای بیماران دیابتی، افراد در حال رژیم و زنان باردار مفید است.
  • مصرف روغن زیتون که در ترکیب این سوپ هست خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، سکته مغزی و هایپرلیپیدمی (سطح زیاد کلسترول و تری گلیسیرید) را کاهش می‌دهد.
  • در اهمیت زردچوبه همین بس که ماده مؤثره زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و بر اساس آن داروی گیاهی و مکمل کورکومین ساخته‌اند که آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و از تخریب سلول‌های بدن و پیری زودرس جلوگیری و به درمان کبد چرب، دردهای رماتیسمی و آفت دهان کمک می‌کند.
  • نکته دیگر این‌که به طور کلی بخش عمده سوپ را مایعات تشکیل می‌دهد؛ بنابراین سو‌پ‌‌‌ها و از جمله این سوپ دال عدس، غذایی است که آب بدن را هم تأمین می‌کند.

این سوپ را می‌توانید درون کاسه یا بشقاب و با قاشق میل کنید یا آن را سر بکشید. بعضی‌ها عادت دارند سوپ را با نان بخورند.

باسلام یک بازار اجتماعی برای عرضه محصولات خانگی، محلی، سنتی و کارگاهی از سراسر ایران است. محصولات این بازار توسط خود مردم تولید و عرضه می‌شود و خریداران به صورت اینترنتی و مستقیماً از خود آن‌ها خرید می‌کنند. در این بازار، محصولات ایرانی متنوعی از جمله مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی عرضه می‌شود. همچنین باسلام یک شبکه اجتماعی است که افراد مختلف می‌توانند با همدیگر آشنا شوند، داستان زندگی و کسب و کار همدیگر را بشنوند و به رونق کار و اشتغال همدیگر کمک کنند.

مواد غذایی و خواروبار را آنلاین از باسلام سفارش دهید



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مژگان
مژگان
7 ماه قبل

وااای خدا مرسی ..من دوساله دارم میرم عراق همش ازین سوپ خوشمزه اونجا میخوردم ولی نمیدونستم چطور آماده میشد…ممنون از آموزشتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x