چک لیست لوازم تحریر دانشجویی (لوازم مورد نیاز دانشگاه)


4,504

چک لیست لوازم تحریر دانشجویی (لوازم مورد نیاز دانشگاه)

ترم اول دانشگاه با اختلاف پر استرس‌ترین روزهای دانشگاه است، چون قرار است یک محیط کاملا جدید را تجربه کنید. به همین خاطر داشتن یک برنامه و چک‌لیست برای بخش‌های مختلف می‌تواند از سطح اضطراب شما به شکل قابل توجهی کم کند.

یکی از این موارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید، لوازم تحریر مورد نیاز دانشگاه است. در این نوشته قرار است شما را با چک‌لیست کامل لوازم تحریر دانشجویی در ترم آشنا کنیم.

لیست کامل لوازم تحریر دانشجویی (ترم اول)

آن‌چه در ادامه می‌خوانید لیست کامل لوازم تحریر دانشجویی در ترم اول است:

فلاسک و ماگ

داشتن یک فلاسک کوچک یا ماگ فلاسکی می‌تواند در روزهای دانشگاه حسابی به کارتان بیاید. برای ماگ بهتر است سراغ ماگ‌های سفری استیل یا تراول ماگ بروید چون می‌توانند دمای مایعات را تا شش ساعت حفظ کنند. به علاوه به راحتی توی جیب‌های کوله‌پشتی هم جا می‌شوند و مشکلی برای حمل و نقلشان نخواهید داشت. دخترهای دانشجو علاقه زیادی به رنگ های شادتر و طرح های فانتزی دارند و به همین علت فلاسک فانتزی نیز بسیار ترند شده است.

ماگ استیل سفری

جامدادی

بهتر است برای محیط دانشگاه از یک جامدادی پارچه‌ای ساده‌ی زیپدار که طرح و رنگ عجیبی ندارد، استفاده کنید. ضمنا بهتر است از انتخاب جامدادی‌های خیلی بزرگ خودداری کنید، چون در دانشگاه به نوشت‌افزار کمی احتیاج خواهید داشت.

انواع خودکار

بیایید تعارف را کنار بگذاریم: اگر دلتان می‌خواهد در محیط دانشگاه کسی شما را دست نیندازد، به استفاده از یکی دوتا خودکار ساده (مثل مشکی و آبی) بسنده کنید! ولی با این حال ما باز هم پیشنهاد می‌کنیم خودکارهایتان را در رنگ‌های متفاوتی بخرید تا جزوه‌های تمیزتری بنویسید. (خیلی از همان‌هایی که ممکن است شما را دست بیندازند، در روزهای نزدیک به امتحان برای گرفتن همین جزوه‌های چندرنگ به شما التماس خواهند کرد!)

هایلایتر

داشتن چند هایلایتر در رنگهای متفاوت برای دانشجوها از واجبات است، چون می‌توانند کلی در وقتتان صرفه‌جویی کنند. با استفاده از هایلایتر می‌توانید بخش‌های مهم جزوه‌تان را مشخص کنید تا لازم نباشد در شب امتحان دوباره کل جزوه را بخوانید.

هایلایتر

مدادنوکی

مدادنوکی‌های موجود در بازار در دو سایز رایجِ 0.5 و 0.7 تولید می‌شوند. نوک‌های 0.5 بیشتر به درد ظریف‌نویس‌ها می‌خورند و نوک‌های 0.7 بیشتر برای کسانی مناسب هستند که مثل نگارنده این پست به فشاردادن مداد روی کاغذ علاقه دارند!

پاک‌کن و غلط‌گیر

درباره این بخش توصیه خاصی نداریم ولی بهتر است سراغ پاک‌کن‌های خوشبو یا فانتزی نروید و به مدل‌های سنگین و رنگین بسنده کنید. (مگر این‌که نظر بقیه برایتان مهم نباشد. و البته این را هم بگوییم که مرزبندی‌های این چنینی در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها کمرنگ‌تر شده. راستش اصلا کسی دیگر دانشگاه را آن‌قدرها که فکرش را می‌کنید جدی نمی‌گیرد!)

البته که دختر خانم ها از این قضیه مستثنی هستند و پاک های فانتزی را می توانند در جزئی از خرید دانشگاه خود داشته باشند. به هر حال هم اگر جر دسته رشته هایی معماری یا فنی باشید، پاک کن زیاد به کارتان می
آید و باید در لیست خرید دانشگاه خود این مورد را قرار دهید.

پاک‌کن

دفتر کلاسوری و کاغذ کلاسور

از آن‌جایی که دانشگاه مثل مدرسه نیست تا استادها در روز اول به شما بگویند چه دفترهایی بخرید، بهتر است سراغ دفترهای کلاسوری بروید، چون می‌توانید هر چه‌قدر که خواستید به آن برگه اضافه کنید.

پلنر

اگر بگوییم پلنرهای تحصیلی جزء مهم‌ترین لوازم تحریر دانشجویی هستند، اغراق نکرده‌ایم. در یک پلنر تحصیلی می‌توانید روز و ساعت کلاس‌های هر ترم، روزهای تعطیلی، فرجه‌های امتحانات، تاریخ آزمون‌های میان‌ترم و ترم و … را ثبت کنید. راستی اگر اهل دنیای دیجیتال هستید، می‌توانید روی کمک ابزارهای آنلاین مثل گوگل‌کلندر هم حساب باز کنید.

پلنر

کلیر بوک

داشتن یک کلیربوک جمع‌وجور به شما کمک می‌کند، کاغذهای مهم دانشگاهتان را – که معمولا کم هم نیستند – تر و تمیز نگه دارید. کلیر بوک‌ها یک کاربرد مهم دیگر هم دارند: این‌که با سرعت بیشتری می‌توانید برگه‌های مورد نظرتان را پیدا کنید. در نتیجه دیگر لازم نیست برای پیدا کردن یک گواهی ساده، یک کارتن بزرگ موز پر از کاغذ را زیر و رو کنید!

کلیر بوک

دفتر یادداشت

هر چه‌قدر کاربرد دفترچه یادداشت در دوران پیش از دانشگاه کم بود، در دوران دانشجویی زیاد است. از دفترچه یادداشت می‌توانید برای یادداشت‌کردن نکات مهم کلاسی، خلاصه‌نویسی، فیش‌برداری، نوشتن فهرست کارها و … استفاده کنید. احتمالا دانشجوهای خانم علاقه داشته باشند نمونه های رنگی تر و جذاب تری را انتخاب کنند، برای همین دفترچه یادداشت های فانتزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کاغذ یادداشت

یک بسته کاغذ یادداشت چسب‌دار (یا همان استیکی‌نوت خودمان) حسابی می‌تواند در دانشگاه به کارتان بیاید. از این برگه‌ها می‌توانید برای به خاطرسپاری چیزهایی که ممکن است از یادتان برود، استفاده کنید. (مثلا تاریخ امتحان هفته بعد را روی آن بنویسید و روی آینه اتاقتان بچسبانید تا هر روز به یادش باشید.) به علاوه اگر اهل نوشتن توی کتاب نیستید و دوست دارید آن‌ها را تا سال‌های سال تر و تمیز نگه دارید، استیکی‌نوت می‌تواند مشکل شما را برطرف کند.

کاغذ یادداشت

پوشه کیسه‌ای

اگر کلیربوک دارید می‌توانید بیخیال این یکی شوید ولی جهت اطمینان بهتر است چندتایی را تهیه کنید تا در روزهای اضطراری لنگ نمانید.

پاکت دکمه‌دار

پاکت دکمه‌دار برای نگهداری انواع مدارک کاربرد دارد. به خصوص اگر خوابگاهی باشید، به این یکی خیلی احتیاج خواهید داشت. این‌طوری دیگر نگران گم‌شدن مدارک شناسایی و کارت دانشجویی‌تان نخواهید بود.

پاکت دکمه‌دار

جداکننده یا دیوایدر

دیوایدر یا جداکننده باعث می‌شود تا کاغذهایی شما ساختاری شبیه به دیکشنری‌ها و لغت‌نامه‌ها پیدا کنند. به زبان آدمیزادی‌تر: دیوایدرها ابزاری برای مرتب‌کردن و دسته‌بندی کاغذها و اوراق شما هستند. خرید این مورد برای ترم اول دانشگاه ضرورت چندانی ندارد، مگر این که تعداد یادداشت‌هایتان به دلیل رشته تحصیلی‌تان خیلی زیاد باشد.

لوازم جانبی (گیره کاغذ، منگنه و نوار چسب)

سه نجات‌دهنده بزرگ شما از بی‌نظمی اینجا هستند! گیره کاغذ، منگنه و نوار چسب به شما کمک می‌کنند تا برگه‌های جزوه‌ و سایر اوراقتان را مرتب و منظم کنید.

لیست لوازم الکتریکی مورد نیاز دانشجو

این روزها دیگر مثل قبل نیست که بتوانید با یک کیف سامسونت و یک کت و شلوار براق خودتان را دانشجو به حساب بیاورید! شما نسل زدی‌ها حالا زندگی‌تان بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید با لوازم الکتریکی گره خورده است. به همین خاطر در ادامه بخشی از این وسایل را برایتان لیست کرده‌ایم تا موردی را از قلم نیندازید.

لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی

اگر کامپیوتر شخصی دارید که هیچ، ولی اگر می‌خواهید لپ‌تاپ بخرید لطفا قبل از هر چیز به وزن آن فکر کنید. یک لپتاپ ساده‌ی سبک که با آن بتوانید کارهای روزانه‌تان را انجام بدهید خیلی بیشتر از یک لپ‌تاپ سنگین گیمینگ در دانشگاه به کارتان خواهد آمد. مگر اینکه رشته‌تان خرید نوع خاصی از لپتاپ را بطلبد.

لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی

تلفن و شارژر

یک گوشی هوشمند معمولی یکی از آن چیزهایی است که در محیط دانشگاه به شدت به کارتان خواهد آمد، چون معمولا برای باخبر شدن از اخبار دانشگاه باید در کانال‌های مختلفی عضو شوید. به علاوه خیلی وقت‌ها جزوه‌ها و کتاب‌های PDF هستند و داشتن یک گوشی معمولی می‌تواند کار را برایتان خیلی راحت کند. راستی سعی کنید همیشه شارژرتان را هم همراه خودتان ببرید. به خصوص اگر از گوشی‌های خاصی مثل آیفون استفاده می‌کنید.

کابل و وسایل جانبی موبایل

این یکی کمی زیاده‌روی است ولی ممکن است بعضی وقت‌ها به برخی از وسایل جانبی موبایلتان احتیاج داشته باشید.

فلش مموری و هارد

داشتن یک فلش مموری یا هارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروژه‌های دانشجویی‌تان را روی آن ذخیره کنید. به علاوه می‌توانید در تایم کلاس‌ها فایل‌های مفیدی را با هم رد و بدل کنید که بعدها به کارتان خواهد آمد. (خود نگارنده بیشتر سریال‌های عمرش را توی دوران دانشگاه از همکلاسی‌هایش گرفته است. البته شما مطالب علمی بگیرید!)

فلش مموری

هدفون و هندزفری یا هدست

طبیعتا هدفون و هندزفری یا هدست توی کلاس لازمتان نمی‌شود اما اگر بخواهید در مسیر دانشگاه یا در تایم‌های استراحت، حال و هوایتان را با یک موزیک یا پادکست عوض کنید، می‌توانید تهیه‌شان کنید.

ماشین حساب

این مورد خیلی به رشته تحصیلی‌تان بستگی دارد و به کار همه نمی‌آید. ضمنا این روزها اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های مختلفی وجود دارد که کار ماشین حساب‌های حرفه‌ای را برایتان انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید بودجه ماشین حساب را نگه دارید و آن را صرف خرید کوارد ضروری دیگر کنید. مگر اینکه با ماشین حساب فیزیکی راحت‌تر باشید.

سوالات متداول درباره لیست لوازم تحریر دانشجویی

بهترین ماگ دانشجویی کدام است؟

ماگ‌‌های سفری استیل، چون می‌توانند دمای مایعات را تا شش ساعت حفظ کنند. به علاوه به راحتی توی جیب‌های کوله‌پشتی هم جا می‌شوند و مشکلی برای حمل و نقلشان نخواهید داشت.

مهمترین نکته‌ای که به هنگام خرید لپتاپ دانشجویی باید به آن توجه کنیم چیست؟

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ بخرید لطفا قبل از هر چیز به وزن آن فکر کنید. یک لپتاپ ساده‌ی سبک که با آن بتوانید کارهای روزانه‌تان را انجام بدهید خیلی بیشتر از یک لپ‌تاپ سنگین گیمینگ در دانشگاه به کارتان خواهد آمد. مگر اینکه رشته‌تان خرید نوع خاصی از لپتاپ را بطلبد.

بهترین جایگزین برای پلنر چیست؟

بهترین جایگزین برای پلنر ابزارهای آنلاینی مثل گوگل‌کلندر است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

خوب بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x