معرفی کامل انواع شلوار جین مناسب هر تیپ و استایلی


5,446

معرفی کامل انواع شلوار جین مناسب هر تیپ و استایلی

از قدیم گفته‌اند: تیپ‌ها و استایل‌های مختلف می‌روند و می‌آیند و این فقط لباس‌های جین هستند که تا دنیا دنیاست با اقتدار سر جایشان می‌ایستند! بس‌که تولیدکننده‌های این شلوارها خوب بلدند با ترندهای روز همراه شوند و مدل‌های متناسب با هر دوره را تولید کنند.

گستردگی و تنوع این لباس‌ها آن‌قدر زیاد است که حتی جین‌بازهای حرفه‌ای نیز با انواع آن آشنایی ندارند. در این نوشته قرار است با انواع و اقسام شلوار جین آشنا شویم. اگر مدلی را جا انداخته‌ایم ممنون می‌شویم توی کامنت‌های به ما یادآوری کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید: راهنمای کامل انتخاب بهترین لباس مجلسی زنانه + بایدها و نبایدها

با انواع شلوار جین آشنا شوید

مدل‌های شلوار جین آن‌قدر جورواجور است که هر کس با هر سلیقه‌ای بالاخره خواهد توانست شلوار باب میلش را در بین مدل‌های مختلف آن پیدا کند. در ادامه با مشهورترین و بهترین انواع شلوار جین بیشتر آشنا می‌شنویم:

۱. شلوار جین مام استایل

اول از همه بگذارید برویم سراغ اسمش! طبق معمول ماجرا به آمریکا برمی‌گردد. به حوالی سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۹۰ میلادی. در این سال‌ها این مدل شلوارها به دلیل راحتی زیادشان بین زنان میان‌سال آمریکا مد شده بود و به همین خاطر جوان‌ترها آن‌ها را به مامان‌ها نسبت می‌دادند.

ویژگی اصلی شلوارهای مام‌استیل فاق‌های بلند و پاچه‌های گشادشان است. یواشکی در گوشتان بگوییم که بهتر است توی مهمانی‌ها این مدل شلوار را با تیشرت‌های کوتاه (یا همان کراپ خودمان) بپوشید تا زیبایی کمر و پهلوهایتان بیشتر نمایان شود.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
افراد بلند قد
افراد فیت
افراد کوتاه‌‌ قد
افراد چاق
شلوار جین مام استایل

۲. شلوار جین اسکینی

شلوارهای جین اسکینی چنان که از نامشان هم پیداست، قرار است حسابی جا را برای پایین‌تنه‌تان تنگ کنند! چون این شلورها به دلیل اینکه از الیاف مصنوعی کشی تولید شده‌اند، کاملابه باسن و ران‌هایتان می‌چسبند و ساق‌ها و مچ پایتان را به خوبی در برمی‌گیرند.

این مدل شلوارها بیشتر برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خصوصی کاربرد بیشتری دارند و در نتیجه بهتر است برای روز اول کاری سراغشان نروید! شما می‌توانید این شلوار جین را با بلوز یا شومیز ست کنید. اگر یک بوت یا چکمه بلند را هم به ترکیب اضافه کنید که عالی می‌شود!

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
افرادی که بدن توپری دارند.افرادی که پاهای لاغری دارند.
 شلوار جین اسکینی

۳. شلوار جین جاگر

برای خیلی از ما شلوار جین لباس مخصوص مهمانی‌ها یا دورهمی‌های دوستانه است. به همین خاطر احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بگویم نوعی از شلوار جین وجود دارد که هم می‌شود با آن خیلی راحت توی خانه چرخید، شب تا صبح با آرامش خوابید و حتی با آن ورزش کرد!

بله داریم درباره شلوارهای جین جاگر حرف می‌زنیم. جاگینگ (jogging) در زبان انگلیسی به معنای دویدن است و دقیقا به همین خاطر چنین نامی را روی این شلوارها گذاشته‌اند چون به دلیل راحتی و آزادبودن و کشی‌بودن کاملا مناسب دویدن است.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
افرادی که قد بلند و اندام باریکی دارند.افرادی که قد کوتاه و اندام چاقی دارند.
شلوار جین جاگر

۴. شلوار جین فلر (flare)

شلوارهای جین فلر از آن دست لباس‌هایی هستند که تا حالا چند بار مد شده‌اند و از مد افتاده‌اند و دوباره پس از مدتی با قدرت بیشتری به بازار فشن بازگشته‌اند. به همین خاطر می‌توانید همین الان آن را با خیال راحت بخرید و به امید آینده‌ای نزدیک در کمد لباس‌هایتان بگذارید!

شلوار جین فلر به شلوارهایی گفته می‌شود که هر چه از زانو به سمت پایین‌تر می‌رود گشادتر می‌شود. اولین کسانی که این شلوار را انتخاب کردند ملوانان آمریکایی بودند. البته نه برای خوشگلی‌اش! بلکه به این خاطر که دمپای گشاد این شلوارها به آن‌ها برای درآوردن راحت چکمه‌هایشان کمک می‌کرد.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
کسانی که اندام ساعت‌شنی یا مثلثی دارند.کسانی که پاهای کوتاهی دارند.
شلوار جین فلر (flare)

۵. شلوار جین بوی‌فرند

اگر شلوار جین مام‌استایل از دنیای مامان‌ها پا به دنیای فشن گذاشته است، سر و کله شلوارهای بوی‌فرند از دنیای مردها پیدا شده است، چون خیلی شبیه شلوارهای جینی است که مردها می‌پوشند. البته با یک تغییر کوچک: انگار یکی قیچی برداشته و پای این شلوارها را برای خانم‌ها کوتاه‌تر کرده است!

سه ویژگی مهم این شلوار عبارتند از: فاق گشاد، کمر بلند و ساق‌های گشاد. ضمنا بگذارید خیالتان را راحت کنیم که تشخیص این شلوار از روی ظاهر کار نسبتا سختی است و اغلب خریداران آن را با مدل‌های دیگر اشتباه می‌گیرند، پس خیلی به خودتان سخت نگیرید!

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
کسانی که اندام بیضی، مستطیلی و مثلث وارونه دارند. (یعنی باسن‌شان کم‌عرض‌تر از شانه‌هایشان است.)افرادی که باسن و ران‌هایشان از شانه‌هایشان عریض‌تر است.
شلوار جین بوی‌فرند

۶. شلوار جین سیگاری

احتمالا از خواندن اسمش تعجب کرده‌اید، اما این مدل شلوار هیچ ربطی به افراد سیگاری ندارد(!) و صرفا از این باب که سایز آن‌ها از ساق تا مچ پا ثابت است، به سیگار تشبیه شده‌اند.

شلوار جین سیگاری یا مدادی یا اسلیم‌فیت به شلوارهایی گفته می‌شود که در قسمت باسن و نزدیک به ران جذب هستند و پایین آن‌ها آزادتر است. البته همان‌طور که گفتیم معمولا سایز ساق تا مچ‌پای آن‌ها ثابت است. این شلوارها در ظاهر شباهت زیادی به مدل‌های اسکینی دارند.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
تقریبا همه افراد
شلوار جین سیگاری

۷. شلوار جین زاپ‌دار

چند سالی می‌شود که شلوارهای جین زاپ‌دار یا پاره در دنیای فشن ترند شده‌اند و در مدتی کوتاه – یعنی از حوالی ۱۹۹۰ میلادی تا کنون – توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند.

شلوارهای جین زا‌پ‌دار به شلوارهایی گفته می‌شود که روی بخش‌های مختلف آن از جمله ران، ساق و پشت، پارگی‌ها، سوراخ‌ها و ساییدگی‌هایی وجود داشته باشد. این مدل شلوارها گزینه‌های مناسبی برای مهمانی‌های دوستانه به حساب می‌آیند اما برای مراسم‌های رسمی اصلا انتخاب خوبی نیستند.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
تقریبا همه افراد
شلوار جین زاپ‌دار

۸. شلوار جین مام‌فیت

شلوارهای مام‌استایل را یادتان هست؟ شلوارهای مام‌فیت تقریبا شبیه همین شلوارها هستند. منتها با این‌ تفاوت که کمی تنگ‌ترند. مهم‌ترین شاخصه این شلوارها این است که علاوه بر داشتن فاق بلند، گشادی آن‌ها در تمامی قسمت‌ها – اعم از ران و مچ – تقریبا برابر است.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
تقریبا همه افراد (به خصوص کسانی که اندام مستطیلی یا ساعت‌ شنی دارند.)
شلوار جین مام‌فیت

۹. شلوار جین بگی (baggy)

دنبال یک استایل باحال و متفاوت می‌گردید؟ شلوارهای جین بگی را امتحان کنید. مشخصه بارز این شلوارها که از حوالی ۱۹۸۰ میلادی سر و کله‌شان در دنیای مد پیدا شده، گشادی و آویزان‌بودن بیش از اندازه این‌ها است. در برخی از مدل‌های این شلوار در بخش کمر یا مچ‌ها کش‌هایی تعبیه شده است تا ایستایی شلوار زیباتر باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
افرادی که قد کوتاه‌تری دارند. افرادی که پلاس‌سایز به حساب می‌آیند.
شلوار جین بگی (baggy)

۱۰. شلوار جین پاکتی

شلوارهای جین پاکتی – چنان که از نامشان هم پیداست – ظاهری شبیه به پاکت دارند. به این معنا که پاچه‌ی آن‌ها مثل یک پاکت تا خورده و دوخته شده است. سایر ویژگی‌های این شلوار با مدل‌های راسته تفاوتی ندارد. قد شلوارهای جین پاکتی ممکن است کوتاه یا بلند باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ ✔️برای چه کسانی مناسب نیست؟
تقریبا همه افراد

سوالات متداول درباره انواع شلوار جین

شلوار جین فلر چیست؟

شلوار جین فلر به شلوارهایی گفته می‌شود که هر چه از زانو به سمت پایین‌تر می‌رود گشادتر می‌شود. اولین کسانی که این شلوار را انتخاب کردند ملوانان آمریکایی بودند چون به آن‌ها کمک می‌کرد چکمه‌هایشان را راحت‌تر دربیاورند.

شلوار جین جاگر چیست؟

شلوار جین جاگر به شلوارهایی گفته می‌شود که به دلیل راحتی و آزادی بسیار، کاملا مناسب فعالیت‌های ورزشی و به خصوص دویدن است. جاگینگ (jogging) در زبان انگلیسی به معنای دویدن است و دقیقا به همین خاطر چنین نامی را روی این شلوارها گذاشته‌اند.

شلوار جین مام‌استایل مناسب چه کسانی است؟

شلوار جین مام‌استایل بیشتر مناسب افرادی است که اندام بلند و قد لاغری دارند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x