پست گذاشتن در باسلام، پله‌ی اول در فروش موفق


18,052

آموزش کف بازار

این روزها بدون فعالیت و پست گذاشتن در فضای مجازی نمی‌توان فروش آنلاین داشت. باسلام هم که عنوان بازار اجتماعی را با خود به همراه دارد، بستر مناسبی برای فعالیت مجازی ایجاد کرده‌است. شما می‌توانید درصفحه‌ای که در باسلام ایجاد کرده‌اید، پست بگذارید، مطلب بنویسید، عکس‌های جذاب بگیرید و مشتری را برای خرید ترغیب کنید.

چه اشکالی دارد اگر پست نگذاریم؟

بعضی فروشنده‌ها می‌گویند: «من محصولم خیلی باکیفیت است، اصلا نیازی ندارم هر روز وقتم رو برای نوشتن پست تلف کنم.» فروشنده‌ی عزیز! محصول شما برای خودتان باکیفیت است، مشتری که علم غیب ندارد. تا شما توضیح ندهید، متوجه کیفیت کارتان نمی‌شود.

مثل این است که شما یک فروشگاه واقعی داشته باشید و وقتی مشتری وارد می‌شود هیچ حرفی با او نزنید. هیچ توضیحی از محصول ندهید و توقع داشته باشید مشتری با نگاه کردن جادو شود و خرید کند. عملا غیر منطقی و غیر عاقلانه است. پس پست گذاشتن را جدی بگیرید.

[post id=21797]

نکات طلایی برای جذب مشتری با پست گذاشتن

پست‌های باسلام به شکل عکس و متن نوشته می‌شوند. پس عکس و متن خوب در کنار هم ابزار قدرتمند بازاریابی شما در باسلام است. 

  1. عکس‌های جذاب بگیرید: قبلا برای یک عکس خوب، حتما باید از دوربین حرفه‌ای استفاده می‌کردید، اما امروز به لطف گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های باکیفیتشان، همه می‌توانند عکس‌های حرفه‌ای و جذاب بگیرند. نور خوب و ترکیب بندی مناسب را رعایت و از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید تا رنگ و لعاب بیشتری بگیرد.

[post id=12044]

از چه چیزهایی عکس بگیریم؟

  • از محصولتان عکس‌های جذاب بگیرید: این روزها سلیقه‌ها به سمت سادگی رفته‌اند. عکس‌های ساده با بک‌گراند ساده بیشترین اثر را بر مخاطب دارند. زاویه‌ی عکس هم مهم است، مثلا در اینستاگرام عکس‌هایی که از نمای بالا گرفته می‌شوند، محبوب‌تر هستند.
عکاسی از محصول- پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی- مجله باسلام
عکاسی از محصول- پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی- مجله باسلام
  • از همکارانتان عکس بگیرید: یک عکس تیمی از خودتان بگیرید و پست کنید. راجع به وظایف کسانی که در عکس هستند توضیح دهید. این کار به جلب اعتماد مشتری کمک  و با شما و تیمتان احساس راحتی و آشنایی می‌کند.
  • پشت صحنه همیشه جذاب است: خودمانیم دیگر! همیشه حس کنجکاوی «آن پشت چه خبر است؟» درون ما وجود دارد. دوست داریم از چیزهایی که از چشم ما پنهان است، سردر بیاوریم. اشکالی ندارد! بگذارید مخاطب از کار شما سر در بیاورد. عکس‌هایی که از پشت صحنه یا مراحل آماده سازی محصول منتشر می‌کنید حتی ممکن است از خود محصول جذاب‌تر باشند.
عکاسی از محصول در اینستاگرام- پست گذاشتن در شبکه اجتماعی- مجله باسلام

  • لوگو و نماد غرفه‌تان را روی عکس‌ها بزنید تا شناسنامه‌دار شوند و همه بدانند این عکس مربوط به غرفه‌ی شماست.
لوگو زدن روی عکس- پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی- مجله باسلام
لوگو یا نماد کسب و کارتان، خاص و منحصر به فرد بودن محصول شما را نشان می‌دهد.

2. اگر موضوعی در فضای اجتماعی باسلام محبوب یا اصطلاحا ترند شد و افراد زیادی راجع به آن مطلب نوشتند، شما هم حتما در این موج شرکت کنید و درباره‌ی آن موضوع پست بذارید. این موضوعات معمولا با هشتگ# خاصی منتشر می‌شوند، پس حتما شما هم از همان هشتگ خاص استفاده کنید.

3. اگر در پست‌تان از شخص دیگری هم صحبت کرده‌اید، حتما نامش را در پستتان بیاورید یا به قول باسلامی‌ها ذکر خیرش را کنید.(مثل منشن کردن در اینستاگرام)

4. پست‌هایی که مشتری‌هایتان به عنوان تجربه خرید از شما می‌نویسند، بازنشر کنید. یا از نظرشان عکس بگیرید و پست کنید. بهترین معرف کیفیت کار شما مشتری‌های قدیمی‌تان هستند.

بازنشر کردن پست- پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی- مجله باسلام
امکان بازنشر پست‌ها در باسلام، کارتان را آسان می‌کند

5. در پست‌ها سوال و جواب راه بیندازید. راجع به کارتان، محصولتان، روش بسته بندی یا حتی موضوعات روز جامعه نظر مخاطبتان را بپرسید. یادتان باشد اینجا بازار اجتماعی است و باید با همه تعامل داشته باشید.

6. به طور منظم پست بگذارید. مثلا می‌توانید از روزی یک پست شروع کنید. اگر منظم باشید، مخاطب به شما عادت می‌کند و اگر یک روز پست نگذارید سراغتان را می‌گیرد. وقتی مرتب مطلب بگذارید توی ذهن مخاطبان ثبت و حضور فعالتان دیده می‌شود.

7. مطالبتان را با بقیه به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید نظرشان را برای شما بنویسند و پست را لایک کنند.

مطمئنم با خواندن این مطلب عجله دارید که هرچه سریع‌تر بروید و اولین پست جذابتان را بنویسید. بفرمایید از دکمه‌ی زیر استفاده کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
34 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
34
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x