مانتو کتی را با چه لباسی ست کنیم؟


608

خانواده عظیم مانتو هزار جور مدل دارد: از ساده و مجلسی و اسپرت گرفته تا کلاسیک و مینیمال و کژوال؛ مدلهایی که حتما هر خانمی در طول زندگی‌اش بارها برای انتخابشان سر چندراهی مانده است.

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مانتو در استایل‌های امروزی، مانتوی کتی است. برای ست‌کردن مانتوی کتی با بقیه لباس‌هایتان باید چند قانون ساده را در استایل و پوشش‌تان رعایت کنید. در این نوشته با این قوانین بیشتر آشنا می‌شویم.

مانتوی کتی چیست؟

مانتوهای کتی همانطور که از اسمشان هم پیدا است، حاصل ترکیب کت مردانه و مانتو هستند. از آن‌جایی که یقه و آستین این مدل مانتوها شبیه کت طراحی شده است، ظاهر رسمی و شکیلی دارند و معمولا پای ثابت کمد خانم‌ها هستند.

مانتوهای کتی همانطور که از اسمشان هم پیدا است، حاصل ترکیب کت مردانه و مانتو هستند.

مانتوی کتی را کجا بپوشیم؟

برخلاف آنچه در ظاهر به نظر می آید، مانتوهای کتی فقط مخصوص فضاهای رسمی نیستند، بلکه داشتن چند رنگ از این مانتو می‌تواند کارتان را در هر موقعیتی راه بیندازد؛ چه در یک جلسه رسمی و اداری و چه چه در یک مهمانی خودمانی یا حتی تجملاتی.

خوبی مانتوهای کتی این است که به خاطر ساده‌بودنشان، هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه کاربرد دارند. پس سعی کنید همیشه چند رنگ از آن را توی کمد لباس‌هایتان داشته باشید.

[post id=34446]

برخلاف آنچه در ظاهر به نظر می آید، مانتوهای کتی فقط مخصوص فضاهای رسمی نیستند

مانتوی کتی را با چه لباسی ست کنیم؟

مانتوی کتی را به شکل‌های مختلف و با لباس‌های گوناگونی می‌توانید ست کنید. از آن‌جایی که هر کدام از این ست‌ها کاربرد مخصوص به خودشان را دارند، بهتر است از قوانین آن‌ها تخطی نکنید. در ادامه با انواع ست مانتوی کتی بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. ست مناسب برای استایل رسمی؛ شیک و مجلسی باشید

اگر یک خانم شاغل در محیط اداری هستید یا به یک جلسه کاری یا سخنرانی دعوت شده‌اید، بدون هیچ اما و اگری سراغ مانتوهای کتی توی کمدتان بروید.

در جلسات کاری و سخنرانی برداشت مخاطب از صحبت های شما تا حد زیادی به لباسی که می‌پوشید بستگی دارد، پس باید لباسی را انتخاب کنید که تاییدکننده حرف‌هایتان باشد. به همین خاطر مانتوی کتی بهترین انتخاب برای محیط‌های رسمی است.

در چنین جلساتی می‌توانید مانتوی کتی را با شلوار بوت‌کات یا شلوار پارچه‌ایِ راسته ست کنید. استایل مونو کروم (انتخاب همه آیتم‌های استایل از یک رنگ) نیز گزینه مناسبی است. البته بهتر است سراغ رنگ‌های تیره، مخصوصا مشکی بروید تا ظاهرتان رسمی‌تر به نظر برسد.

با این حال اگر به هر دلیلی انتخابتان رنگ روشن بود، بهتر است از رنگ‌های نود مانند کرم یا پودری استفاده کنید. کفش های پاشنه‌بلند، کیف‌های کوچک و شال‌های تک رنگ نیز می‌توانند این استایل را تکمیل کنند.

اگر به یک جلسه کاری یا سخنرانی دعوت شده‌اید، بدون هیچ اما و اگری سراغ مانتوهای کتی توی کمدتان بروید.

۲. ست مناسب برای استایل اسپرت؛ جوان‌تر از سنتان به نظر برسید

مانتوی کتی برای دختران کم سن‌و‌سال‌ یا آن‌هایی که دوست دارند جوان‌تر به نظر برسند، نیز یک انتخاب مناسب است. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که به سوال «چند سالته؟» حساسید، مانتوی کتی را در قالب یک استایل اسپرت امتحان کنید.

به طور مثال مانتو کتی کوتاه را در کنار شلوار جین اسکینی و کلاه کپ یا بیسبالی بپوشید. این یک استایل جذاب و اسپرت برای نوجوان‌ها است که می‌تواند بقیه را هم کم‌سن و سال‌تر و پرجنب و جوش‌تر نشان بدهد.

یا مثلا می‌توانید مانتوی کتی جین را با یک شلوار اسکینی یا مام‌استایل و یک جفت کتانی اسپرت بپوشید تا ظاهری اسپرت و بانشاط پیدا کنید.

اضافه‌کردن کالج یا صندل به استایلتان نیز می‌تواند یک انتخاب خوب برای فصل‌های گرم سال باشد. به علاوه استفاده از اکسسوری‌هایی مثل کمربند روی مانتو و ترکیب آن با شلوارهای اسکینی یا مام استایل هم می‌تواند ترکیب جوانانه‌ی جذابی برایتان بسازد.

مانتو کتی کوتاه در کنار شلوار جین اسکینی به شما ظاهری جذاب و جوانانه می‌بخشد.

۳. ست مناسب برای استایل رومزه؛ آزاد و راحت فعالیت کنید

همه ما به یک استایل آزاد و راحت برای فعالیت‌های رومزه‌مان احتیاج داریم. بعضی‌هایمان هم کلا به استایل‌های کژوال و راحت علاقه داریم. مانتوی کتی برای این دو گروه هم پیشنهادهای جذابی توی چنته‌اش دارد.

به این منظور می‌توانید این مانتو را با شلوار های مام‌استایل ست کنید. این‌نوع شلوارها که ۵۰ سال پیش مد شده بودند و تازگی‌ها دوباره طرفداران خود را دوباره پیدا کرده اند، به شلوارهایی گفته می‌شود که به خاطر از بالاگشادبودن و داشتن فاق‌های بلند بسیار راحتند.

با این حال اگر قد کوتاهی دارید بهتر است سراغ این شلوارها نروید، چون قد شما را کوتاه‌تر از چیزی که هستید نشان می‌دهد.

برای تکمیل این ست راحت می‌توانید آن را با یک شومیز یا تی‌شرت ساده و کتانی هم بپوشید. ترکیب مانتوی کتی با شلوارهای بگ هم یکی از آن استایل‌هایی است که اخیرا ترند شده است.

بنابراین اگر می خواهید یک استایل شیک و به‌روز پوش داشته باشید، ترکیب یک مانتوی کتی قهوه‌ای را با یک بلوز زیتونی و یک شلوار بگی تیره فراموش نکنید.

مانتوی کتی برای فعالیت‌های روزمره و استایل‌های کژوال هم مناسب است.

۴. ست مناسب برای مهمانی‌ها؛ در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشید

همان‌طور که می‌دانید بیشتر مانتوهای مجلسی دقیقا به اندازه تن و هماهنگ با اندام فرد دوخته می‌شوند. این هماهنگی و تناسب در مانتوهای کتی نیز به بهترین شکل لحاظ شده است و دقیقا همین مسأله باعث شده تا خیلی از افراد برای مهمانی‌ها و مجالسشان روی این مدل مانتو دست بگذراند.

نام مانتوهای کتی در فهرست جدیدترین مانتوهای مجلسی سال ۲۰۲۳ نیز به چشم می‌خورد. خوبی مانتوهای کتی این است که حتی خانم‌های محجبه نیز می‌توانند از آن به عنوان یک لباس مجلسی پوشیده استفاده کنند. همچنین اگر به مجلسی دعوت شده‌اید که میهمان‌های آن از بستگان درجه یک شما نیستید، بهتر است سراغ مانتوی کتی بروید.

[post id=32982]

مانتوهای کتی دوخته‌شده از پارچه‌های مجلسی (مثل ژاکارد) و سنگ‌دوزی‌شده نیز باعث درخشش شما در مهمانی‌ها و مجالس خواهند شد.

راستی بهتر است مانتوهای کتی را متناسب با قد آن، با شلوارهای راسته یا بوت‌کاتِ پارچه‌ای ست کنید. حواستان به این نکته هم باشد که اگر یک مانتوی ساده انتخاب کرده‌اید، از روسری‌های ابریشمی طرح‌دار استفاده کنید و اگر مانتو طرح‌دار پوشیده‌اید، آن را با روسری ساده ست کنید. برای تکمیل استایلتان هم می‌توانید از کیف‌های کوچک و کفش‌های پاشنه‌بلند استفاده کنید.

نام مانتوهای کتی در فهرست جدیدترین مانتوهای مجلسی سال ۲۰۲۳ نیز به چشم می‌خورد.

سوالات متداول درباره ست لباس با مانتوی کتی

مانتوی کتی چیست؟

مانتوهای کتی همانطور که از اسمشان هم پیدا است، حاصل ترکیب کت مردانه و مانتو هستند. از آن‌جایی که یقه و آستین این مدل مانتوها شبیه کت طراحی شده است، ظاهر رسمی و شکیلی دارند و معمولا پای ثابت کمد خانم‌ها هستند.

شلوار مام‌استایل چیست؟

این‌نوع شلوارها که ۵۰ سال پیش مد شده بودند و تازگی‌ها دوباره طرفداران خود را دوباره پیدا کرده اند، به شلوارهایی گفته می‌شود که به خاطر از بالاگشادبودن و داشتن فاق‌های بلند بسیار راحتند.

مانتوی کتی را در مهمانی با چه ست کنیم؟

شما می‌توانید در مهمانی‌ها مانتوهای کتی را متناسب با قد آن، با شلوارهای راسته یا بوت‌کاتِ پارچه‌ای ست کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x