با جدید‌ترین مدل‌ دامن‌های بلند تابستانی آشنا شوید + معرفی خنک‌ترین استایل‌ها


488

آیا برای خانم‌های در تابستان موهبتی بزرگ‌تر از دامن وجود دارد؟ آیا اصلا می‌شود تابستان را بدون دامن‌های خنک و سبک نخی تصور کرد؟ آیا اصلا درست است که عوض توجه به دامن‌های قشنگ و رنگارنگ توی کمدمان سراغ لباس‌های دیگر برویم؟ آیا حالا که خورشید دارد همه چیز را ذوب می‌کند، وقت آن نشده که دوباره با این لباس بهشتی آشتی کنیم؟!

در این نوشته قرار است شما را با خنک‌ترین استایل‌هایی که می‌توانید با دامن بلند داشته باشید، آشنا کنیم. لطفا تا آخر متن همراه ما باشید که کلی نکته کاربردی برایتان داریم.

بهترین پارچه برای دامن زنانه در فصل تابستان چیست؟

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود اسم یک دامن را «تابستانی» بگذاریم، جنس پارچه‌ی آن است. پارچه‌های تابستانی باید تا حد امکان سبک و خنک باشند. به علاوه تهویه مناسب و شستشوی آسانی نیز داشته باشند. پارچه‌های پنبه‌ای، کتان، ابریشمی، ریون، جین، شمبری، شیرشکری و الیاف مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دامن زنانه بلند در فصل تابستان به شمار می‌آیند. (طبیعتا پارچه‌های پنبه‌ای و نخی خنک‌تر از بقیه‌‌اند.)

این مطلب را هم از دست ندهید: راهنمای انتخاب دامن زنانه برای هر قد و اندامی

پارچه‌های تابستانی
پارچه‌های تابستانی باید تا حد امکان سبک و خنک باشند.

مناسب‌ترین مدل‌های دامن بلند برای تابستان کدامند؟

کدام مدل دامن مناسب تابستان است؟ راستش هیچ قاعده‌ی خاصی وجود ندارد! هر دامنی که به اندازه کافی خنک باشد و پوشیدنش به دلتان بچسبد، عالی است. با این حال برای خالی‌نبودن عریضه بیایید با برخی از رایج‌ترین مدل‌های دامن بلند تابستانی، آشنا شویم:

۱. دامن بلند پیلی‌دار تابستانی

بگذارید همین اول کاری بهتان بگوییم که خرید دامن بلند پیله‌دار خیلی کار ساده‌ای نیست. پس اگر تازه‌کارید از این مورد رد شوید و سراغ گزینه‌های بعدی بروید. به طور کلی مناسب‌ترین مدل‌های دامن بلند پیلی‌دار آن‌هایی هستند که پلیسه‌های تیزی دارند.

شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر از یک کمربند ظریف و یک بلوز با رنگ متضاد استفاده کنید. راستی کفش‌ پاشنه‌بلند هم یادتان نرود!

دامن بلند پیلی‌دار تابستانی
به طور کلی مناسب‌ترین مدل‌های دامن بلند پیلی‌دار آن‌هایی هستند که پلیسه‌های تیزی دارند.

۲. دامن جین ماکسی تابستانی

اگر دنبال دامنی می‌گردید که برای ست‌کردنش به کلی فسفر سوزاندن احتیاج نداشته باشید، سراغ دامن جین ماکسی بروید! خوبی جین‌های سبک این است که هم به اندازه‌ کافی خنکند و هم ده‌ها سال است که از مد نیفتاده‌اند. (و احتمالا به این زودی‌ها هم از مد نخواهند افتاد!)

شما می‌تواند دامن جین ماکسی را با تیشرت ساده سفید، پیراهن‌های چهارخانه، تیشرت‌های گرافیکی، تاپ‌های ساده و … ست کنید. برای کفش‌ هم پیشنهاد ما واضحا کتانی سفید است.

دامن جین ماکسی تابستانی
دامن‌های سبک جین هم به اندازه‌ کافی خنکند و هم ده‌ها سال است که از مد نیفتاده‌اند.

۳. دامن بلند سفید تابستانی

خب، رسیدیم به اصل کاری! دامن‌های سفید به خاطر رنگ روشن‌شان بهترین و رایج‌ترین مدل دامن بلند برای فصل تابستان به شمار می‌آیند. به علاوه به شما یک استایل شیک و جذاب می‌بخشند. شما می‌توانید این دامن را با یک بلوز یا تاپ یقه‌بلند سفید بپوشید. برای کفش‌ هم می‌توانید سراغ مدل‌های پاشنه‌بلند بروید یا صندل‌ را امتحان کنید.

دامن بلند سفید تابستانی
دامن‌های سفید به خاطر رنگ روشن‌شان بهترین و رایج‌ترین مدل دامن بلند برای فصل تابستان به شمار می‌آیند.

۴. دامن بلند مشکی تابستانی

دامن‌های مشکی یک خاصیت خیلی مهم برای خانم‌ها دارند: آن‌ها شما را لاغرتر و کشیده‌تر از چیزی که هستید، نشان می‌دهند. پس چرا باید توی فصل تابستان خودتان را از این نعمت محروم کنید؟! شما می‌توانید از این دامن برای انواع استایل مجلسی و غیرمجلسی استفاده کنید.

بهترین گزینه‌ها برای لباس بالاتنه در استایل‌های رسمی پیراهن‌های رنگ روشن و در استایل‌های غیر رسمی تا‌پ‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و حتی جین است.

دامن بلند مشکی تابستانی
آن‌ها شما را لاغرتر و کشیده‌تر از چیزی که هستید، نشان می‌دهند.

۵. دامن بلند توری تابستانی

دامن‌های توری (یا همان پرنسسی خودمان!) یکی از خنک‌ترین دامن‌هایی‌اند که می‌توانید در روزهای گرم سال تنتان کنید. شما می‌توانید یک دامن توری مشکی را با تاپ، بلوز گیپور، کراپ و تیشرت‌های ساده ست کنید.

اگر دنبال یک گزینه شیک‌تر می‌گردید این دامن را با بالاتنه سفید یا قرمز ست کنید. راستی از اکسسوری‌های مثل کیف کوچک دستی، گردنبند و … نیز غافل نشوید.

دامن بلند توری تابستانی
دامن‌های توری یکی از خنک‌ترین دامن‌هایی‌اند که می‌توانید در روزهای گرم سال تنتان کنید.

هنگام ست‌کردن دامن بلند تابستانی حواسمان به چه نکاتی باشد؟

هنگام ست‌کردن دامن بلند تابستانی بهتر است گوشه‌ی چشمی به این موارد نیز داشته باشید:

  • اگر زیادی چاق یا زیادی لاغرید، در انتخاب دامن‌هایتان دقت بیشتری به خرج بدهید. برخی از مدل‌های دامن بلند شما را چاق‌تر یا لاغزتر از چیزی که هستید نشان می‌دهند. به عنوان مثال دامن‌های پفی شما را چاق‌تر و دامن‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند.
  • هنگام ست‌کردن دامن به فرم بدن خود نیز دقت کنید. مشهورترین فرم‌های بدن عبارتند از مثلث وارونه، سیبی، گلابی، ساعت‌شنی و مستطیلی. هر کدام از این فرم‌های بدن مدل‌های مناسب خودش را می‌طلبد. مثلا کسانی که اندام ساعت‌شنی دارند با هر دامنی قشنگ به نظر می‌رسند ولی افرادی که اندام مستطیلی دارند باید بیشتر سراغ دامن‌هایی بروند که انحنای بدنشان را بیشتر به چشم بیاورد.

با دامن بلند تابستانی چه کفشی بپوشیم؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دامن‌های بلند (از جمله ماکسی) این است که تقریبا با هر جور کفشی ست می‌شوند. مناسب‌ترین کفش‌هایی که می‌توانید برای تکمیل استایل تابستانی‌تان بپوشید، این‌ها هستند: صندل، کفش‌پشت‌باز، انواع کفش پاشنه‌بلند و انواع کتانی.

کتانی سفید دامن بلند
کتانی‌ها یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ست‌کردن با دامن‌های بلند تابستانی به شمار می‌آیند.

هنگام پوشیدن دامن بلند به چه نکاتی توجه کنیم؟

مثل هر لباس دیگری پوشیدن دامن بلند هم فوت‌وفن‌ها و ریزه‌کاری‌های خودش را دارد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین نکاتی که به هنگام پوشیدن این دامن‌ها باید به آن‌ها توجه کنید، آشنا می‌شویم:

  • اکسسوری را فراموش نکنید اما در استفاده از آن زیاده‌روی هم نکنید. یک کیف کوچک زنانه و یک ست زیورآلات ظریف برای درخشیدن‌تان کافیست.
  • دامن‌های بلند همین‌جوری خودشان شما را لاغر و قدبلند نشان می‌دهند ولی اگر چاق و توپرید برای محکم‌کاری(!) از رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای و مشکی هم غافل نشوید.
  • بهتر است برای بالاتنه سراغ بلوزهای جذب بروید. تم رنگی این بلوز باید از یکی از رنگ‌های داخل دامن گرفته شده باشد.
  • اگر به یک مهمانی رسمی یا یک مناسبت خاص دعوت شده‌اید، به جای استفاده از کتانی، سراغ یک کفش پاشنه‌بلند پنج سانتی‌متری بروید.
  • یک کتانی (ترجیحا) سفید می‌تواند استایل کژوالی به شما ببخشد.
  • در ست‌کردن جسور باشید و از انتخاب و ترکیب طرح‌ها و رنگ‌‌های تازه نترسید.
  • یکی از زیباترین استایل‌هایی که می‌توانید با این دامن‌ها داشته باشید، ترکیب آن‌ها با تاپ‌های آف‌شولدر است.
در ست‌کردن جسور باشید و از انتخاب و ترکیب طرح‌ها و رنگ‌‌های تازه نترسید.

سوالات متداول درباره مدل دامن بلند تابستانی

بهترین پارچه برای دامن تابستانی کدام است؟

پارچه‌های پنبه‌ای، کتان، ابریشمی، ریون، جین، شمبری، شیرشکری و الیاف مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دامن زنانه بلند در فصل تابستان به شمار می‌آیند.

مناسب‌ترین مدل‌های دامن بلند برای تابستان کدامند؟

دامن بلند پیله‌دار، دامن بلند سفید، دامن بلند مشکی، دامن بلند توری و دامن جین ماکسی.

با دامن بلند تابستانی چه کفشی بپوشیم؟

مناسب‌ترین کفش‌ها برای این استایل عبارتند از: صندل، کفش‌پشت‌باز، انواع کفش پاشنه‌بلند و انواع کتانی هستند. .



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x