۸ ترفند برای داشتن موهای فر درخشان، مرتب و بدون وز


669

از خواب بیدار می‌شوید و به محض این‌که خودتان را توی آینه می‌بینید، وحشت می‌کنید. آخر مگر در طول خواب غیر از سر روی بالش‌گذاشتن چه‌کار کرده‌اید که موهایتان این‌طور شده؟! شانه را برمی‌دارید و تلاش می‌کنید از عمق فاجعه کم کنید، اما در بهترین حالت شانه‌تان لای جنگل آشفته‌ی موهایتان گیر می‌کند!

اگر قرار باشد برای جمله «خوشگی دردسر داره» فقط یک مصداق تعیین کنیم، باید سراغ موفرفری‌ها برویم! دردسرهای فرفری‌بودن آن‌قدر زیاد است که احتمالا خیلی‌ها آرزو می‌کنند ای کاش هرگز چنین مویی نداشتند. اما لطفا کفران نعمت نکنید! به جایش این چند ترفند مفید و کاربردی را بخوانید تا بابدقلقی‌ها و بداخلاقی‌های این نوع موی زیبا کنار بیایید.

چطور جلوی ریزش موهایمان را بگیریم؟ + معرفی ۶ روش موثر

برای داشتن موهای فر مرتب و درخشان چه کنیم؟

داشتن موی فر «مرتب» و «درخشان» دوتا مقوله جدا هستند و هر کدام راه‌حل‌های خودشان را دارند اما ما همه‌ی نکات را یک کاسه می‌کنیم تا یک جعبه ابزار کامل برای موهایتان داشته باشید. این شما و این ترفندهای نگهداری و مراقبت از موهای فر:

۱. موهایتان را فر کنید!

بله، درست خواندید! یکی از بهترین ترفندها برای مرتب‌کردن موهای فر این است که آن‌ها را فرتر کنید! البته از آن‌جایی که این نوع موها معمولا خشک و شکننده‌اند، بهتر است برای فرکردنشان از وسایل حرارتی استفاده نکنید و این‌ کار را با انگشت‌هایتان انجام بدهید.

از آن‌جایی که موهای فر معمولا خشک و شکننده‌اند، بهتر است برای فرکردنشان از وسایل حرارتی استفاده نکنید.

۲. به محل خوابیدنتان دقت کنید

روی کاناپه یا فرش می‌خوابید و صبح از این‌که موهایتان وز‌ شده شاکی می‌شوید؟ شاید باید به محل خوابتان بیشتر دقت کنید! به علاوه بهتر است از روبالشی‌هایی استفاده کنید که موهایتان رویش سُر بخورد. مثل ساتن یا ابریشم. (بیخیال روبالشی‌های پنبه‌ای شوید.) خوبی روبالشی‌های ساتن این است که از شکستگی مو و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

روی کاناپه می‌خوابید و از این‌که موهایتان وز‌ شده شاکی می‌شوید؟ شاید باید به محل خوابتان بیشتر دقت کنید!

۳. بیشتر به حمام سر بزنید!

شاید بقیه مجاز باشند چند روزی حمام‌رفتن را بپیچانند اما لطفا شما حرفش را هم نزنید! تخصص اصلی موهای فر چرب‌شدن است. بنابراین تلاش کنید محض خاطر موهایتان هم که شده حداقل هفته‌ای یکبار به حمام سر بزنید! (طبیعتا در روزهای گرم سال یا در شهرهای آلوده این حداقل ممکن است بیشتر باشد.)

محض خاطر موهایتان هم که شده حداقل هفته‌ای یکبار به حمام سر بزنید!

۴. موهایتان را درست شانه کنید

شانه‌کردن موهای فر دو قانون مهم دارد که جا دارد هر موفرفری آن را قاب کند و به دیوار اتاقش بزند: قانون اول: موهایتان را با شانه‌های درشت شانه کنید. نه برس. این‌طوری دیگر شاهد شکستن موهایتان نخواهید بود. قانون دوم: موهایتان را از ته مو به سمت محل رویش آن شانه کنید. این‌طوری اول گره‌های آسان پایین را باز می‌کنید و بعد سراغ گره‌های سخت‌تر بالا می‌روید.

موهایتان را با شانه‌های درشت شانه کنید. نه برس.

۵. هر از چندگاهی نوک موهایتان را کوتاه کنید

هیچ چیز مثل موخوره بلای جان موفرفری‌ها نیست. بنابراین سعی کنید هر دو ماه یکبار نوک موهایتان را بزنید تا سالم‌تر و سبک‌تر شوند. (نگران نباشید. قرار نیست قیافه‌تان تغییر خاصی کند. اگر آرایشگرتان حرفه‌ای است خودش می‌داند چه‌کار کند. شما فقط از او بخواهید موهایتان را نوک‌گیری کند.)

سعی کنید هر دو ماه یکبار نوک موهایتان را بزنید تا سالم‌تر و سبک‌تر شوند.

۶. محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید

خیلی از ما فکر می‌کنیم تنها محصولی که برای مراقبت از موهایمان ضروری است شامپو است و باقی محصولات بی‌فایده و حتی لاکچری‌اند. (بگذریم از این‌که خیلی وقت‌ها همان شامپو را هم درست انتخاب نمی‌کنیم!) اما یادتان باشد که مراقبت‌های پیشرفته‌تر برای موفرفری‌ها یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. محصولاتی که باید به طور منظم از آن‌ها استفاده کنید، این‌ها هستند:

  • سرم مو: استفاده از این محصول به درخشندگی موهایتان کمک می‌کند. به علاوه از موخوره و وزشدگی نیز جلوگیری می‌کند.
  • ماسک مو: ماسک مو نیز یکی دیگر از محصولاتی است که به سلامت و نرم‌شدن موهایتان کمک می‌کند. اگر دلتان می‌خواهد دردسرهایتان برای نگهداری از موهای فرتان کمتر شود، دست‌کم هفته‌ای یکبار از این محصول استفاده کنید.
  • روغن: برای حالت‌دادن به موهایتان و چرب‌کردنشان از روغن‌های گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن کرچک و … استفاده کنید.

[post id=36826]

برای حالت‌دادن به موهایتان و چرب‌کردنشان از روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

۷. این‌قدر به موهایتان دست نزنید!

البته که دست‌بردن توی موهای فر وسوسه‌کننده است و مثل یک اسباب‌بازی ضداسترس عمل می‌کند، اما لطفا نه خودتان این کار را بکنید و نه به دیگران (!) اجازه بدهید به موهایتان دست بزنند. ور رفتن مداوم با موهای فر یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد موخوره در آن است.

۸. قبل از خواب موهایتان را آناناسی ببندید

به جای آن‌که قبل از خواب موهایتان را به امان خدا رها کنید، همه را جمع کنید و بالای سرتان ببندید. آناناسی‌بستن موهایتان از به‌هم ریختگی زیاد و گره‌خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. به علاوه باعث می‌شود موهایتان حجم و نظم خود را تا صبح حفظ کنند.

آناناسی‌بستن موهایتان از به‌هم ریختگی زیاد و گره‌خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

سوالات متداول درباره مراقبت از موهای فر

موهای فر را چطور شانه کنیم؟

قانون اول: موهایتان را با شانه‌های درشت شانه کنید. نه برس. این‌طوری دیگر شاهد شکستن موهایتان نخواهید بود. قانون دوم: موهایتان را از ته مو به سمت محل رویش آن شانه کنید. این‌طوری اول گره‌های آسان پایین را باز می‌کنید و بعد سراغ گره‌های سخت‌تر بالا می‌روید.

برای جلوگیری از مو خوره موهای فر چه کنیم؟

سعی کنید هر دو ماه یکبار نوک موهایتان را بزنید تا سالم‌تر و سبک‌تر شوند. می‌توانید به آرایشگرتان بگویید موهایتان را نوک‌گیری کند.

اشخاصی که موی فر دارند باید از کدام روبالشی استفاده کنند؟

بهتر است از روبالشی‌هایی استفاده کنید که موهایتان رویش سُر بخورد. مثل ساتن یا ابریشم. (بیخیال روبالشی‌های پنبه‌ای شوید.) خوبی روبالشی‌های ساتن این است که از شکستگی مو و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x