تجربه استفاده از پودر سنجد


4,071

my-experience-of-using-powdered-oleaster

سنجد؛ همان عطر سال نو

پودر سنجد از آنهاست که خیلی درباره مقوی بودن و مفید بودنش خوانده و شنیده بودم، اما جرأت تستش را نداشتم. شاید به خاطر حس خوب و خاصی که به سنجد داشتم و نگران خراب شدنش بودم.

حالا باسلام شد سبب خیر و پودر سنجد به دستم رسید. پودر سنجد در اصل، سنجد کاملِ آسیاب شده است؛ یعنی با هسته‌اش آسیاب شده. نکته‌ای که در مورد سنجد کامل آسیاب شده بیش از همه نظر من را به خودش جذب کرد این بود که به شدت برای استخوان‌ها مفید است. این پودر از درد مفاصل، آرتوروز و پوکی استخوان پیش‌گیری می‌کند. البته فوایدش یکی‌دو‌تا نیست و یک طرف جعبه را توضیحات کامل فواید آن پر کرده است.

جعبه را باز کردم. داخلش یک نایلن پرس‌شده بود. گوشه نایلن را باز کردم و کمی از پودر را کف دستم ریختم، چشمهایم را بستم و پودر را یک دفعه ریختم توی دهانم. بوی عید پیچید و تمام وجودم را حس ناخونک زدن بچگی به سفره هفت‌سین گرفت. تازگیِ سنجدها کاملاً لمس می‌شد و دلم رفت برای شیرینی و لذت خوردن سنجد.

چشمهایم را باز کردم، نایلن را کامل باز کردم. یک کاسه از داخل کابینت و یک قاشق از داخل کشو برداشتم، کاسه را پر از پودر سنجد کردم، یک کتاب هم از کتابخانه برداشتم و نشستم به لذت بردن از زندگی.

البته تولیدکننده‌اش می‌گوید برای اثرگذاری بهتر و شفابخشی پودرسنجد، بهتر است آن را با کمی عسل در شیر حل کنیم و شب‌ها یک لیوان بخوریم؛ همچنین می‌توان آن را صبح‌ها با آبمیوه مصرف کرد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x