سوسیس و کالباس خانگی مهربانو، کلی خاطرخواه دارد!


2,660

سوسیس و کالباس خانگی

اولین بار، وقتی توی آشپزخانه کوچکشان با عشق برای خانواده‌اش کالباس خانگی پخت هیچ فکر نمی‌کرد با گذشت مدت کوتاهی، بتواند از سوسیس و کالباس خانگی درآمد کسب کند، شاید حمایت همسرش باعث شد کارش را جدی بگیرد، آن لحظه که یک برش از کالباس توی بشقاب را به دهان گذاشت، چشم‌هایش برق زد و گفت:«عالی شده» ؛ و همین نقطه‌، شروع یک کارآفرینی کوچک اما بزرگ بود، کارآفرینی آقا و بانو افشار.

 

کالباس خانگی خوشمزه

با خیال راحت سوسیس و کالباس خانگی بخور

از بچگی، هر وقت دلمان کشید که یک ساندویچ سوسیس بندری گاز بزنیم یا چند پر کالباس را بگذاریم کنار خیارشور و شام سبک بخوریم، چهره و صدای مادرهایمان از دور نزدیک شد که :«مگه نمی‌دونی چقدر ضرر داره سوسیس و کالباس؟» بزرگتر که شدیم، وقتی عقلمان قد دادن به خواندن خبرها و مطالب علمی و گزارش‌هایی که از کارخانه‌های ساخت سوسیس و کالباس درز می‌کرد تازه متوجه شدیم باید دور این خوراکی خوشمزه و خوش عطر خط قرمز بکشیم. و اگر در لحظه اضطرار یا سفر سراغش برویم تا چند روز عذاب وجدان داریم که:«این چی بود ریختم توی معده‌ام؟»
با همه‌ی این اوصاف، سوسیس و کالباس هنوز هم جزءِ خوردنی‌های محبوبِ مردم است، حتی اگر به خاطر مسائل سلامت و بهداشت سراغش نروند. اما خانم افشار سوسیس و کالباس خانگی خوشمزه‌ای تولید می‌کند که می‌توانی با خاطری جمع به سراغش بروی و بدون ذره‌ی دلهره از به خطر افتادن سلامتی‌ات مزه مزه‌اش کنی. سوسیس و کالباس «مهربانو» در «باسلام» این روزها مشتری‌های ثابتی دارد و روز به روز هم بر تعداد متقاضیان هم بر تنوع طعم و کیفیت محصولاتش افزوده می‌شود.
 

از تولید مایه فلافل، تا تولید سوسیس و کالباس خانگی

اکرم افشار، بانوی خوش‌سلیقه‌ی غرفه‌ی «مهربانو» اهل خوزستان است، خوزستان سراسر رنگ و عطر و مزه. و شاید همین باعث شده با حضور سه فرزند دست به خلق غذاهای جدید بزند و به دنبال تجربه‌ی مزه‌های تازه باشد. او در مورد شروع فعالیتشان می‌گوید:
«از حدود ۵ سال پیش با شرکت توی جشنواره محلی غذا شروع به کار کردم. شرکت کنندگان توی اون جشنواره از غذاهایی که برده بودم استقبال می‌کردند و سفارش می‌دادند. ما نیاز بازار رو سنجیدیم و متوجه شدیم اگر کارمون رو با مایه فلافل و سمبوسه ادامه بدیم خیلی بهتره. خداروشکر مایه فلافل و سبوسه با استقبال خیلی خوبی رو به رو شد. برای مهمونی‌ها و جشن‌ها و تولد‌ها سفارش می‌دادند و ما هم محصول رو به دست مشتری می‌رسوندیم.»
 اکرم خانم در کنار تهیه مایه فلافل و سمبوسه همیشه به این فکر می‌کرد که مردم به دنبال مواد غذایی طبیعی و سالم هستند، و سعی داشت مزه‌های دلخواه مردم را با سلامت همراه کند. و شاید همین جرقه پخت سوسیس و کالباس خانگی بود. او در این باره می‌گوید:
 «با دستور پختی که از کالباس داشتم شروع به آماده کردن کالباس کردم، بعد از آماده شدن همسرم اون‌ها رو تست کرد و گفت که خیلی عالی شده. بعد به یکی دوتا از دوستانم واسه تست دادم و اون‌ها هم تایید کردن. من هم تصمیم گرفتم کارم رو گسترش بدم»

خرید کالباس خانگی درجه یک

 

همسرم کارش را در تهران رها کرد تا سوسیس و کالباس تولید کنیم

با تایید مزه کالباس‌ها، انگیزه اکرم خانم دو چندان شد. او شروع کرد به تبلیغات، و قوم و خویش و دوستانش، اولین و بهترین محل برای تبلیغ یک کسب و کار خانگی بودند.
«شروع کردیم به تبلیغ. استقبال خیلی خوب بود، و همین باعث شد یه تصمیم مهم بگیریم. همسر من تهران کار می‌کرد، و یک روز در هفته می‌اومد خونه. من بهش پیشنهاد دادم که کارش رو رها کنه و بیاد با هم کار کنیم. چون نبودنش خیلی سخت بود قبول کرد و اینبار با نیروی دو نفره و فکر دونفره کار رو ادامه دادیم. چند دستور مختلف سوسیس و کالباس خریدیم. شوهرم عاشقِ آشپزی و خلق طعم‌های جدیده، همین باعث شد بیشتر از من توی کارش وارد بشه و خودش چند نوع سوسیس و کالباس با ادویه‌های مختلف درست کنه که منحصر به فردن»
 
سوسیس و کالباس خانگی
 

در جشنواره‌ها سوسیس و کالباس «مهربانو» را معرفی می‌کردم

با اینکه محصولاتِ مهربانو روز به روز بهتر می‌شد اما لازم بود برای توسعه‌ی کسب و کارشان بیشتر تبلیغ کنند، و مشتری بیشتری جذب کنند. به همین خاطرِ با دادن تست رایگان به مشتری‌ها خودشان را معرفی کردند. خانم افشار در این‌باره می‌گوید:
« همراه هر سفارشی، از محصولات دیگر هم تست می‌فرستادیم تا مشتری محصولاتمون رو بشناسه. این روش خیلی خوبی بود. از طرفی همسرم چون تحصیل کرده بود، برای بسته‌بندی محصولات، نحوه برخورد با مشتری و… خیلی کمک می‌کرد. ما با هم توی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها شرکت می‌کردیم. کم کم از یه جایی به بعد تمام مراحلِ ساخت سوسیس و کالباس رو به همسرم سپردم و خودم شروع کردم به کارهای دیگه. مشتری‌ها درخواست‌های متنوعی داشتند، مثلا سالاد الویه و غذاهای دیگه. من هر چی بلد بودم انجام می‌دادم و هرچی رو بلد نبودم از اینترنت و پیچ‌های آشپزی یاد می‌گرفتم. البته در ابتدای کار در کنار فلافل و سمبوسه، پیاز داغ هم آماده می‌کردم. من و همسرم از صبح پیاز خرد می‌کردیم بعد سرخ می‌کردیم و می‌دادیم دست مشتری. مشتری‌ها خیلی خوششون می‌اومد. البته چون پیازها رو با دست خرد میکردیم، کار خیلی سختی بود. با اینکه الان دیگه پیاز داغ درست نمی‌کنیم اما هنوز هم درخواست زیادی داریم».
 خانم افشار و همسرش در کنارِ تولید محصول مرغوب و خوشمزه، در بیشتر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت می‌کردند و از هیچ کاری برای معرفی محصولشان کوتاهی نداشتند. اتفاقا در یکی از همین نمایشگاه‌ها بود که با « بازار اینترنتی باسلام» آشنا شدند و کاری کردند که غرفه‌ی «خانه‌ی مهربانو» متولد شد.
 

 به چند شهر ایران سوسیس و کالباس خانگی می‌فرستیم

خانم افشار درباره پیشرفت کارشان تا به امروز می‌گوید:
«خدا رو شکر تا الان پیشرفتمون خیلی خوب بوده. چند نوع سوسیس کالباس جدید به محصولاتمون اضافه کردیم. یکسری مشتری ثابت داریم. خیلی‌ها برای آموزش تماس می‌گیرن. علاوه بر قم ارسال به تهران، خوزستان و اصفهان هم داریم و از طرفی چند نفر هستن که از محصولات ما برای فروش میبرن. در حال حاضر فقط من و همسرم مشغولیم، اما آرزو داریم کسب و کارمون رونق بگیره و بتونیم در همه‌ی استان‌ها شعبه بزنیم، و همه جا محصولات مهربانو باشه با همین کیفیت و سلامت»
 چرخاندن یک زندگی و رنگین کردن یک سفره با نان حلال این روزها کار آسانی نیست، خانم افشار و همسرشان پشت هم ایستاده‌اند و با هنر دستان خود کسب و کار کوچکی راه انداخته‌اند که این روزها منبع درآمدی برای گذران زندگی‌شان است. هیچ چیز مانند خرید از سوسیس و کالباس‌ها خانگی خوشمزه‌شان نمی‌تواند انگیزه و شوقشان را برای کار کردن بیشتر کند، پس اگر شما هم از دوستداران سوسیس و کالباس سالم و طبیعی هستید، نام غرفه‌ی «مهربانو» را در سایت«باسلام» جست وجو کنید، در اولین خرید، با دریافت لینک دعوت و ارسال آن برای دوستانتان، هم شما و هم فردی که برای او لینک دعوت ارسال کرده‌اید می‌توانید با تخفیف از «خانه مهربانو» خرید کنید، خرید شما از مهربانو هم برایتان سلامتی به همراه می‌آورد و هم دعای خیری که از طرف خانم و آقای افشار بدرقه‌ی راهتان می‌شود و کسب‌وکار نوپای آن‌ها را رونق می‌بخشد. 


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x