معرفی انواع ترکیبات آجیل شب عید


666

سفره هفت سین نوروز بدون آجیل نمی‌شود. دانه‌های آجیل نمادی از محصولات بهار و تابستان هستند که به نشانه پشت سر گذاشتن سرمای زمستان در پذیرایی شب عید نوروز حضور دارند. این رسم و سنت از قدیم در بین ایرانیان رواج داشته است که آجیل جزء اصلی پذیرایی نوروز باشد. حالا که آجیل‌ها تنوع زیادی پیدا کرده‌اند و ترکیبات جدید هم به آن‌ها اضافه شده است، هنوز هم این رسم پابرجاست. در این مطلب می‌خواهیم آجیل شب عید و انواع و ترکیبات آن را معرفی کنیم.

معرفی انواع ترکیبات آجیل شب عید

آجیل عید شامل چیست؟

آجیل شب عید از انواع دانه‌های روغنی و بعضی حبوبات و میوه‌های خشک تشکیل شده است. بسته به نوع آجیل و منطقه اقلیمی و فرهنگ غذایی، ترکیبات آجیل‌های شب عید با هم فرق می‌کنند. در بازار باسلام هم می‌توانید انواع آجیل عید را سفارش بدهید.

آجیل عید شامل چیست؟

لیست ترکیبات آجیل شب عید

در ادامه می‌توانید لیستی از ترکیبات آجیل شب عید و انواع آن را ببینید و هر کدام را که خواستید از باسلام سفارش بدهید.

لیست ترکیبات آجیل شب عید

پسته

پسته آجیل بومی ایران است و از زمان باستان جای خود را در جشن‌ها و مهمانی‌های ایرانی‌ها باز کرده است. پسته انواع و نژادهای مختلفی دارد که در اندازه و درصد چرب بودن و رنگ و شکل با هم متفاوت هستند و به همین نسبت قمیت متفاوتی هم دارند. مثل پسته کله قوچی، پسته اکبری، پسته فندقی، پسته احمد آقایی، پسته خنجری و دیگر انواع. می‌توانید از باسلام انواع پسته را سفارش بدهید.

پسته

گردو

ایران مهد گردو هم هست. پس تعجبی ندارد که این مغز مغذی پای ثابت آجیل‌های مراسمات مختلف از جمله آجیل عید باشد. گردوی ایران بیشتر در مناطق غربی کشور تولید می‌شود. وجود گردو در آجیل باعث بالا رفتن کیفیت و در نتیجه قیمت آن می‌شود. البته این بستگی به نوع و درجه گردو هم دارد. گردو را هم می‌توانید در مقادیر و انواع مختلف در باسلام سفارش بدهید.

گردو

مغز بادام

یکی دیگر از مغزهای پرطرفدار در آجیل شب عید مغز بادام است. بادام به خاطر خوش خوراک بودن و ضایعات کمی که دارد آجیل محبوبی به حساب می‌آید. بادام هم در ایران و هم در کشورهای همسایه به فراوانی یافت می‌شود. یکی از اجزای اصلی آجیل شب عید هم هست. برای سفارش مغز بادام در بازار باسلام از این لینک استفاده کنید.

مغز بادام

بادام هندی

این آجیل را می‌شود پادشاه مغزیجات نامید. طعم بادام هندی چه خام و چه بوداده برای همه مطبوع است. به خاطر همین هم قیمت نسبتا بالایی هم دارد. وارداتی هم هست و این مورد هم روی بالا بودن قیمت آن تاثیر دارد. آجیل‌هایی که بادام هندی دارند هم آجیل‌های گرانی به حساب می‌آیند. برای سفارش بادام هندی از باسلام از این لینک استفاده کنید.

بادام هندی

فندق

در شمال ایران فندق خوب عمل می‌آید. البته سطح زیر کشت آن کم است و به خاطر همین هم بیشتر فندق موجود در بازار ایران وارداتی است. به خاطر همین کمیابی هم قیمت آن نسبت به دیگر مغزیجات بیشتر است. فندق هم مثل بادام هندی اگر در آجیلی حضور داشته باشد، قیمت آن را بالا می‌برد. از باسلام می‌توانید انواع فندق را در حجم دلخواه سفارش بدهید.

فندق

تخمه کدو تنبل

تخمه‌هایی مثل تخمه کدو تنبل هم در آجیل‌های شب عید راه پیدا کرده‌اند. این نوع تخمه بیشتر به شکل شور و بوداده در آجیل یافت می‌شود. نسبت به تخمه‌های دیگر راحت‌تر شکسته می‌شود و مغز بزرگ و خوش طعمی هم دارد. انواع تخمه کدو تنبل را می‌توانید از باسلام سفارش بدهید.

تخمه کدو تنبل

تخمه ژاپنی (تخمه جابانی)

نکته‌ای که در مورد این تخمه باید بدانید این است که این تخمه مال کشور ژاپن نیست و در منطقه‌ای به نام جابان در شرق تهران، از نوعی هندوانه تلخ به دست می‌آید. اما به خاطر تشابه اسمی آن با ژاپن ملیتش را تغییر داده‌اند. تخمه ژاپنی پوسته ضخیمی دارد و به راحتی شکسته نمی‌شود اما باز هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. می‌توانید از باسلام تخمه ژاپنی را سفارش بدهید.

تخمه ژاپنی (تخمه جابانی)

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان هم که معرف حضور همه است. این تخمه را بیشتر به شکل جدا از آجیل مصرف می‌کنیم اما انواع درشت و باکیفیت آن هم در آجیل شب عید یافت می‌شود. تخمه آفتابگردان را هم می‌توانید در انواع و مقادیر دلخواه به راحتی در باسلام سفارش بدهید.

تخمه آفتابگردان

نخود

نخودچی تنها عضو آجیل است که بیشتر در دسته حبوبات معرفی می‌شود تا مغزیجات. نخودچی همان نخود سفید است که به طرز خاصی تفت داده شده و اغلب با نمک یا ادویه و یا به صورت خام بو داده می‌شود. نخودچی یک میان وعده ارزان و خوشمزه است و در آجیل شب عید هم از قدیم حضور داشته است. برای سفارش نخودچی از بازار باسلام از این لینک استفاده کنید.

نخود

کشمش

کشمش هم مغز و تخمه نیست و خشکبار به حساب می‌آید اما از دیرباز عضو دائمی آجیل‌های ایرانی بوده است. کشمش از انگور درست می‌شود و انگور هم که در ایران فت و فراوان است. به خاطر همین انواع کشمش قیمت مناسبی در بازار ایران دارند. می‌توانید در باسلام گشتی بزنید و انواع کشمش را از آن سفارش بدهید.

کشمش

تنقلات شب عید

به غیر از آجیل، تنقلات دیگری هم هستند که در سفره هفت سین و مهمانی شب عید می‌شود از آن‌ها برای پذیرایی استفاده کرد. این تنقلات را هم در ادامه مشاهده خواهید کرد.

تنقلات شب عید

انواع میوه خشک

میوه‌های خشک در این اواخر خیلی بین مصرف کننده‌ها محبوب و پرطرفدار شده‌اند. جدا از میوه‌هایی مثل توت و زردآلو و انجیر که از قدیم به شکل خشکبار به مصرف  می‌رسیده‌اند، امروزه هر میوه دیگری را هم به شکل خشک شده به بازار عرضه می‌کنند. میوه‌هایی مثل موز و کیوی و توت فرنگی و سیب و آناناس از این جمله هستند. این میوه‌های خشک را هم به شکل تکی و هم به شکل مخلوط می‌توانید از بازار باسلام سفارش بدهید.

انواع میوه خشک

انواع لواشک

لواشک‌ها هم از قدیم عضو اصلی تنقلات ایرانی بوده‌اند. انواع لواشک را در مهمانی شب عید می‌توانید برای پذیرایی استفاده کنید. لواشک‌های طبیعی و بهداشتی بدون مواد نگهدارنده را می‌توانید در بازار باسلام از فروشندگان محلی بدون واسطه بخرید.

انواع لواشک

انواع شکلات و آب نبات

شکلات و آبنبات هم از بدو پیدایش آن قدر در پذیرایی مراسمات فراگیر شده که دیگر نیازی به معرفی ندارد. الان حتی واحدهای کوچک تولیدی هم انواع شکلات و آبنبات را تولید می‌کنند. برای سفارش شکلات و ابنبات از باسلام کافیست از این لینک استفاده کنید.

انواع شکلات و آب نبات

انواع آجیل شب عید

آجیل‌ها انواعی دارند که  همه را می‌توان به عنوان آجیل عید استفاده کرد. بسته به نوع ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته قیمت آن‌ها هم متفاوت است. در ادامه این آجیل‌ها را با نام و ویژگی‌هایشان می‌بینید.

انواع آجیل شب عید

آجیل پنج مغز

در این نوع آجیل پنج مغز بادام هندی و فندق و پسته و گردو و مغز بادام به کار رفته است. آجیل مرغوبی است و اگر مغزهای آن درجه یک باشند قیمت بالایی هم دارد. می‌توانید آجیل پنج مغز را از باسلام سفارش بدهید.

آجیل پنج مغز

آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز هم مثل آجیل پنج مغز است با این تفاوت که مغز گردو را در خود ندارد. این آجیل هم جزو آجیل‌های مرغوب به حساب می‌آید که به دو صورت خام و بوداده در بازار باسلام می‌توانید آن را پیدا کنید.

آجیل چهار مغز

آجیل هفت مغز

آجیل هفت مغز علاوه بر پسته و گردو و فندق و بادام هندی و بادام درختی، مغز بادام زمینی و کشمش اعلا هم دارد. این آجیل کامل است و علاوه بر شب عید در مناسب‌های دیگر هم می‌شود از آن برای پذیرایی استفاده کرد. در بازار باسلام هم با هر کیفیتی قابل خرید است.

آجیل هفت مغز

آجیل شور

آجیل شور می‌تواند انواع مغز و تخمه و خشکبار را داشته باشد. ویژگی اصلی این آجیل این است که با نمک تفت داده می‌شود. آجیل نمکی شور مزه خوشایندی دارد اما بیماران خاص مثل کسانی که ناراحتی قلبی یا فشار خون دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند. از آجیل شور می‌شود در پذیرایی شب عید هم استفاده کرد و در بازار باسلام هم یافت می‌شود.

آجیل شور

آجیل شیرین

آجیل شیرین هم مانند آجیل شور می‌تواند انواع مغزیجات و تخمه‌ها و خشکبار را در خود داشته باشد. ویژگی اصلی آجیل شیرین این است که نمک ندارد و به صورت خام و تفت نداده به مصرف می‌رسد. گاهی حبه‌های میوه خشک شده هم به آن اضافه می‌کنند. آجیل شیرین به کار کسانی می‌آید که از نمک پرهیز دارند. برای پذیرایی شب عید هم مناسب است. در باسلام انواع آجیل شیرین را می‌توانید سفارش بدهید.

آجیل شیرین

آجیل مخلوط

در واقع همه آجیل‌ها مخلوط هستند. وزن و تنوع ترکیبات است که آجیل‌های مخلوط را از هم متمایز می‌کند. مخلوط آجیل از انواع مغزها و تخمه‌ها و میوه‌های خشک تشکیل می‌شود و قیمت آن به کیفیت و تنوع این مواد تشکیل دهنده مربوط است. انواعی از آجیل مخلوط را در بازار باسلام می‌توانید سفارش بدهید.

آجیل مخلوط

آجیل خام

آجیل خام در واقع همان آجیل شیرین است که مواد تشکیل دهنده آن خام و بونداده هستند و مطابق میل کسانی است که آجیل شور و بوداده را دوست ندارند. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از آجیل‌های خام هم در پذیرایی شب عید استفاده کنید. در باسلام هم انواع آجیل خام وجود دارد که می‌توانید سفارش بدهید.

آجیل خام

آجیل مشکل گشا

نوعی آجیل سنتی است که مردم از زمان‌های خیلی دور با دعا و نذر و نیاز آن را بین دیگران پخش می‌کردند. ترکیبات اجیل مشکل گشا نخودچی کشمش و نقل و پسته و بادام است و گاهی توت خشک و بادام زمینی و شکلات هم در آن استفاده می‌شود. از آجیل مشکل گشا در پذیرایی شب عید هم می‌شود استفاده کرد. آجیل مشکل گشا در بازار باسلام قابل تهیه است.

آجیل مشکل گشا

نکات مهم در خرید آجیل شب عید

درست است که همه‌ی ما با همین سفره‌های هفت‌سین و آجیل‌هایش یزرگ شده‌ایم اما باز هم موقع خرید حواستان به نکات زیر باشد.

رنگ و بوی آجیل

باید در هنگام خرید خوب به رنگ و بوی آجیل دقت کنید. آجیل تازه بوی خوب و مطبوعی دارد و رنگ آن هم تازه است. آجیلی که بوی نا و کهنگی بدهد و رنگ کدر و مات داشته باشد، تازه و مناسب خریدن نیست. ضمنا باید به طبیعی یا مصنوعی بودن رنگ آن هم دقت کنید. چون بعضی‌ها آجیل را با اسپری رنگ می‌کنند تا تازه به نظر بیاید.

در مقاله زیر می توانید از انواع خواص و فواید آجیل برای سلامتی بخوانید:

نکات مهم در خرید آجیل شب عید

سلامت ظاهری آجیل

باید ببینید که در ظاهر آجیل، خوردگی و سوراخ و تار و بقایای حشرات وجود نداشته باشد. وجود این موارد در آجیل نشان از آفت زدگی و ناسالم بودن آن دارد. آجیلی تهیه کنید که از این موارد پاک باشد.

سلامت ظاهری آجیل

چشیدن آجیل

اگر آجیل تازه و با کیفیت باشد، فروشنده حتما به شما اجازه خواهد داد که چند دانه از آن را تست کنید تا به کیفیتش پی ببرید. پس از چشیدن طعم آجیل قبل از خریدن خجالت نکشید و اگر مزه مطبوعی نداشت آن را نخرید.

در مقاله زیر می توانید در مورد انواع آجیل که برای لاغری و رژیم مناسب هستند بیشتر بدانید:

چشیدن آجیل

آجیل تازه بخرید

آجیل اگر زیاد بماند و در معرض گرما و هوای خفه باشد، دچار عفونت قارچی و تولید سم آفلاتوکسین می‌شود. مصرف این آجیل‌ها قطعا باعث بیماری خواهد شد. پس از تازه و سالم بودن آجیل قبل از خریدن مطمئن شوید.

آجیل تازه بخرید

سوالات متداول درباره‌ی انواع آجیل شب عید

قیمت آجیل شب عید چقدر است؟

بسته به نوع و کیفیت آجیل، قیمت آن هم متنوع است. در بازار باسلام انواع آجیل شب عید را با تنوع قیمت بالا می‌توانید سفارش بدهید.

برای خرید آجیل شب عید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تازه و سالم بودن آجیل و خوش طعم و بو بودن آن نکته مهمی است که باید در هنگام خرید آجیل شب عید مد نظرتان باشد.

آجیل شب عید چه خشکباری دارد؟

در آجیل شب عید می‌توانید یک یا چند نوع مغز، انواع تخمه و حتی میوه‌‌های خشک استفاده کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x