چطور به باسلام اعتماد کنم؟


33,335

how-can-i-trust-basalam

اگر تازه با باسلام آشنا شده باشید، این سؤال خیلی طبیعی است که چطور می‌توانید به باسلام و کسانی که محصولاتشان را برای عرضه گذاشته‌اند، اعتماد کنید. اگر سبد خرید را پر کردید و رفتید به درگاه بانک و پرداخت کردید و نشستید توی خانه به انتظار … و بعد از مدتی هیچ خبری نشد چه؟ اصلاً این‌ها کی هستند؟

خب. این سؤال‌ها کاملاً بجا و درست‌اند و حتماً باید قبل از خرید از باسلام، جوابش را داشته باشید. پس بیایید اول کمی درباره باسلام بدانیم …

باسلام چیست؟

باسلام یک بازار اجتماعی است. در این بازار، عمدتاً محصولات سنتی و طبیعی به فروش می‌رسند. این محصولات معمولاً توسط تولیدکننده‌های خانگی، کارگاهی و محلی از سراسر ایران تولید می‌شوند. هر تولیدکننده‌ای غرفه و فروشگاه مخصوص به خودش را دارد و غرفه‌اش را خودش مدیریت می‌کند. در واقع، وقتی شما محصولی را سفارش می‌دهید، سفارش شما مستقیماً به دست تولیدکننده می‌رسد و او محصول را برای شما ارسال می‌کند.

باسلام چطور کار می‌کند؟

شیوه کار باسلام و باسلامی‌ها این طور است که وقتی خریدار به یکی از غرفه‌دارها سفارش می‌دهد، همان موقع از طریق درگاه بانک، مبلغ فاکتور را پرداخت می‌کند. ولی باسلام برای اینکه رسیدن محصول به دست مشتری و رضایت او را تأمین کند، صبر می‌کند تا محصول به دست مشتری برسد و مشتری از خرید خودش اعلام رضایت کند. وقتی محصول به طور سالم به دست مشتری رسید، باسلام برای انتقال پول سفارش به حساب تولیدکننده اقدام می‌کند. پول خریدار در این مدت در یک حساب قرض‌الحسنه می‌ماند و هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد. به بیان دیگر، این کار به هیچ وجه جزء منابع درآمدی باسلام نیست و صرفاً جهت ایجاد یک تضمین طرفینی انجام می‌شود؛ یعنی مشتری خیالش راحت است که تا سفارشش را تحویل نگرفته، پولش تحویل فروشنده نمی‌شود؛ فروشنده هم خیالش راحت است که پول سفارش پرداخت شده و لازم نیست برای دریافت پولش دنبال سفارش‌دهنده برود. برای اطلاع از جزئیات حقوقی ماجرا می‌توانید قوانین و مقررات حقوقی باسلام را بخوانید.

مجوز و ثبت و هویت قانونی باسلام چیست؟

بازار باسلام را شرکت «تدبیر و توسعه جوامع سلام» مدیریت می‌کند که به عنوان یک واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری استان قم ثبت شده است. دفتر اصلی باسلام هم در محل پارک علم و فناوری استان قم است. حتی اگر دوست داشتید، بد نیست تلفن را بردارید و با شماره تلفن‌هایی که در سایت مرکز رشد هست، با پارک علم و فناوری تماس بگیرید و درباره باسلام پرس‌وجو کنید. اگر این کار را بکنید به نفع ما هم هست?

نکته دیگر اینکه سایت باسلام، «نماد اعتماد الکترونیکی» وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت را دارد که یعنی هویت حقوقی و حقیقی دست‌اندرکاران باسلام، توسط این وزارتخانه احراز شده است. باسلام همچنین لوگوی احراز هویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد که می‌توانید گواهینامه‌اش را در آدرس متعلق به این وزارتخانه ببینید.

آیا با این حرف‌ها دل آدم قرص می‌شود؟

نه. طبیعتاً نه. “من از ارومیه، زابل یا سمنان بلند شوم بیایم دفتر شما که بتوانم اعتماد کنم و از باسلام خرید کنم یا محصولم را در باسلام عرضه کنم؟” اگر تشریف می‌آورید که قدمتان بر چشم. اینجا همه خوشحال می‌شوند. اما برای اعتماد کردن، یک راه نزدیک‌تر و سریع‌تر و مطمئن‌تر هم هست. آدم‌ها! باسلام از یک مجموعه خیلی بزرگ از آدم‌ها (چند هزار نفر) تشکیل شده که صدها نفر از آن‌ها معمولا در دسترس‌اند و می‌شود با آن‌ها صحبت کرد و تجربه ارتباط آن‌ها با باسلام را شنید و ارزیابی کرد.

باسلام، در درجه اول جایی برای آشنایی آدم‌‌ها با همدیگر است. در واقع تفاوت باسلام با یک فروشگاه اینترنتی در همین است که اینجا می‌شود آدم‌ها را دید و با آن‌ها گفت‌وگو کرد و با آن‌ها دوست شد و ازشان یاد گرفت و بهشان یاد داد. در حال حاضر (مرداد 1396)، چند صد نفر تولیدکننده و غرفه‌دار از سراسر ایران در باسلام حضور دارند که هر کدام قصه خودشان را دارند، محصول خودشان را دارند و از قضا، قصه زندگی و محصولشان را در غرفه‌هایشان منتشر کرده‌اند.


خلاصهٔ حرفم اینکه باسلام یک فروشگاه زنجیره‌ای نیست که فقط یک سری محصول را توی قفسه‌های یک‌شکل و بی‌روح چیده باشند و عده‌ای هم در سکوت و بی‌حالی و بی‌حوصلگی، مایحتاجشان را بریزند داخل سبد چرخدار و هلکّ و هلک بروند پای صندوق و حساب کنند و عزا بگیرند که حالا این همه کیسه خرید را چطور ببرند خانه. در باسلام خریدارها با تولیدکننده‌ها آشنا می‌شوند، گفت‌وگو می‌کنند، درباره شیوه تولید محصولاتشان پرس‌وجو می‌کنند، از خریدارهای دیگر درباره تجربه خرید محصولات می‌پرسند و بعد هم که خرید کردند، تازه اول داستان است؛ راه می‌افتند دنبال تولیدکننده و پیشنهادها و انتقادهایشان را به گوش تولیدکننده می‌رسانند. گاهی سفارش می‌دهند که یک محصول را جور دیگری برایشان درست کند و … .



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
6 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Selda
Selda
24 روز قبل

آیا پرداخت رو با بانک بکنیم شما کالایی که می‌خواستیم رو میارین یا چی؟

فاطمه سادات موسوی
فاطمه سادات موسوی
مدیر
پاسخ به  Selda
24 روز قبل

پرداخت رو به صورت اینترنتی انجام میدید و غرفه‌دار با پست براتون ارسال میکنه.

لیلا
لیلا
5 ماه قبل

سایت با سلام تقریبا خوب هست. ولی لازم هست فروشگاه آنلاین حضوری هم باشند و تعویض و پس گرفتن وجود داشته باشد مثل سیستم اروپایی و آمریکایی

غلامرضا
غلامرضا
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

اینجوری هزینه میرود بالا ودیگه نمیسرفدمگراینکه درهراستان یک غرفه بزنند

امیر
امیر
9 ماه قبل

با سلام چطور بفهمیم برای مثال ساعتی که خرید میکنیم اصله و چطور اعتماد کنیم ممنون از جوابتون

سیامک
سیامک
3 سال قبل

باسلام جهت موفقیت بیشتر وجذب مشتری باید قیمت فروشتون رو مدیریت کنید یعنی نذارید هرکی هر قیمتی رو که دلخواهشه رو محصولش نزاره

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x