قصه آقای عرقیات سنتی!


472

کار محمد کاویان، تولید و فرآوری گیاهان و عرقیات گیاهی است. خودش می‌گوید: از روستا پر از خاطره‌ام. یک روز سرماخورده بودم. مادربرزگم اومد توی حیاط. یک دسته علف توی مشتش گرفت و سمت بالا کشید. بعد به کف دستش فوت کرد. دیدم کف دستش کلی تخم‌های ریز تقریبا سیاه‌رنگه. می‌خواست اونا رو برای درمان من دم کند. اونجا فهمیدم علف فقط برای گاو نیست! به اون گیاه می‌گفتند: بارتنگ. در واقع همون بارهنگه. گیاهی دارویی و بسیار پرخاصیت. 

ارتباط محمد با گیاهان از دوران کودکی شروع می‌شود. طبیعت برایم جذابیت بالایی داشت. این را بگذارید کنار دغدغه‌اش برای حفظ سلامتی خانواده و اطرافیانش. بعدها جذابیت ارتباطات با مردم به خاطر این کسب و کار هم اضافه شد. حالا کسب و کار او عرضه فرآورده‌های گیاهان دارویی و تولید آنهاست.

هر کسب و کاری چالش‌های خودش را دارد. محمد یک مستاجر است و دردسر بزرگش این بود که موقع اسباب‌کشی با تشکیلات عرق‌گیری‌اش چه کار کند؟ ماه‌ها نشست و طرح ریخت.

بالاخره توانست دستگاه را شخصی‌سازی کند و همانی شود که می‌خواست. این دستگاه قابل تکه‌تکه شدن و جاسازی در جاهای مختلف دارد. چند باری هم ارتقایش داده است. مثل تبدیل لوله‌های عبور بخار از آهن گالوانیزه به استیل و…

روزی که اولین فروش اینترنتی‌اش ثبت شد لحظه شگفت‌انگیزی بود.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x