این فروشگاه چندمنظوره است!


422

اگر گذرتان به یاسوج بیفتد و سری به شرف‌آباد بزنید، بازاری می‌بینید به نام«بازار بزرگ امام علی» یک بازار بزرگ سنتی، تفریحی و تجاری که کسب و کار اهالی شهر را رونق بخشیده، اگر وارد این بازار شوید و قدم زنان تا غرفه‌ی شماره 98 بروید، یک فروشگاه چندمنظوره می‌بیند که حاصل تلاش جوانی‌ست که می‌خواهد شما به راحتی از یک مکان، پوشاک و کفش خود را تهیه کنید، البته با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت. آقای پاکباز، مالک این فروشگاه است و غرفه‌ی «بوتیک‌ تک‌پوش» را در باسلام مدیریت می‌کند.

به تولیدی‌های کوچک رونق بخشیدیم

شش سال پیش بود که تصمیم گرفت کسب و کاری برای خودش دست و پا کند. می‌خواست از ظرفیت‌های موجود بهره ببرد و گوشی و اینترنت و فضای مجازی در دسترسش بود. پس با عزمی راسخ و دلی پر از شوق آمیخته با اضطراب کارش را شروع کرد، فروش آنلاین کفش و پوشاک. او می‌دانست برای رقابت کردن در بازار و برای جلب مشتری باید فاکتورهایی را رعایت کند و یکی از مهمترین فاکتورها تهیه جنس باکیفیتِ قیمت مناسب بود. احمد پاکباز می‌گوید:« محصولات ما مستقیما از تولیدی‌های تهران، اصفهان، مشهد و تبریز خریداری میشه و چون مستقیم از خود تولیدی جنس میاریم، قیمت‌ها مناسبه، ما حداقل سود رو برای خودمون در نظر می‌گیریم تا اجناس با قیمت مناسب‌تر از بازار به دست مشتری برسه.» فروش آنلاین آقای پاکباز، به تولید، تولیدی‌های کوچک و بزرگ هم رونق بخشیده است.

وجدان کاری سرلوحه کار ماست

گرانی، یکی از معضلات مهم جامعه امروز است که مردم از هر قشری با آن درگیر هستند، آقای پاکباز از روز اولی که کارش را شروع کرده، تا همین امروز، سعی داشته در کنار ایجاد یک منبع درآمد برای خودش، هم برای دیگران اشتغال آفرینی کند هم با ارائه محصول قیمتِ مناسب، بار کوچکی از دوش هموطنانش بردارد. او می‌گوید:« در حال حاضر نزدیک ۸ نفر از طریق ویزیتوری و بازاریابی با بنده همکاری دارن و خداروشکر فروششون خوبه و هر هفته سفارش میگیرن. از طرفی چون رضایت خریداران الویت و اولین هدف ماست سعی ما بر این بوده که محصولات رو از تولیدی‌های معتبر با بهترین کیفیت و قیمت خیلی مناسب تهیه و بدست مشتری برسونیم. نکته‌ای که ما رعایت می‌کنیم اینه که اگه زمانی محصولی کیفیت مدنظرمون نداشته باشه، قیمتی رو براش در نظر می‌گیریم که مشتری احساس رضایت داشته باشه از خریدش. اینطوری هم مشتری راضیه، هم ما.» وجدان کاری و توجه به رزق حلال سرلوحه فعالیت آقای پاکباز است.

محدودیت‌های فروش اینترنتی

چرخی توی غرفه‌ی«بوتیک تک‌پوش» می‌زنم، یکی از خریداران برای آقای پاکباز نوشته:« باسلام خدمت غرفه دار محترم دقیقاً همون جنس و رنگ قیمت هم نسبت به خیلی ها ارزونتر بود خیلی زود هم به دستم رسید.باتشکر.» و اینجاست که متوجه می‌شوم وقتی آقای پاکباز میگوید:« ارسال سریع سفارشات و پاسخگویی سریع و فوری از شاخصه های پیشرفت ما تو باسلام بوده و هست» یعنی چه! مشتری‌مداری در فروش اینترنتی ظرافت‌های خاص خودش را دارد که این جوان یاسوجی خوب از پسش برآمده. البته که سختی‌هایی هم در فروش اینترنتی وجود دارد. آقا احمد می‌گوید:« یکی از مهمترین سختی‌ها و چالش‌هایی که ما در حال حاضر باهاش رو به رو هستیم، محدودیت‌هایی هست که دولت محترم با بحث فیلترینگ ایجاد کرده. چون بستر کار ما در فضای مجازیه و خب محدویت‌ها موجب کند شدن کار ما شده. از طرفی ما با افزایش قیمت هر روزه محصولات رو به رو هستیم و بسیاری از تولیدی‌ها فقط به صورت نقد کار می‌کنند و اگر فرایند تسویه حساب در باسلام کوتاه‌تر بشه برای ما بهتره.»



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x