برکت کسب و کار همدیگر باشیم


2,511

دشت اول باسلام

راه اندازی کسب و کار بویژه از نوع خانگی اصولی دارد ولی این همه چیز نیست! بعضی‌ها «اصول راه اندازی کسب و کار برای خود» را می‌خوانند یا در دوره «کسب درآمد اینترنتی» و «کسب و کار دیجیتال» شرکت می‌کنند و با کلی شوق و ذوق کاری را آغاز می‌کنند اما خیلی نتیجه نمی‌گیرند.

گروهی هم با کلی امید و آرزو از طریق شرکت‌های طراحی سایت، سایت‌های مختلف فروشگاه‌ساز یا به وسیله برنامه وردپرس و افزونه‌های فروشگاهی، برای فروش اینترنتی محصولاتشان اقدام می‌کنند اما خیلی‌ از آن‌ها نتیجه خوبی نمی‌گیرند و حتی فروشی برایشان اتفاق نمی‌افتد.

و کسانی هم هستند که سواد دیجیتال و رسانه‌ای لازم را ندارند یا اصلاً فرصت یا تمایلی برای طراحی و ایجاد فروشگاه اینترنتی را ندارند و از فضاهای مجازی و اینترنتی آماده استفاده می‌کنند. گاهی تجربه این افراد نشان می‌دهد که بعضی یا بیشتر این شرکت‌ها نرم افزار می‌فروشند یا امکاناتی را در اختیار آنان می‌گذارند اما همراه و پشتیبان واقعی برای ایجاد فروش برای آن‌ها نیستند!

یک بازار اینترنتی متفاوت!

در کنار تجربه بالا، اتفاق تازه دیگری افتاده است و آن تولد یک بازار اینترنتی است که برایش آدم‌ها (چه فروشنده و چه خریدکننده) بیشتر از کالاها مهم و ارزشمند است. در این بازار که نامش بازار باسلام است از مشتری می‌خواهد قبل از خرید محصول، ببیند چه کسی و تحت چه شرایطی آن را تولید کرده یا از دست تولیدکننده و بدون واسطه به دست تو رسانده است و این که قصه کسب و کار این غرفه‌دار چیست و چرخه تولید محصولاتش چه تأثیر و نقشی در زندگی او و دیگران دارد.

همچنین «باسلام» از غرفه‌دارن و فروشندگانش می‌خواهد فقط از محصولشان حرف نزنند و فقط به فکر فروش و جیب خریدار نباشند، بلکه از خودشان، محل زندگی، روش تولید خاص محصول که باعث می‌شود ارزش خریدن پیدا کند و مانند آن بگویند تا مشتریان با حس بهتر و ارزشمندتری خرید کنند.

گروه باسلام، همواره در کنار مصرف‌کننده و تولیدکننده است. به مناطق شهری و روستایی و دورافتاده می‌رود و این بازار اجتماعی را معرفی می‌کنند و حتی به کسانی که اهل اینترنت نیستند آموزش می‌دهند تا با اپلیکیشن های خرید یا فروش (غرفه من) غرفه بسازند.

دشت اول، یکی از راز‌های برکت کسب و کارها

یکی از طرح‌های همیاری باسلام با غرفه‌دارانش برای آغاز فروش محصولات، طرح «دشت اولی‌ها» سال 1398 است. در این طرح، غرفه‌هایی که تازه نفس هستند و هنوز فروش نداشتند، حضور دارند و در یک کار مشترک، این غرفه‌داران به خریداران خود ۱۰ درصد تخفیف می‌دهند و باسلام نیز همین مقدار به آن اضافه می‌کند تا مشتریان بازار محصول را با تخفیف ۲۰ درصد خرید کنند.

در این‌جا مهمتر از تخفیف خرید، اولین فروش و به اصطلاح دشت اولی است که غرفه‌دار از دست خریدار می‌گیرد و در دلش امید جوانه می‌زند و کسب و کارش را امیدوارانه ادامه می‌دهد و چه بسا در آینده به فروش‌های بزرگ و توسعه کسب و کار بینجامد و قطعاً کسانی که چند خرید اول را انجام داده‌اند در این برکت و رشد نقش داشته‌اند.

همین دشت اول، راز حرکت و برکت کسب و کار خیلی‌ها بوده است. پس خود ما برکت زندگی همدیگر هستیم؛ وقتی که به همدیگر توجه و اعتماد و خرید می‌کنیم. با این نگاه شاید سخن امام صادق(ع) را بهتر درک کنیم که «المؤمن برکهٌ علی المؤمن؛ مؤمن برای مؤمن برکت است».



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x