یک روز پرتقالی با پنکیک وانیل و پرتقال!


21,456

بازار باسلام - basalam - آشپزی - پنکیک وانیل و پرتقال

پرتقال از آن دسته مرکباتی است که در هر ساعت از روز، از اول صبح تا انتهای شب، خوردنش نشاط‌آور و اشتهابرانگیز است. در فصل زمستان یکی از پرطرفدارترین میوه‌هاست و برای درمان سرماخوردگی نیز مفید و مؤثر است. پرتقال، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس و ویتامین‌های ب و ث (سی) دارد. 

یک برش از پرتقال مخصوصاً از نوع جنوب آن، جاذبه‌ای دارد که نمی‌گذارد بی تفاوت از کنارش رد شوید! بخصوص اگر برای چاشنی کیک و دسر و غذا استفاده شود. اگر به دنبال یک صبحانه یا عصرانه پرتقالی هستید، این پنکیک را از دست ندهید.

پنکیک وانیل و پرتقال- طرز تهیه پنکیک- مجله باسلام
پنکیک لذیذ وانیل و پرتقال، مناسب عصرانه و صبحانه

پنکیک پرتقال و وانیل

شیرینی پنکیک در واقع نوعی کیک نازک و گرد است که اشکال و انواع مختلفی برای پخت دارد. این کیک، شیرینی کمی دارد و همین باعث می‌شود که برای سرو آن از چاشنی‌ها و میوه‌های مختلفی استفاده شود. تهیه پنکیک ساده و راحت است و معمولاً مواد آن در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. همچنین می‌توانید مواد آن را از بازار باسلام به صورت آنلاین خرید کنید.

 طرز تهیه پنکیک- پنکیک وانیل و پرتقال- مجله باسلام
مواد اولیه‌ی یک پنکیک لذیذ

مواد لازم برای پنکیک پرتقال و وانیل

  • آرد: ۱.۵ پیمانه
  • روغن کنجد: دو قاشق غذاخوری
  • شیر: نصف پیمانه
  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • آب پرتقال: نصف پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
  • رنده پوست پرتقال: نصف قاشق چای‌خوری
  • شکر: سه قاشق غذاخوری
  • نمک: یک پنس
 طرز تهیه پنکیک- پنکیک وانیل و پرتقال- مجله باسلام

مواد را چطور با هم ترکیب کنیم؟

درست کردن پنکیک وانیل و پرتقال از آنچه که فکر می‌کنید، ساده‌تر است! با یک همزن دستی و در زمان سه دقیقه، مواد با هم ترکیب می‌شوند و به مرحله پخت می‌رسند.

  1. برای ترکیب آن ابتدا مواد خشک را که شامل آرد، بکینگ پودر و نمک است با هم الک می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. 
  2. تخم‌مرغ، روغن، شکر، وانیل و پوست پرتقال را در ظرف دیگری در حدی که یک دست شوند، حدود یک دقیقه هم می‌زنیم و بعد شیر و آب پرتقال را اضافه می‌کنیم.
  3. در انتها مواد خشک را اضافه می‌کنیم و در حدی که گلوله‌های آرد باز شوند نه بیشتر، هم می‌زنیم. توجه کنید که هم‌زدن زیاد باعث خراب شدن پنکیک می‌شود.
 طرز تهیه پنکیک- پنکیک وانیل و پرتقال- مجله باسلام

تلخی پوست پرتقال را چکار کنیم؟

یک پرتقال نسبتاً سفت را انتخاب کنید و بعد از شستشو خشک کنید. با قسمت ریز رنده آرام شروع به رنده کردن چرخشی کنید. یعنی قبل از این‌که به قسمت سفید پرتقال برسید، پرتقال را بچرخانید و قسمت‌های دیگرش را رنده کنید. 

استفاده از این روش ساده است و به خاطر تازگی، عطر و بوی بیشتری به پنکیک می‌دهد. حتی می‌توانید مقداری از پوست رنده شده را در ظرفی پهن کرده و خشک کنید و یا در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید تا در کیک و دسر و حتی غذا هم از عطر خوبش استفاده کنید.

 طرز تهیه پنکیک- پنکیک وانیل و پرتقال- مجله باسلام
چند ثانیه بعد ازر حباب زدن روی پنکیک، آن را برگردانید

روش پخت پنکیک

  1. یک تابه نچسب را انتخاب کنید. نیازی به چرب کردن کف تابه نیست. تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود.
  2. با استفاده از ملاقه کوچک، از مواد داخل تابه بریزید. تابه را سریع تکان دهید تا مواد یک‌ دست کف تابه را پر کند. یک ملاقه کافی است تا ضخامت پنکیک مناسب باشد و خوب مغزپخت شود.
  3. چند ثانیه که بگذرد، حباب‌های ریزی روی پنکیک ایجاد می‌شود. باز هم چند ثانیه صبر کنید. وقتی اطراف پنکیک شروع به تغییر رنگ و طلایی شدن کرد، به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد.
  4. این کار را تکرار کنید تا موادتان تمام شود. در بین پخت باز هم نیازی به چرب کردن تابه نیست.
  5. وقتی ورقه های پنکیک از حرارت افتاد، آن‌ها را روی هم بچینید.
  6. شیرینی پنکیک ملایم است و برای تقویت این شیرینی بر حسب ذائقه می‌توانید از عسل، مربا، کرم شکلاتی، شیره انگور و… استفاده کنید. به این صورت که آن را لابه‌لای پنکیک بگذارید یا هنگام سرو رومال کنید.

[post id=6056]

نگهداری پنکیک

پنکیک را می‌توانید بلافاصله بعد از پخت و تا زمانی که نسبتا گرم است، سرو کنید یا بعد از خنک شدن مصرف کنید. همچنین در ظرف در بسته تا پنچ روز در یخچال قابل‌نگهداری است و در فریزر هم می‌توانید دو تا سه ماه نگهداری کنید. به این صورت که آن‌ها را به صورت ورقه‌ای فریز کنید یا لابه‌لای ورقه‌ها از فویل یا نایلون استفاده کنید تا بعد از یخ زدن به یکدیگر نچسبند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x