بهترین مارک بخاری گازی برقی ژاپنی شومینه‌ای بدون دودکش و راهنمای خرید


7,877

تا همین چند سال پیش صفحه حوادث روزنامه‌ها پر بود از اخبار گازگرفتگی. مامان‌هایمان هر شب برای احتیاط داغی لوله بخاری را هزاربار چک می‌کردند و ما موظف بودیم هفته‌ای چندبار وضعیت دودکش‌ها را بررسی کنیم. آخرش هم گرمای بخاری‌های گازی ساده به زحمتش نمی‌ارزید و کافی بود کمی از منبع گرما فاصله می‌گرفتیم تا قندیل می‌بستیم.

بخاری‌های برقی گازی ژاپنی اما آمده‌اند تا تصور ما از بخاری‌های گازی را عوض کنند. در این مقاله قرار است با این بخاری‌های بدون دودکش که گرمای فوق‌العاده‌ای دارند، بیشتر آشنا شویم. لطفا با ما همراه باشید.

معرفی بخاری ژاپنی

علم پیشرفت کرده است. بخاری بدون دودکش که چیزی نیست. الان ماشین‌های بدون اگزوز هم می‌سازند! بخاری‌های بدون دودکش از قدیم استفاده می‌شدند و شرایط استفاده خاص خود را داشتند اما حالا بخاری‌های گازی برقی ژاپنی به بازار آمده‌اند که شرایط استفاده بهینه‌تری دارند.

چرا این بخاری‌ها دودکش ندارند؟ دلیل آن این است که این مدل بخاری تمام سوخت دریافتی را تبدیل به گرما می‌کند. مقدار ناچیزی از این سوخت هم پِرت می‌شود که آن را هم فیلترها جذب می‌کنند. این یعنی گازگرفتگی و پخش مونواکسید کربن توسط این نوع بخاری‌ها منتفی‌ست. مزیت دیگر این نوع بخاری‌های گازی برقی ژاپنی در مصرف سوخت آن است. این بخاری‌ها بسیار کم‌سوز هستند و مصرف گاز بهینه دارند که این امر هزینه استفاده از آن‌ها بصرفه می‌کند.

چرا به این بخاری‌ها گازی برقی می‌گویند؟ به خاطر این که در این بخاری‌ها فن‌هایی برای پرتاب باد گرم تعبیه شده که با برق کار می‌کنند. حسگرها و سنسورهای مختلفی هم در این نوع بخاری هست که برای راه‌اندازی به برق نیاز دارند. سنسورهایی مثل سنسور اکسیژن که به محض کم شدن اکسیژن هوا آن را تشخیص می‌دهد و بخاری را خاموش می‌کند. یا سنسور احتراق که در صورت آتش‌سوزی با احساس بالا رفتن بیش از حد دما بخاری را خاموش می‌کند و خطر انفجار گاز را کاهش می‎دهد. سنسور زلزله هم در این بخاری‌ها هست (چون در ژاپن زلزله زیاد می‌آید) که با احساس لرزش زمین گاز بخاری را قطع و آن را خاموش می‌کنند تا تبعات آتش‌سوزی هم به پیامدهای زلزله اضافه نشود.

بخاری‌های گازی برقی شومینه ای ژاپنی بسته به قدرت گرمادهی و قابلیت‌ها و جنس بدنه انواع مختلفی دارند که دست مشتری را برای انتخاب آن‌ها باز می‌گذارد. قدرت بخاری‌های گازی برقی ژاپنی موجود در بازار از 1800 تا 5800 کالری را در بر می‌گیرد. این یعنی می‌توانید بسته به بزرگی یا کوچکی فضای محیط خانه یا محل کارتان، بخاری با قدرت متناسب با آن را انتخاب کنید. فقط یک نکته را باید در هنگام خرید بخاری گازی برقی در نظر داشته باشید و آن هم این است که ترانس باکیفیت و خوب همراه آن تهیه کنید.

اگر قصد خرید بخاری گازی برقی شومینه ای ژاپنی دارید حتما ادامه مطلب را بخوانید. خبر خوب هم این که فروشنده‌های متنوعی از سرتاسر ایران در بازار باسلام هستند که انواع مدل‌ها از این نوع بخاری را عرضه می‌کنند. کافی است عبارت بخاری گازی برقی را در بازار باسلام جست‌وجو کنید. خب برویم سراغ معرفی مدل‌ها:

معرفی بخاری ژاپنی

بهترین برندها و مارک‌های بخاری گازی برقی ژاپنی

بهترین مارک‌ها و برندهای بخاری گازی برقی ژاپنی این‌ها هستند:

۱. مارک توکیو گاز

این مارک در بازار شهرهای مرزی و بندری زیاد یافت می‌شود. توکیو گاز مارک شناخته‌شده‌ایست و می‌توانید انواع مدل‌های آن را در بازار باسلام پیدا کنید. قدرت‌های مختلفی هم دارد که انتخاب آن به اندازه محیطی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. ویژگی شاخص بخاری‌های توکیو گاز داشتن تایمر است. یعنی شما می‌توانید تایمر را تنظیم کنید که در زمان تعیین شده خاموش یا روشن شود.

۲. مارک اوساکا

مارک اوساکا هم در بازار باسلام یافت می‌شود. ویژگی بخاری‌های این مارک گرمادهی فوق العاده در کنار قیمت بصرفه و مصرف گاز بهینه و پایین آن است. مسافت بالای پرتاب گرما با فن‌های قوی هم دیگر ویژگی این مارک است که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر از بازار باسلام تهیه کنید.

۳. مارک رونیتز

نام دیگر بخاری‌های توکیو گاز رونیتز است. مد‌ل‌های رونیتز نسبت به توکیو گاز ارزان‌تر و اقتصادی‌تر هستند اما کارایی خوبی دارند. سنسورهای ایمنی و قفل کودک از ویژ‌گی‌های این مارک است که در بازار باسلام موجود است و می‌توانید آن را همین الان تهیه کنید.

بهترین مدل‌های بخاری گازی برقی ژاپنی

در ادامه با بهترین مدل‌های این بخاری که در بازار باسلام موجود است آشنا می‌شویم:

۱. بخاری گازی برقی ژاپنی 2500 وات مدل ارتشی

این مدل از برند توکیو گاز که دارای فن توربو است، از کشور امارات وارد ایران شده است. شما می‌توانید این بخاری بدون دودکش را همین الان از طریق لینک زیر از باسلام سفارش بدهید تا به وسیله باربری برای شما فرستاده شود.

جدول مشخصات

قدرتنوع گازترانسمحیطسنسورها و ویژگی‌ها
۲۵۰۰ واتشهری۱۱۰ ولتتا ۴۰ مترسنسور منواکسید و زلزله
کم مصرف

بخاری گازی برقی ژاپنی 2500 وات مدل ارتشی

۲. بخاری گازی برقی ژاپنی یون‌ساز مدل شیشه‌ای 4100 وات

این مدل هم مثل قبلی از امارات وارد کشور شده است و دارای تهویه هوا و کیفیت قابل قبول است. شما می‌توانید این محصول را همین حالا از بازار باسلام سفارش بدهید.

جدول مشخصات

قدرتنوع گازترانسمحیطسنسورها و ویژگی‌ها
۴۱۰۰ واتشهری۱۱۰ ولتتا ۶۰ مترسنسور منواکسید و زلزله
پلاسما و یون‌ساز
بخاری گازی برقی ژاپنی یون‌ساز مدل شیشه‌ای 4100 وات

۳. بخاری گازی برقی ژاپنی 3500 با ترانس فابریک

این بخاری گازی برقی ژاپنی به دلیل داشتن موتور توربو، دارای پرتاب باد عالی است. برای استفاده از این محصول به ترانس احتیاج خواهید داشت که در صورت خرید از باسلام، به همراه محصول برای شما ارسال خواهد شد.

جدول مشخصات

قدرتنوع گازترانسمحیطسنسورها و ویژگی‌ها
۳۵۰۰ واتشهریفابریکتا ۵۰ مترسنسور منواکسید و زلزله

بخاری گازی برقی ژاپنی 3500 با ترانس فابریک

۴. بخاری گازی برقی ۵۸۰۰وات دو مانیتوره‌ی پلاسما

این بخاری ژاپنی ظاهر شیک و زیبایی دارد و گرمادهی آن تا ۷۰ متر می‌رسد. شما می‌توانید این محصول را از لینک زیر از بازار باسلام سفارش بدهید.

جدول مشخصات

قدرتنوع گازترانسمحیطسنسورها و ویژگی‌ها
۵۸۰۰ واتشهری۱۱۰ ولتتا ۷۰ مترسنسور منواکسید و زلزله
پلاسما

بخاری گازی برقی ۵۸۰۰وات دو مانیتوره‌ی پلاسما

آشنایی با کد خطاهای بخاری گازی برقی ژاپنی شومینه‌ای

کد خطا کدی است که در هنگام بروز مشکل در بخاری‌های گازی برقی ژاپنی روی نمایشگر آنها نشان داده می‌شود. با هر کدی می‌توان فهمید که مشکل ایجاد شده در کدام قسمت از بخاری به وجود آمده است. این کدها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

کدخطا
۰۳مشکل در سنسور زاویه یا سقوط دستگاه
۰۵مشکل در فیلتر یا پیچ فیلتر
۱۱کمبود یا قطع گاز
۱۲قطع گاز یا خرابی ترموکوپل
۱۴فشار بیش از حد گاز یا مشکل کوره
۱۶افزایش بیش از اندازه دمای محیط
۶۲مشکل در بلبرینگ موتور یا سوختن موتور و یا خازن
۶۷اشکال در مدار یون ساز

ویژگی‌ها و مزایای بخاری ژاپنی

ویژگی‌ها و مزایای بخاری ژاپنی عبارتند از:

عدم نیاز به دودکش

مهم‌ترین ویژگی بخاری ژاپنی عدم نیاز آن به دودکش است. این ویژگی می‌تواند نقش مهمی را در دیزاین و طراحی داخلی خانه ایفا کند و به زیبایی نمای درونی خانه کمک کند. مدل‌های شومینه‌ای هم که مناسب طراحی‌های کلاسیک هستند. فضاهای بسته آپارتمان‌های امروزی هم جای زیادی برای تعبیه دودکش و لوله بخاری ندارند. پس بدون دودکش بودن بخاری های گازی برقی ژاپنی خیلی مهم است.

داشتن سنسورهای کارآمد

مورد دیگر، سنسورهای کارآمد و مفید این نوع بخاری‌هاست. بخاری گازی برقی ژاپنی به خاطر این حسگرها می‌تواند بهتر و بهینه‌تر وظیفه گرمایشی خود را انجام بدهد. وجود این سنسورها خطر گازگرفتگی و خفگی را که در فصل سرما خطری بسیار شایع است برطرف می‌کند. همچنین در مواقع زلزله و آتش‌سوزی از انفجار جلوگیری می‌کند. تصفیه هوا و ضد عفونی کردن آن هم دیگر ویژگی این سنسورهاست. تایمر و خصوصیت تنظیم دما هم از دیگر آپشن‌های بخاری گازی برقی است.

ویژگی‌ها و مزایای بخاری ژاپنی

مصرف بهینه

این بخاری‌ها مصرف بسیار بهینه هم دارند. با بالا رفتن کیفیت مصرف انرژی و سوخت دستگاه هم کمتر می‌شود. یعنی با سوزاندن مقدار کمتری گاز می‌تواند محیط را گرم نگه دارد. از لحاظ اقتصادی این بخاری‌ها کاملا مقرون بصرفه هستند.

انواع بخاری ژاپنی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر می‌خواهید محیط‌های کوچک مثل مغازه‌ها با متراژ پایین یا اتاق خواب را گرم کنید از مدل‌های با قدرت کمتر استفاده کنید تا پول کمتری پرداخت کنید. هر چقدر فضای محیط بزرگتر باشد نیاز به بخاری گازی برقی با قدرت بیشتری دارید.

اگر کودک در خانه دارید بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که سنسورهای آن از جمله حسگرهای ایمنی مثل قفل کودک متنوع و کارا باشند.

اگر در خانه بیماری دارید که باید در فضای پاک و گرم استراحت کند، می‌توانید از مدل‌های بخاری ژاپنی با ویژگی تصفیه هوا و پلاسمای ضد ویروس استفاده کنید.

اگر در محل زندگی شما فشار گاز شهری ضعیف است یا گاز شهری وجود ندارد، می‌توانید از مدل‌های بخاری ژاپنی سازگار با گاز کپسول استفاده کنید. گفتیم که بخاری ژاپنی کم‌مصرف است پس در شرایط گرانی سوخت گاز خانگی بهترین گزینه برای گرمایش است.

نکات مهم هنگام خرید بخاری گازی برقی ژاپنی

هنگام خرید بخاری گازی برقی ژاپنی به نکات زیر توجه کنید:

گرمای مناسب

وقتی دستتان را جلوی بخاری گازی برقی ژاپنی نگه دارید، بعد از چند ثانیه گرمای آن دستتان را خواهد سوزاند. این نشان سلامت و کیفیت دستگاه است. ویژگی دیگر باکیفیت بودن این نوع بخاری این است که باید پرتاب باد را به خوبی انجام دهد. پرتاب باد نشانه کیفیت فن‌ها و سیم‌کشی برق دستگاه است. اگر بخاری این دو ویژگی را نداشت آن را نخرید.

فروشنده معتبر

باید حواستان باشد که جنس دست دوم از بازار نخرید. جنس نو و فابریک کارایی بهتری دارد. برای همین هم نیاز است که به فروشنده‌های معتبر که کالای با کیفیت و ضمانت ارائه می‌کنند رجوع کنید. این مورد در بازار باسلام به فراوانی پیدا می‌شود!

دقت در انتخاب ترانس

بخاری‌های گازی برقی ژاپنی برای سیستم الکترونیکی‌شان نیاز به ترانس برق مناسب دارند. هر دستگاهی ولتاژ خاص خود را می‌طلبد. واضح است که اگر ترانس بی‌کیفیت و ناکارآمد انتخاب کنید به بخاری ژاپنی تان آسیب جدی وارد می‌کنید. پس ترانس قوی و باکیفیت بخرید تا دستگاه‌تان به خوبی کار کند.

سوالات متداول درباره بهترین مارک بخاری گازی ژاپنی

بهترین برندها و مارک‌های بخاری گازی برقی ژاپنی کدام است؟

برند توکیو گاز، برند اوساکا و برند رونیتز سه نمونه از بهترین مارک‌های بخاری گازی برقی هستند.

آیا امکان گازگرفتگی با بخاری‌های گازی برقی ژاپنی وجود دارد؟

خیر، این مدل بخاری‌ها تمام سوخت دریافتی را به گرما تبدیل می‌کنند. مقدار ناچیزی از این سوخت هم پِرت می‌شود که آن را هم فیلترها جذب می‌کنند. این یعنی گازگرفتگی و پخش مونواکسید کربن در این نوع بخاری‌ها منتفی‌ است.

مهمترین مزیت بخاری‌های گازی برقی ژاپنی چیست؟

مهمترین مزیت این بخاری‌ها عدم نیاز آن‌ها به دودکش و مصرف کمشان است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x