خواص صابون زردچوبه برای سلامت پوست


24,060

بازار باسلام - basalam - سلامتی - وبلاگ باسلام - صابون زردچویه

همیشه وقتی به سلامتِ پوست فکر می‌کردم در ذهنم نامِ صابون‌ها و کرم‌ها و داروهای عجیب و غریب ردیف می‌شد؛ نام‌هایی که حتی تلفظ کردن آن‌ها برایم سخت و سنگین بود. هیچ وقت فکر نمی‌کردم زردچوبه‌ای که در همه‌ خانه‌ها به وفور پیدا می‌شود چنین خواص شگفت‌انگیزی روی پوست داشته باشد. صابون زردچوبه که بر پایه زردچوبه ساخته شده از گذشته‌های دور تا به امروز معجزه طبیعت برای شفافیت و سلامت و مراقبت از پوست بوده است.

خواص زردچوبه برای پوست

تقریباً همه با زردچوبه آشنا هستند. زردچوبه یک گیاه از گروه زنجبیل است و در کشورهای زیادی مانند قسمت‌های جنوب آسیا، هند، چین و تایوان و… کشت می‌شود. البته هند به یکی از تأمین‌کنندگان همیشگی این محصول مشهور است. خاصیت آنتی اکسیدانی یکی از خواص زردچوبه است و به همین دلیل از هزاران سال قبل، از آن برای درمان زخم و بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌کردند.علاوه بر این از خواص زردچوبه برای کبد، قلب، لاغری و … هم سخن گفته‌‌اند.

[product id=140375]

پوستی شفاف با صابون زردِ کم‌نظیر

استفاده مستقیم از زردچوبه بر روی پوست راحت نیست؛ به همین خاطر صابون زردچوبه به علت راحتی در مصرف و جذب کامل خواص زردچوبه از طریق پوست توانسته توجه افراد را در نقاط مختلف جهان به خود جلب کند. صابون زردچوبه که از گیاه زردچوبه تهیه شده است برای حفظ سلامتی پوست بسیار تأثیرگذار و مفید است. این صابون یک روش طبیعی برای درمان مشکلات پوستی و ایجاد یک پوست بی‌عیب و درخشان بوده که قدمت استفاده از آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد.

معجزه جوان‌سازی پوست

نمایان شدن چین و چروک در صورت یکی از مواردی است که افراد را به هول می‌اندازد و زنگ هشداری‌ است که قدم به قدم به پیری نزدیک می‌شوید. در این میان خانم‌ها بیشتر از آقایان به پوست و مو خود اهمیت می‌دهند. به طور کلی هر چه نشانه‌های پیری دیرتر در پوست نمایان شود خرسندی و رضایت خانم‌ها بیشتر خواهد بود. صابون زرچوبه این بار به کمک خانم‌ها آمده است تا پیری پوستشان را به تأخیر بیاندازد.

یکی از راه‌های جوان‌سازی پوست صورت استفاده از این صابون است؛ زیرا زردچوبه غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در نتیجه، علائم پیری پوست مانند لکه‌های تیره و چین و چروک‌های سطحی روند آهسته‌تری پیدا خواهند کرد.

ضد آفتاب قوی

مدت‌هاست که پزشکان از عوارض و آسیب‌های نور مستقیم خورشید بر پوست می‌گویند. از همین رو بسیاری از خانم‌ها و آقایان از کرم‌های ضدآفتاب برای در محافظت از پوستشان استفاده می‌کنند. این در حالی است که صابون زردچوبه می‌تواند مانند یک ضدآفتاب قوی عمل کند.

محققان با مطالعه درباره تأثیرات عصاره‌ زردچوبه بر آسیب پوستی ناشی از تابش یو.وی.بی (UVB) که منجر به اختلال در تولید ملانین در موش‌های بی‌مو شده بود، متوجه شدند عصاره‌ زردچوبه از پوست در برابر UV محافظت کرده و بروز لکه‌های تیره‌ پوست را کاهش داده است. پس می‌توان گفت با مصرف صابون زردچوبه پوست شما از آسیب خورشید در امان خواهد بود.

[post id=10954]

صابون زردچوبه : دشمن جوش و آکنه

جوش‌های سر سفید و سر سیاه، آکنه‌ها و اثرات باقی مانده آن‌ها معضل بزرگی محسوب می‌شود و گاهی زیبایی ما را تحت شعاع قرار می‌دهد. ویتامین ای (E) موجود در صابون زردچوبه به پاک‌سازی منافذ پوستی کمک می‌کند و موجب از بین رفتن آکنه‌ها خواهد شد. از طرفی زردچوبه خاصیت کنترل‌کنندگی چربی را دارد که باز هم برای کاهش بروز آکنه مفید است. خوب است بدانید تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که کورکومین زردچوبه، فعالیت باکتری‌های عامل آکنه را متوقف می‌کند و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه برای تسکین علائم آکنه مفید است.

[product id=128439]

رنگ صابون ملاک اصل بودن نیست

صابون‌های زردچوبه انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها با روغن‌های گیاهی ترکیب و ساخته شده‌اند. بسیاری از افراد میزان زرد بودن صابون را ملاک اصل بودن آن قرار می‌دهند؛ این در حالی است که زردچوبه‌ها رنگ‌های مختلفی دارند و رنگشان به مواردی مانند وضعیت رشد و نمو گیاه زردچوبه بستگی دارد. پس نمی‌توان گفت صابونی که نارنجی یا زرد روشن نیست صابون زردچوبه اصل نیست یا خواص کمتری دارد.

خرید صابون‌ زردچوبه

صابون زردچوبه در کنار ویژگی‌های زیادش، برای روشن کردن و شفافیت پوست، از بین بردن ترک پاشنه، درمان پسوریازیس، التیام سوختگی‌های جزئی، کاهش خشک شدن پوست و رفع اگزمای پوستی هم مؤثر است. اگر تا به امروز از این صابون استفاده نکرده‌اید می‌توانید صابون‌های زردچوبه باسلامی را ببنید، اگر سؤالی دارید از غرفه‌دارن عرضه کننده صابون زردچوبه و دیگر محصولات وابسته به زردچوبه بپرسید و با استفاده از تجربیان خریداران قبلی این صابون را جایگزین صابون مصرفی خود کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x