تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو + مقایسه و بررسی دقیق


525

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو + مقایسه و بررسی دقیق

اگر به‌دنبال خرید یک یخچال بزرگ و جادار هستید، حتما شما هم بین دو گزینه یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو مردد مانده‌اید. در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و معایب و مزایای این دو مدل یخچال پرطرفدار، شما را در انتخابی آگاهانه و مناسب با نیازتان همراهی می‌کنیم.

تفاوت یخچال ساید بای ساید با دوقلو + مقایسه و بررسی دقیق

مقایسه تفاوت های یخچال ساید بای ساید و دو قلو

ویژگییخچال ساید بای سایدیخچال دوقلو
طراحییک بدنه به همراه دو یا چند درب مجزا برای یخچال و فریزردو بدنه جداگانه برای یخچال و فریزر
ظرفیت(گنجایش به لیتر/فوت)گنجایش کمترگنجایش بیشتر
ابعادابعاد کوچکترابعاد بزرگتر
تعداد دربدر انواع مدل‌های دو درب، سه درب، چهار درب و… طراحی شده است.دارای دو درب
تنوع طراحی بدنه و رنگدارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعطراحی ساده و کلاسیک در رنگ‌های متنوع
قیمتبالاترمعمولا قیمت پایین‌تری نسبت به یخچال ساید دارد.
موتوردارای یک موتور برای یخچال و فریزردارای دو موتور مجزا برای یخچال و فریزر
مصرف انرژیمصرف پایین‌ترمصرف بالاتر
قابلیت تنظیم دمابه‌صورت دستیبه‌صورت اتوماتیک
سیستم وکیوم فرشداردندارد
سیستم سوپرکولداردندارد
مقایسه تفاوت های یخچال ساید بای ساید و دو قلو

ویژگی های یخچال ساید

یخچال و فریزر ساید بای ساید یکی از انواع یخچال‌های موجود در بازار است که خصوصاً در سال‌های اخیر مورد اقبال زیادی قرارگرفته است. این یخچال‌ها به‌طورکلی از دو درب مجزا برای یخچال و فریزر تشکیل شده‌اند که در کنار هم و روی یک بدنه تعبیه شده و به همین دلیل به side by side به معنی کنار هم یا پهلو به پهلو شهرت یافته‌اند.

طراحی‌های مختلف و متنوع این یخچال‌ها که شامل انواع دو درب، سه درب، چهار درب و… می‌شود، می‌تواند باب طبع سلیقه‌های مختلف بوده و همچنین برخی امکانات و ویژگی‌های کاربردی و ظاهری، جذابیت این یخچال‌ها را در چشم طرفدارانش دوچندان کرده که از آن جمله می‌توان به انواع درهای شیشه‌ای یا باکس‌های مخصوص نوشیدنی تعبیه شده روی درب یخچال‌ها اشاره کرد.

ویژگی های یخچال ساید

هرچند در نگاه اول یخچال‌های ساید به نظر کوچک و کم‌جا می‌آیند، اما باتوجه به عمق مناسب و نیز قفسه‌بندی و قراردادن فضای اختصاصی برای انواع مواد غذایی مثل گوشت و میوه و سبزیجات، فضای کاربردی یخچال و فریزر ظرفیت مناسب و قابل قبولی دارد؛ هرچند بسته به مدل و اندازه یخچال، این ابعاد متفاوت می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال ساید بای ساید مصرف کم برق در این یخچال‌هاست که گزینه‌ای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یخچال مناسب می‌باشد. همچنین ویژگی جذاب تنطیم دستی دمای یخچال، به شما این توانایی را می‌دهد تا در فصول مختلف، بسته به نیازتان، دمای یخچال را تا صفر و دمای فریزرتان را تا 24- درجه پایین بیاورید.

از دیگر قابلیت‌های کاربردی یخچال‌های ساید بای ساید می‌توان به برخورداری از سیستم سوپرکول super cool و وجود بخش وکیوم فرش vacuum fresh اشاره کرد. وکیوم فرش بخشی از یخچال است که می‌توان مواد غذایی را در آن در دمایی بین یخچال و فریزر نگهداری کرد، این قابلیت باعث تازه ماندن و فسادپذیری دیرتر مواد غذایی می‌شود؛ همچنین سیستم سوپرکول می‌تواند با پایین نگه داشتن دمای داخلی یخچال، مشکل قدیمی برای قرار دادن غذای داغ در یخچال را حل کرده، و از وارد شدن فشار یا آسیب به سیستم تهویه هوای داخل ساید بای ساید جلوگیری کند.

صفحه نمایش دیجیتال، تصفیه کننده آب و هوا، آبسردکن و یخساز اتوماتیک از دیگر امکانات این یخچال‌های پرکاربرد است.

ویژگی های یخچال ساید

ویژگی های یخچال دوقلو

یخچال‎‌های دوقلو از دو بدنه کاملا مجزا برای یخچال و فریزر تشکیل شده‌اند که بسته به نیاز شما حتی می‌توانند به تنهایی مورد استفاده قرار گرفته و یا در بخش‌هایی مجزا از هم در آشپزخانه جای‌گذاری شوند. اگر خانواده پرجمعیتی دارید و یخچال‌های عادی پاسخگوی نیازتان نیست، و یا اگر آشپزخانه بزرگی داشته و مشکل فضا ندارید، یخچال دوقلو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

از ویژگی‌های مهم یخچال‌های دوقلو، داشتن موتور کمپرسور مجزا برای یخچال و فریزر می‌باشد. با وجود موتورهای مجزا علاوه بر اینکه درصورت بروز مشکل برای یک موتور، فقط یکی از بدنه‌ها درگیر شده و در نتیجه عمر کلی دستگاه طولانی‌تر خواهد بود، همچنین شما می‌توانید در موارد لزوم مثل هنگام سفر، یکی از بدنه‌ها را خاموش کرده و دیگری را روشن نگه دارید.

ویژگی های یخچال دوقلو

مقایسه طراحی یخچالی ساید با دوقلو

به‌طورکلی در مقایسه طراحی یخچال دوقلو و ساید باید گفت یخچال‌های دوقلو از طراحی ساده‌تری بهره برده و تنوع چندانی ندارند، درحالیکه یخچال‌های ساید در انواع مختلف دو در، سه در، چهار در و… طراحی شده و طی سال‌ها امکانات نسبتاً متنوعی مثل ویژگی door in door و یا محفظه هوم‌بار و… به آن اضافه گردیده است.

مقایسه طراحی یخچالی ساید با دوقلو

مقایسه ابعاد،ظرفیت و وزن یخچال ساید با دوقلو

یخچال‌های ساید و دوقلو در ابعاد و با گنجایش‌های متنوعی در بازار موجودند. به‌طورکلی یخچال‌های ساید عرض بیشتری از یخچال‌های عادی دارند ولی در مقایسه با یخچال‌های دوقلو، معمولا با قرارگرفتن یخچال و فریزر در کنار هم، یخچال دوقلو عرض و ارتفاع بیشتری را به خود اختصاص داده، و در مقابل یخچال‌های ساید معمولا از عمق بیشتری برخوردارند که البته این امر هم بستگی به مدل یخچال و گنجایش آن دارد.

مقایسه ابعاد،ظرفیت و وزن یخچال ساید با دوقلو

چیزی که در مقایسه ابعاد، وزن و ظرفیت این دو یخچال حائز اهمیت است این است که یخچال‌های دوقلو ظرفیت بیشتری دارند و به‌طورکلی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند ولی باید این نکته را هم اضافه کرد که جدا بودن دو بدنه در این نوع از یخچال فریزر به شما امکانات بیشتری برای جای‌گذاری آن‌ها می‌دهد؛ به‌طوریکه حتی می‌توانید دو بدنه را در بخش‌های مجزایی از خانه یا آشپزخانه قرار دهید.

مقایسه قیمت یخچال ساید با دوقلو

قیمت یخچال‌های ساید و دوقلو بسته به برند و مدلی که انتخاب می‌کنید در بازه نسبتا گسترده‌ای از حدود 30 میلیون تا بیش از 200 میلیون تومان متغیر است ولی به‌طورکلی، در مقایسه این دو نوع یخچال، معمولا یخچال‌های ساید قیمت بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند که این تفاوت قیمت براساس تکنولوژی‌های به کاررفته در این یخچال‌ها می‌باشد. یخچال‌های ساید معمولا دارای امکانات بیشتر و متنوع‌تری هستند و درمقابل یخچال‌های دوقلو طراحی ساده‌تری دارند که همین امر سبب افزایش نسبی قیمت در یخچال‌های ساید شده است.

مقایسه قیمت یخچال ساید با دوقلو

مقایسه مصرف انرژی یخچال ساید و دو قلو

ازآنجاییکه یخچال فریزر یک وسیله شبانه‌روزی بوده و دائماً روشن است، یکی از پرمصرف‌ترین لوازم برقی خانه می‌باشد. توجه به میزان مصرف انرژی در هنگام خرید می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم خرید باشد. در مقایسه بین یخچال ساید و دوقلو ازنظر میزان مصرف انرژی، قطعا یخچال دوقلو گوی سبقت را ربوده و به‌دلیل وجود دو موتور جداگانه برای یخچال و فریزر، مصرف بیشتری نسبت به یخچال‌های ساید بای ساید خواهند داشت. بنابراین اگر مصرف انرژی برایتان فاکتوری تعیین‌کننده است، یخچال ساید گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد. هرچند میزان مصرف انرژی در مدل‌ها و برندهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

مقایسه مصرف انرژی یخچال ساید و دو قلو

مقایسه امکانات و ویژگی های داخلی یخچال ساید و دوقلو

یخچال‌های دوقلو معمولا طراحی ساده‌تری داشته و از امکانات کمتری نسبت به یخچال‌های ساید برخوردارند. ازجمله امکاناتی که در یخچال‌های دوقلو تعبیه شده است می‌توان به قفل کودک، سنسورهای درب، روشنایی داخل یخچال، سنسورهای یخچال و خنک‌کننده‌های چند منطقه‌ای اشاره کرد.

یخچال‌های ساید از نطر امکانات و تکنولوژی‌های به کاررفته معمولا گوی سبقت را از دیگر هم‌نوعان خود ربوده و امکانات بیشتری را در خود جای داده‌اند که برخی از این امکانات به شرح ذیل است: تصفیه آب، استفاده از فیلتر آب و هوا، روشنایی داخل یخچال، آبریز و یخ‌ساز اوتوماتیک، سیستم خنک‌کنندگی چندگانه و…

البته در اینجا باید به این نکته هم اشاره کرد که لزوماً همه یخچال‌های ساید دارای امکانات ذکر شده نبوده و امکانات هر یخچال بسته به برند و مدل آن متفاوت می‌باشد.

مقایسه امکانات و ویژگی های داخلی یخچال ساید و دوقلو

مقایسه حمل و نقل یخچال ساید و دوقلو

به دلیل جدا بودن دو بدنه یخچال و فریزر در یخچال‌های دوقلو و وزن و ابعاد کمتر هر بدنه نسبت به یخچال ساید، حمل و نقل آن بسیار آسان‌تر است؛ درحالیکه یخچال ساید علاوه بر وزن بالا، به دلیل عرض و عمقی که دارد، می‌تواند مشکلاتی را در حمل ونقل و حتی جای‌گذاری برایتان ایجاد کند.

مقایسه حمل و نقل یخچال ساید و دوقلو

مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید

همانطور که پیش از این نیز در بررسی فرق یخچال ساید با دوقلو کم‌وبیش اشاره شد یخچال‌های ساید و یخچال‌های دوقلو هم مانند سایر هم‌نوعان خود دارای مزایا و معایبی هستند که پیش‌تر به برخی از آنها اشاره کردیم. در ادامه برای ارئه دیدی جامع برای تصمیم‌گیری بهتر، تلاش کرده‌ایم تا به‌طور مختصر به بیان مزایا و معایب این دو نوع یخچال بپزدازیم.

مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید
مزایامعایب
سیستم جریان هوای چندگانهوزن زیاد
نمایشگر دیجیتالی با قابلیت تنظیم دمای داخل یخچال، تنظیمات یخ‌ساز و آبسردکن، قفل کودک و…ابعاد بزرگ
سیستم خنک‌کننده (کنترل دما و رطوبت یخچال)نیاز به تعویض مکرر فیلتر آب
یخ‌ساز و آب‌سردکنقیمت نسبتا زیاد
قابلیت اتصال به آب شهری 
سیستم سوپرکول 
فیلترهای مختلف آب و هوا 
سیستم وکیوم فرش 
محفظه هوم‌بار 
طرح‌های متنوع 

مزایا و معایب یخچال دوقلو

مزایا و معایب یخچال دوقلو
مزایا و معایب یخچال دوقلو
مزایامعایب
وزن و ابعاد کمتر و در نتیجه جابه‌جایی ساده‌ترمصرف بیشتر برق
فریزر بزرگ مجزاطراحی ساده
دارای دو موتور مجزاابعاد بزرگ و مناسب نبودن برای فضاهای کوچک
فضای زیاد 
دوام و عمر طولانی‌تر به دلیل موتورهای مجزا 
قابلیت قراردادن یخچال و فریزر در دو فضای مجزا 
درصورت برروز مشکلی برای موتور یک بدنه، بدنه دیگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و یخچال و فریزر هم‌زمان خراب نمی‌شوند. 

مقایسه یخچال دو قلو 40 فوت دوو و یخچال ساید بای ساید 32 فوت دوو

اگر پس از مشاهده مقایسه تفاوت‌های یخچال‌های ساید و دوقلو، هنوز نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید، در ادامه برای عینی کردن موارد مطرح شده به مقایسه دو یخچال ساید و دوقلو از برند دوو می‌پردازیم.

این دو نوع یخچال که از برند و رنج قیمتی مشابه برای مقایسه انتخاب شده‌اند دارای امکانات و ویژگی‌های خوب و در بسیاری از موارد مشابه می‌باشند؛ مثلا امکاناتی مثل فیلتر آب، یخساز اتوماتیک، سامانه سرمایش و انجماد سریع، رنگ‌های موجود در بازار و … امکانات مشابهی در هر دو یخچال ارائه شده است. یخچال ساید دوو وزن بیشتر و گنجایش کمتری نسبت به مدل دوقلو داشته، درمقابل با داشتن عرض کمتر، فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می‌کند، هرچند نباید فراموش کرد این یخچال ساید از عمق بیشتری نسبت به هم‌رده دوقلوی خود برخوردار است.

یخچال دو قلو 40 فوت دوو

از نظر میزان مصرف انرژی هردو یخچال شرایط خوب و قابل قبولی داشته و دارای امکاناتی برای کاهش مصرف انرژی می‌باشند که در این مورد یخچال ساید از امکانات بیشتری برای کاهش مصرف انرژی بهره برده است.

همچنین طراحی فضای هوم‌بار روی درب یخچال ساید از دیگر امکاناتی است که در این یخچال به کار رفته و علاوه بر تسهیل استفاده کاربر، در زیبایی ظاهری این مدل یخچال هم نقش مؤثری ایفا کرده است.

یخچال ساید بای ساید 32 فوت دوو

در ادامه برای عینی‌تر شدن مزایا و ویژگی‌های این دو نوع از یخچال و فریزر می‌توانید با بررسی جدول زیر نکات مشترک و مزایای هریک را به‌خوبی دریابید.

مقایسه یخچال ساید بای ساید 32 فوت دوو و یخچال دوقلوی 40 فوت دوو
ویژگییخچال ساید بای ساید 32فوت دوو مدل DS-3325MWیخچال دوقلوی 40 فوت دوو مدل DLR2030-DLF2030
طراحیطراحی به‌صورت یک بدنه و دودرب به همراه یک درب هوم‌بار برای نوشیدنیطراحی به‌صورت دوبدنه مجزا برای یخچال و فریزر و وجود آبریز روی بدنه یخچال
ظرفیت(گنجایش به لیتر/فوت)گنجایش کل 32فوت / گنجایش فریزر 190 لیتر / گنجایش یخچال 440 لیترگنجایش کل 40 فوت / گنجایش یخچال 400 لیتر / گنجایش فریزر 197 لیتر
ابعادارتفاع 181 سانت / پهنا 6/91 / عمق 83 سانت/ وزن 115 کیلوگرمارتفاع 180 سانت / عرض کلی 120 سانت (60 سانت برای هر بدنه) / عمق 66 سانت / وزن 110 کیلوگرم
تعداد درب2 درب2 درب
تنوع طراحی بدنه و رنگطراحی به‌روز در رنگ‌های سفید براق، سفید متالیک و استیلطراحی مدرن در رنگ‌های سفید براق، سفید متالیک و استیل
حدود قیمت50 میلیون تومان50 میلیون تومان
موتور کمپرسوراینورتر دیجیتالپربازده High Effciency
مصرف انرژیA+A+
سامانه انجماد سریعدارددارد
سامانه سرمایش سریعدارددارد
یخ‌ساز اتوماتیکدارددارد
سامانه گردش هوای چندگانهدارددارد
سیستم کاهش صدا در شبدارددارد
فیلتر تصفیه آبدارددارد
فناوری کاهش مصرف انرژیدارددارد
دیگر امکاناتبار خانگی، سامانه خودکار بسته شدن درب‌ها، لزوم اتصال به آب شهری، سامانه مدیریت مصرف هنگام سفر، سامانه کنترل سرمایش الکترونیکی، سیستم کنترل هوشمند، دارای حالت خواب، حالت ذخیره انرژی هوشمند، زنگ هشدار بازبودن درب، سامانه روشنایی یخچال LED، امکان غیرفعال کردن یخ‌ساز، سامانه آرام‌بند درب‌هامجهز به سنسور هوشمند، سامانه روشنایی یخچال LED، قابلیت کنترل دما و رطوبت داخل یخچال و فریزر، سیستم کنترل هوشمند، فیلتر هوای داخلی دوگانه نانوکربن، اتصال به آب شهری، چشم الکترونیکی هوشمند، نمایشگر آینه‌ای لمسی

جمع بندی

جمع بندی

در متن بالا تلاش شد تا حد امکان به بررسی ویژگی‌ها، معایب، مزایا و تفاوت‌های یخچال ساید و دوقلو پرداخته شود. با وجود تمام مباحث مطرح شده باید به این نکته توجه داشه باشید که هرنوع از یخچال‌های ساید و دوقلو در برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجودند که هریک بسته به برند، امکانات، ابعاد و… قیمت‌های متنوعی دارند.

در کل می‌توان گفت هر دو یخچال ساید و دوقلو امکانات خوب و قابل قبولی را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند که هر فرد می‌تواند براساس نیاز، بودجه، فضای خانه و اولویت‌هایش به انتخاب از بین این دو مدل دست بزند.

تفاوت های اصلی یخچال ساید بای ساید و دوقلو چیست؟

تفاوت اصلی یخچال‌های ساید و دو قلو در طراحی، ابعاد، گنجایش، مصرف انرژی و امکانات آنها می‌باشد. یخچال‌های ساید باوجود ابعاد کوچک‌تر، معمولا دارای وزن بیشتری بوده و حمل‌ونقل سخت‌تری دارند. ازطرفی یخچال‌های دوقلو با گنجایش بیشتر برای خانواده پرجمعیت مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند. از نظر امکانات و طراحی هم می‌توان گفت برتری با یخچال ساید است چراکه یخچال‌های دوقلو معمولا از طراحی ساده‌تر و امکانات کم‌تری بهره برده‌اند.

کدام نوع از یخچال‌های ساید و دوقلو کم‌مصرف‌تر است؟

باتوجه به اینکه یخچال دوقلو از دو بدنه و دو موتور تشکیل شده نسبت به یخچال‌های ساید پرمصرف‌تر می‌باشند.

حمل و نقل یخچال ساید راحت‌تر است یا دوقلو؟

به دلیل جدا بودن دو بدنه یخچال و فریزر در یخچال‌های دوقلو و وزن و ابعاد کمتر هر بدنه نسبت به یخچال ساید، حمل و نقل آن بسیار آسان‌تر است؛ درحالیکه یخچال ساید علاوه بر وزن بالا، به دلیل عرض و عمقی که دارد، می‌تواند مشکلاتی را در حمل ونقل و حتی جای‌گذاری برایتان ایجاد کند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x