لباس زیر مردانه، از تولید پارچه تا نشان تجاری «نیک پوش»


3,795

mens-underwear-from-fabric-production-to-the-brand-nikpush

چند شب پیش به دیدن هادی اردستانی رفتیم. ما از دیدنش خوشحال بودیم ولی انگار او با جعبه‌ای شیرینی به دست خوشحال‌تر بود؛ چون همان روز صاحب فرزندی شده‌ بود و تا آمدیم قدم نورسیده را تبریک بگوییم و کمی گپ و گفت کنیم کلی رفیق شدیم.

آقای اردستانی سال‌هاست که در بازار پوشاک مشغول به کار است؛ چندین کارگاه تولیدی و یک مغازه هم در بازار تهران. برند و یا همان نشان تجاری کارهای تولیدی‌شان «نیک‌پوش» است. می‌گوید: «پدرم پنجاه سال است که اهل بازار است. خودش هم قبلاً در کار تولید پارچه بوده ولی به توصیه و پیشنهاد پدرش آمده در کار لباس زیر مردانه». رضایتش نسبی است. می‌گوید: «خوبه، ولی پارچه بازدهی و سود بیشتری داشت».

ورود آقای اردستانی به سایت باسلام و غرفه‌دار شدنش بیشتر برای کسب تجربه برای خرید و فروش آنلاین در فضای اینترنتی است. قبلاً تصمیم داشته سایت نیکپوش را راه‌اندازی کند، ولی دست نگه داشته است تا کمی اوضاع را بسنجد و تجربه بیشتری در فضای آنلاین بدست بیاورد. بعد که سایتش را راه بیندازد با قدرت بیشتری وارد این کار خواهد شد. البته سایت باسلام یک بازار است و صدها تولیدکننده در راسته‌ها و بازارچه‌های آن کسب و کار خودشان را دارند. تنوع محصولات نیک‌پوش بیش از ۱۶۰ نوع است و می‌خواهد به مرور به غرفه‌اش اضافه کند.

لباس زیر مهم است یا لباس رو؟

لباس زیر را که کسی نمی‌بیند. مهم لباس رو است که باید هم تمیز باشد هم نو. احتمالاً این تصور عموم مردم است و تجربه آقای اردستانی در مواجهه با مشتری‌های زیادی که داشته. نه اینکه اصلاً لباس زیر مهم نباشد، اما تجربه‌اش نشان داده که مشتری‌ها لباس زیر ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند به لباس زیر با کیفیت و الیاف طبیعی که طبیعتاً قیمت بیشتری دارد.

ولی اگر به اهمیت سلامتی پوست و تن فکر کنیم، احتمالاً تصمیم‌مان فرق می‌کند. لباس زیر، لباسی است که با تن و پوست آدم بی‌هیچ واسطه‌ای در تماس است و حتماً بهداشت و سلامتی و طبیعی بودنش اهمیت بیشتری دارد.

مشتری‌های عمده و خرید اینترنتی

مشتری‌های اصلی آقای اردستانی کسانی هستند که خرید عمده می‌کنند و سؤالش این بود که آیا راهی برای خرید آسان‌تر آنها هست؟ طبیعی است که قیمت‌ خریدهای عمده تفاوت می‌کند و می‌شود محصولی را با تعداد بالا در غرفه تعریف کرد. مثلاً تعداد ده‌تایی یا صدتایی و دویست‌تایی. ولی مسأله و چالش مهم‌تر، عادت مشتری‌های عمده است. عادتی که به خاطر آن باید خودشان بیایند و محصول را از نزدیک ببینند و بعد تعداد بالا سفارش بدهند.

آیا راهی برای تغییر این عادت هست؟ می‌شود مشتری‌های عمده را راضی کرد (به‌خصوص مشتری‌های قدیمی‌تر که بارها و بارها نمونه کار را هم دیده‌اند)  از مسیر غرفه نیکپوش و به صورت اینترنتی خرید کنند؟ قرار شد بیشتر به آن فکر کنیم و خود آقای اردستانی هم گفت که باید با بعضی مشتری‌هایش بیشتر صحبت کند.

دیوار بلند چین

گلایه از چین و محصولات چینی ترجیع‌بند همه تولیدکننده‌ها شده است. تولید لباس زیر مردانه هم از این ماجرا مستثنی نیست. با این همه آقای اردستانی سخت در تلاش است که کیفیت کار در بلند مدت جواب‌گو باشد و بتواند جایگاه خودش را که سال‌ها با زحمت به دست آمده حفظ کند.

عکس لباس زیر در اینترنت، محدودیت‌ها و اقتضائات

یک طرف قضیه در فروش‌های اینترنتی نحوه نمایش دادن لباس‌های زیر است. از آنجایی که سایت‌های اینترنتی عمومی است، نحوه نمایش دادن لباس‌های زیر اقتضائات خودش را دارد. اگر لباس زیر بدون مانکن باشد جدای از اینکه عکاسی از آن سخت است مشتری هم نمی‌تواند خوب آن را تصور کند.

از طرفی نشان دادن چهره یا یک بدن خاص ممکن است در مشتری تأثیر بگذارد و قدرت قضاوت و تصمیم‌گیری او را پایین بیاورد. در مورد نحوه عکاسی و انتخاب بهترین راه هم چنددقیقه‌ای گفت‌وگو کردیم و قرار شد بخش گرافیست و عکاسی سایت مشورت و همراهی بیشتری داشته باشد.

نمی‌خواستیم و نباید بیشتر از این وقت آقای اردستانی را بگیریم. او باید می‌رفت پیش عضو جدید خانواده اردستانی و ما هم باید برمی‌گشتیم به قم. وقتی بیرون آمدیم ساعت ده شب شده بود و خیابان‌ها هنوز پرجنب‌و‌جوش. سرمای شب آبان سوز نداشت و آدم را سر حال می‌آورد.

[button href=”https://basalam.com/nikpoosh” align=”center” target=”_blank”]غرفه نیک‌پوش[/button]

[button href=”https://basalam.com/search?cat=114″ align=”center” target=”_blank”]راسته پوشاک مردانه[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x