طلای سرخ ازان، مهمان این هفته برنامه پایش شبکه یک


1,806

هفته گذشته، حلواسوهان فروغی از غرفه‌دارهای باسلامی مهمان برنامه پایش از شبکه یک سیما بود. این برنامه در خصوص مسائل اقتصادی کشور به بحث و گفت و گو می‌پردازد و میزبان کارشناسان و مهمانان مرتبط با این حوزه است. مهمان‌های دعوت شده به این برنامه از میان صاحبان کسب و کارهایی است که نوآورانه و کارآفرین باشند.
در تداوم این حضور، این بار خانم جعفری، غرفه‌دار طلای سرخ ازان میمه میهمان این برنامه تلویزیونی در شبکه یک سیماست. خانم جعفری در این سال‌ها به میزان قابل توجهی در شهر و روستای خودشان ایجاد کار در زمینه کشت زعفران کرده است. علاوه بر آن میزان رضایت مشتری‌ها از غرفه طلای سرخ ازان بر اساس داده‌های موجود در سایت باسلام صددرصد است. باسلام از اینکه این غرفه خوش‌نام و خوش‌قول و کارآفرین مورد تائید کارشناسان این برنامه هم قرار گرفته است به خود و دیگر غرفه‌دارهای ارزش‌مندش می‌بالد.

کارآفرینی برای هزاران نفر توسط خانم جعفری

سخت کوشی خانم جعفری باعث شده که نه تنها برای تمام اهالی روستای ازان کار ایجاد شده، بلکه خیلی وقت‌ها با کمبود نیروی کار هم مواجه می‌شوند. به گفته خانم جعفری در فصل برداشت زعفران، حدود 2500 نفر مشغول به کار می‌شوند. از چیدن زعفران بگیر تا پاک کردن آن و بسته‌بندی و …
کارآفرینی خانم جعفری فقط به روستای ازان محدود نشده است. هر جا زمین خالی و کشت نشده‌ای در روستاها و بخش‌های اطراف بوده – حتی یک زمین 100 متری- پیازهای زعفران را به آنجا برده و سطح زمین‌های زیر کشت را افزایش داده است.
حالا روستای ازان و دیگر روستاهای بخش میمه به حد اشباع رسیده است. ولی تلاش و کارآفرینی خانم جعفری ادامه دارد. کسب و کار را به دیگر روستاها و شهرهای اصفهان گسترش داده است. سمیرم، دامنه و داران و حتی شهرهای همجوار اصفهان مثل بروجن.
اکنون در مجموع 76 هکتار زمین، سطح زیر کشت زعفران به مدیریت و کارآفرینی خانم جعفری است. زمین‌هایی با تولید 500 کیلو زعفران در سال.

نقش خانم جعفری در گسترش و شناساندن زعفران ازان میمه

از حدود 50 سال پیش اولین زعفران‌ها در روستای ازان کشت شده است. ولی در سطح بسیار محدود و فقط برای مصرف خود اهالی روستا. از همان زمان‌ها کیفیت بالای این زعفران برای مصرف کنندگان به خوبی به چشم می‌آمده است و کم کم آوازه آن به شهرهای مجاور می‌رسد. بعدها توسط امکانات آزمایشگاهی روی کاغذ با آمار و ارقام هم ثابت شد. یک نتیجه حیرت انگیز: اعداد به دست آمده فاصله قابل توجهی بالاتر از ملاک‌های استاندارد در زعفران را نشان می‌دادند. خانم جعفری با شناخت خوب این ظرفیت، نشان تجاری گوهرشید را انتخاب کرده است. او با گسترش زمین‌های زیر کشت زعفران و کارآفرینی در روستا و شهرش، نام این زعفران را در بازار زعفران مطرح کرده است. اکنون زعفران ازان میمه نامی قابل اعتنا و قابل رقابت با بهترین زعفران‌های کشور از جمله زعفران قائنات است.

امشب ساعت 23 در برنامه تلویزیونی پایش شبکه یک سیما، ما هم در کنار شما و مردم ایران پای صحبت‌های این غرفه‌دار می‌نشینیم. باسلام امیدوار است با حضور مستمر غرفه‌دارهای خلاق، کارآفرین، خوش قول، خوش سلیقه در محتوا و تصویر و بسته بندی و .. در این برنامه، هر روز نام بازار اجتماعی باسلام و کسب و کارهایش، بیش از پیش به گوش علاقه‌مندان این بازار برسد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
7 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غرفه ارگانیک سرای عقیق دارابگرد
غرفه ارگانیک سرای عقیق دارابگرد
5 سال قبل

خدا قوت، با دیدن شما و سخت کوشی تان انرژی میگیریم. موفق باشید

غرفه طراوت
غرفه طراوت
5 سال قبل

سلام خدا قوت خانم جعفری و خدا رو شکر به خاطر وجود چنین شیرزنانی .

ببک بافت
ببک بافت
5 سال قبل

بسیار عالی. با آرزوی موفقیت های روز افزون برای خانم جعفری عزیز

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

خیلی خوشحالیم که دوستان باسلامی روز به روز بر قله های بلند موفقیت سعود می کنن.
http://Www.basalam.ir/barkat

بهارسلامتی
بهارسلامتی
5 سال قبل

سلام. احسنت به بانو جعفری. من هم دوره های زعفرانکاری رو رفتم و کاملا با این حرفه اشنا هستم. خیلی پشتکار و اراده میخواد کار راحتی نیست
براشون ارزوی موفقیت دارم.
شاد و سلامت باشید?

حقیقی
حقیقی
5 سال قبل

هزاران درود بر زنان سخت کوش سرزمینم

محمد مهدی شیر محمدی
محمد مهدی شیر محمدی
5 سال قبل

خیلی خوب
با آرزوی توفیق
برای ایشان و
باسلامی های عزیز
کشت زعفران در بیرون از خراسان
تجربه خوبی است
اگر بتوانید اطلاعاتی هم از چگونگی به دانش درباره
زمین مناسب شیوه کشت و…
منعکس کنید شاید این تجربه بتواند در روستاهای دیگر کاربرد یابد.

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x