مدل‌ های آباژور ایستاده و رومیزی، بهترین و جدیدترین مدل های 2023


1,016

آباژور از موارد مهم در دکوراسیون خانه است. از قدیم هم در خانه‌ها حضور داشته است. آباژور در تزیین خانه و همینطور نورپردازی آن نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کند. انواع و اقسامی آباژور هم در بازار وجود دارند هم از لحاظ مدل و هم ارتفاع و سبک طراحی و دیگر موارد. پس باید قبل از خرید آن نکاتی را درباره‌اش بدانید. در این مطلب می‌خواهیم انواع آباژورهای ایستاده و رومیزی را معرفی کنیم و مدل‌های مختلف آن را بشناسیم. با ما همراه باشید.

بهترین مدل های آباژور ایستاده

آباژورهای استند یا ایستاده بیشتر برای فضای داخل سالن یا راهرو مناسب هستند. البته در گوشه‌های اتاق هم می‌توان از آباژور ایستاده استفاده کرد. برای انتخاب رنگ و مدل آباژور ایستاده هم باید به طراحی داخلی خانه دقت کنید. فضای خانه را هم باید در نظر داشته باشید. در ادامه با مدل‌هایی از آباژورهای ایستاده که امروزه در طراحی داخلی و دکوراسیون به کار می‌روند آشنا می‌شوید.

آباژور ایستاده کنار سالنی

 از نام این مدل پیداست که به درد سالن و هال خانه می‌خورد. این مدل در رنگ‌های متنوع و مدل کلاسیک تک پایه عرضه می‌شود. شید آن هم قابل تعویض است.

آباژور ایستاده زیمادر مدل شایلین

 این مدل با طراحی نئوکلاسیک می‌تواند هم در دیزاین‌های کلاسیک و هم نئوکلاسیک به کار برود. بیشتر هم به درد سالن کنار مبل یا میز تلویزیون می‌خورد. جنس بدنه آن آبکاری و ثابت است.

آباژور ایستاده مدل دوگل

 این کار کلاسیک طراحی جالبی دارد. انگار یک لوستر است که برعکس شده باشد. مدل کلاسیک و جنس برنزی آن هم خوراک دیزاین‌های کلاسیک و اشرافی است.

آباژور ایستاده مدرن

 این مدل این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده است. طراحی شیک و منحصر به فردی دارد که آن را برای محیط‌هایی با دیزاین مدرن و مینیمال بسیار مناسب می‌کند. در رنگ‌های مختلف هم موجود است و این دست شما را برای انتخاب باز نگه می‌دارد. نور آن هم در چهار حالت مهتابی و آفتابی و  خواب و نچرال قابل تنظیم است و قابلیت تعویض لامپ و کنترل از راه دور هم دارد. طرح‌های آن هم متنوع است به شرطی که از فروشنده‌های خاص خرید کنید.

آباژور ایستاده مدل مدرن Kol-RGB

آیا شما یک مینیمالیست هستید؟ پس حتما این مدل آباژور را برای طراحی داخلی خانه‌تان نیاز خواهید داشت. طراحی این آباژور عبارت است از یک میله با لامپ‌های رنگی. همین و بس. قابلیت اتصال با بلوتوث و تنظیم رنگ را هم دارد.

آباژور سه پایه ایستاده مسینا

این کار را می‌توانیم یک مدل نئوکلاسیک بدانیم. شکل طراحی پایه‌های چوبی آن مدرن و کلاهک آن هم در همین سبک است. البته کلاهک قابل تعویض است. لامپ آن هم ال ای دی و کم مصرف است.

آباژور ایستاده مدل KLSB

 شکل شیپوری کلاهک طراحی این مدل را بسیار متفاوت و خاص کرده است. بدنه آن فلزی و رنگ آن هم آبکاری و ثابت است. در دیزاین‌های کلاسیک و پست مدرن می‌توان از این مدل استفاده کرد.

آباژور مولکولی

 این هم یک مدل دیگر آباژور مدرن است. برای دیزاین‌های جدید می‌توان خیلی از این دست آباژورها بهره برد. طراحی خاص و شیک و منحصر به فرد این مدل آن را از دیگر انواع آباژور ایستاده متمایز می‌کند. نور آن قابل تنظیم و لامپ‌هایش هم قابل تعویض هستند.

آباژور ایستاده مدل اشکی

 یک کار کلاسیک خاص و شیک که به درد سالن خانه‌هایی با دیزاین اشرافی جدید می‌خورد. تنوع رنگبندی هم دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است.

آباژور ایستاده آیکیا مدل HEKTOGRAM

از این مدل به عنوان نورپردازی و چراغ مطالعه هم می‌شود استفاده کرد. همان طور که می‌بینید طرح آن بسیار مینیمال است توسط یکی از طراحان مشهور آیکیا طراحی شده و در دفاتر کار یا خانه‌هایی با سبک طراحی مدرن و پست مدرن به کار می‌آید.

آباژور ایستاده تورنتو

 این مدل کلاسیک را باید در دیزاین‌های کلاسیک به کار ببرید. اگر به طراحی داخلی اشرافی و شلوغ علاقه دارید، این آباژور ایستاده می‌تواند زینت‌بخش سالن خانه شما باشد. جنس بدنه آن تمام استیل و آبکاری شده است.

آباژور ایستاده مدل Barani.Kardin.G.MK40

 شید رنگی و مخملی این مدل آن را نسبت به دیگر آباژورهای ایستاده کلاسیک متمایز می‌کند. طراحی شید آن هم جدید است و شاید بتوان آن را نئوکلاسیک دانست. رنگبندی آن هم متنوع است.

بهترین مدل های آباژور رومیزی

پایه آباژورهای رومیزی نسبت به آباژورهای ایستاده کوتاه‌تر است. این را از اسم آن‌ها هم می‌توان فهمید. اما در طراحی و دیزاین فرق چندانی با مدل‌های ایستاده ندارند. آباژورهای رومیزی را بیشتر در اتاق خواب یا در سالن روی میز سالنی یا عسلی می‌گذارند. در ادامه انواع مدل‌های آباژور رومیزی را معرفی می‌کنیم.

آباژور چهره

 این مدل آباژورهای رومیزی که به تازگی مد شده در شکل و اندازه‌های مختلف می‌توان سفارش داد. برای سفارش هم باید عکس و متن مورد نظر خود را به طراح بدهید تا آن را برایتان روی صفحه آباژور بتراشد. به عنوان یادگاری و هدیه گزینه خوبی است.

آباژور رومیزی چینی

این آباژور با تلفیقی از فلزکاری و چینی و شید مدل کلاسیک یک انتخاب عالی برای خانه‌هایی با دیزاین‌های اشرافی است. اگر آن را در سالن روی میز بگذارید نمای زیباتری خواهد داشت. شید آن هم قابل تعویض است.

آباژور رومیزی پارچه‌ای

 این کار یک کار مدرن شیک است. شید آن از جنس پارچه کنف و پایه آن چوبی است. در دیزاین‌های مینیمال یا نئوکلاسیک خیلی خودش را نشان خواهد داد.

آباژور سالنی رومیزی چوبی

 این یک مدل کلاسیک است و البته شید آن قابلیت تعویض دارد. می‌توانید انواع شیدهای کلاسیک با رنگ‌های مختلف را با آن ست کنید. بدنه چوبی آن هم با تراش سنتی عرضه می‌شود.

آباژور رومیزی مدل طرح مخمل

طرح این کار پارچه مخمل است و شید بلند و بدنه بلوری دارد. می‌توان گفت که یک کار نئوکلاسیک است و زیاد سنتی به حساب نمی‌آید.

آباژور رومیزی مدل Liza.Sil.MK

مدل‌های نئوکلاسیک آباژور رومیزی زیاد هستند. نمونه‌اش همین مدل که با طراحی تیره رنگ خودش می‌تواند در اتاق خواب یا سالن شما خودنمایی کند. بدنه آن استیل است و شید آن هم پارچه مخملی قابل شستشو. رنگبندی متنوعی هم دارد.

آباژور رومیزی خمره‌ای

 این مدل با بدنه شیشه‌ای خودش مناسب دیزاین خانه‌های سنتی است. شید آن هم پارچه‌ای است و رنگبندی متنوع و قابلیت تعویض دارد. اگر طراحی داخلی خانه شما سنتی است به این آباژور رومیزی هم برای تزیین آن فکر کنید.

آباژور رومیزی کریستال

 این یک مدل خاص و زیبا است که در تمام سبک‌های طراحی داخلی هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. این مدل لمسی است و قابلیت  شارژ هم دارد. یعنی به شکل بی‌سیم هم می‌شود از آن استفاده کرد. از آن می‌شود هم در اتاق کودکان و هم در اتاق بزرگسالان استفاده کرد.

آباژور رومیزی مینیاتوری

رنگبندی متنوع از امتیازات این مدل آباژور است. از آن می‌شود در خانه‌های سنتی با دکور سنتی بهره برد. بدنه کریستالی آن یک حس نوستالژیک قدیمی به طراحی داخلی سالن یا اتاق می‌دهد.

آباژور رومیزی چوبی

 این مدل را باید در طراحی داخلی پست مدرن به کار ببرید. مثلا در گالری‌های هنری یا کافه‌ها خیلی به چشم خواهد آمد.

آباژور رومیزی آیکیا مدل BARLAST. TABLE LAMP

 این مدل مینیمال را می‌توانید در فضاهایی با دیزاین پست مدرن و خلوت به کار ببرید. بدنه فلزی سیاه رنگ آن به علاوه شید سفید رنگ فضای جالبی را در اتاق یا سالن به وجود می‌آورد. بدنه این آباژور قابلیت جمع شدن هم دارد.

آباژور رومیزی طرح شمعدانی

 چیزی که این آباژور رومیزی کلاسیک را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند شید شیشه‌ای و سفید آن است که طرحی شبیه به چراغ‌های سنتی دارد. از این مدل می‎‌توانید در خانه‌هایی با دیزاین اشرافی بهره ببرید. بدنه  و پایه آن هم فلزی و چینی است.

آباژور رومیزی سرامیکی سفید

این مدل را می‌توانید در دیزاین‌های مدرن و نئوکلاسیک هر دو به کار ببرید. جنس شید آن از پارچه کناف ضخیم و قابل شستشو است و بدنه آن هم سرامیکی. این مدل بیشتر مناسب اتاق خواب و کنار تخت است.

آباژور رومیزی مدل فرشته

اگر دیگر خیلی کلاسیک‌پسند هستید می‌توانید از این مدل آباژور با پایه طرح مجسمه برای اتاق خواب یا میز کنار سالن بهره ببرید. جنس آن پلی استر است و طراحی خاص و فانتزی دارد.

آباژور رومیزی مدل فلوریا

دیزاین اکثر خانه‌های ما نه زیادی مدرن است و نه زیادی کلاسیک. یعنی چیزی بینابین این دو سبک طراحی که بیشتر به نئوکلاسیک می‌خورد. خب برای تزیین این خانه‌ها هم باید از وسایل با طراحی نئوکلاسیک بهره برد. آباژور رومیزی فلوریا یکی از زیباترین آباژورها در این سبک طراحی است. تنوع در رنگ هم دارد.

آباژور ایستاده یا رومیزی؟

گفتیم که آباژور ایستاده را به خاطر ارتفاع بلندش در مکان‌هایی مثل راهرو یا در سالن، کنار مبلمان یا میز تلویزیون استفاده می‌‌کنند. البته می‌شود از آباژور ایستاده در اتاق‌های بزرگ هم بهره برد. همین‌طور از آباژروهای رومیزی در اتاق خواب روی میز کنار تخت یا در سالن روی میز عسلی یا سالنی بهره برد. موقعیت آن هم بسته به دیزاین می‌تواند هرجایی از خانه باشد. برای انتخاب آباژور ایستاده یا رومیزی باید به مکان مورد استفاده و حجم فضای آن دقت کنید.

نکات مهم هنگام خرید آباژور ایستاده و رومیزی

  • اول از همه باید بدانید سلیقه شما در دیزاین خانه کلاسیک است یا نئوکلاسیک یا مدرن و مینیمال. هر کدام از این سبک‌های طراحی داخلی وسایلی در سبک خودشان می‌طلبند. آباژور هم از این قاعده مستثنا نیست. پس به مدل و طراحی آباژور و تناسب آن با دیگر وسایل و فضای خانه دقت کنید.
  • این یک قاعده کلی است؛ وسایل کوچک برای محیط‌های کوچک و وسایل بزرگ برای محیط‌های بزرگ. باید دقت کنید که آباژور را در کدام قسمت از خانه می‌گذارید. چیدمان در انتخاب آباژور حرف اول را می‌زند. کاربرد اصلی آباژور دو چیز است؛ نورپردازی و پر کردن حجم خالی خانه. پس دقت کنید که در هنگام خرید آباژوری تهیه کنید که این دو کاربرد را برای خانه شما داشته باشند.
  • بسته به محل چیدمان آباژور، ارتفاع آن باید متناسب باشد. در قسمت‌های بزرگ و وسیع خانه از آباژورهای ایستاده با ارتفاع متناسب استفاده کنید. آباژورهای رومیزی اگر پایه بلند دارند، باید روی میزهای بزرگ‌تر قرار بگیرند.
  • اندازه و شکل و رنگ شید یا همان کلاهک آباژور در نورپردازی محیط خیلی تاثیر دارد. پس در هنگام خرید آباژور حواستان به این مورد باشد. اگر از آباژور نور زیادی می‎خواهید، باید مدلی با کلاهک بزرگ‌تر تهیه کنید.
  • مسلم است که آباژورهایی با بدنه مستحکم و مقاوم مدت بیشتری دوام می‌آورند و به تبع قیمت بیشتری هم دارند. جنس‌های استیل و برنجی از دیگر مواد مقاوم‌تر و البته سنگین‌تر و گران‌تر هم هستند.
  • برند آباژور هم از دیگر مواردی است که در هنگام خرید آباژور باید به آن دقت کنید. آباژورهایی با برندهای معروف از کیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار هستند. استفاده از آن‌ها هم دردسر کمتری دارد. البته که این کیفیت و دوام و امکانات هزینه بیشتری را هم به خریدار تحمیل می‌کند. پس با توجه به نیازتان به امکانات و کیفیت آباژور مورد نظر باید برند آن را انتخاب کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x