فروش اینترنتی موفق به زبان کاربردی، از زبان تیم برنده تازه‌نفس‌های ۲


1,651

success-tips-for-in-e-commerce

تیم اوج، یک گروه ۲۵ نفره بودند که توانستند مقام اول مسابقه تازه‌نفس‌های ۲ را به دست بیاورند. کارهای مفصلی انجام شده تا تیم او  به این مقام برسد، اما اگر بخواهیم خلاصه کنیم، این‌ها کارهای اصلی این گروه بوده است که شاید به درد کسب‌وکارهای آنلاین شما هم بخورد:

کار تیمی، تبلیغات هماهنگ

کاپیتان تیم اوج می‌گوید یکی از بهترین کارهایی که به موفقیت تیمشان کمک کرده، تبلیغات هماهنگ در شبکه‌های اجتماعی است. این تیم به جای تبلیغات پراکنده روی محصولات مختلف، با هم هماهنگ می‌شدند و همه اعضای تیم، هر بار یک محصول مشخص و غرفه مشخص را تبلیغ می‌کرده‌اند. برای این کار، از تصویر واحد و متن‌های متنوع در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام اعضای تیم استفاده کرده‌اند. یکی از غرفه‌های تازه‌نفسی که تا قبل از مسابقه، فقط یک تراکنش داشت، با تبلیغ هماهنگ، در یک روز توانست هشت سفارش بگیرد.

استفاده از ظرفیت گروه‌های فامیلی

یکی از روش‌هایی که این گروه از آن استفاده کرده‌اند، تبلیغ در گروه‌های خانوادگی و فامیلی است. البته یک چالش برای این شیوه تبلیغ وجود دارد که برخی از گروه‌ها نسبت به تبلیغ، واکنش مثبتی ندارند. شاید بشود با استفاده از محتوای تکمیلی و جذاب، تبلیغات را برای این گروه‌ها بهینه‌سازی کرد.

کانال مشترک

گروه اوج، یک کانال مشترک هم راه‌اندازی کردند با درون‌مایه فروش محصولات خانگی و محصول خودشان را در آن تبلیغ می‌کردند. ابتدای کار هم با هزینه ۱۶ هزار تومان، برای کانالشان در سه کانال دیگر تبلیغ کرده‌اند که باعث شده نزدیک به صد عضو باکیفیت به کانالشان اضافه شود و از همان کانال، سفارش‌های جدید داشتند. با وجود اینکه عدد اعضای کانال بالا نیست، ولی هر بار حدود نیمی از آن‌ها پست‌های جدید را می‌بینند.

هدیه و اشانتیون

یکی دیگر از تکنیک‌های فروش در تیم اوج، استفاده از هدیه‌های کوچک و اشانتیون برای خریدهای با رقم بالا بوده است. مثلاً اگر مشتری، سفارش حداقل صدهزار تومانی داشته باشد، یک هدیه کوچک هم برای او ارسال می‌شده است. این کار هم در جذب سفارش‌های جدید برای تیم اوج مؤثر بوده است.

غرفه‌های تکمیل و آماده

یکی از دلایل موفقیت تیم اوج این بود که تقریباً همه غرفه‌ها در همان روزهای اول مسابقه، غرفه‌هایشان را کامل کردند و همگی لوگو و کاور داشتند و بخش‌های «قصه محصول» و «درباره زندگی» را تکمیل کردند. تکمیل بودن اطلاعات و محتوای غرفه، به زیبا شدن و جذابیت غرفه‌ها و جذب مشتری جدید کمک شایانی کرده است.

انتقال مشتری‌های قبلی به باسلام

یکی دیگر از رموز فروش موفقیت اوجی‌ها، تلاش برای انتقال مشتری‌های سابقشان به باسلام بوده است. مهم‌ترین ویژگی‌ای که می‌توانسته برای مشتری‌های سابق جذاب باشد، تخفیف پستی بوده و برای مشتری‌های جدیدی که به کانال‌های تلگرام اضافه می‌شدند، اعتبار یک بازار اینترنتی برخوردار از ای‌نماد و نشان‌های اعتماد اینترنتی، می‌توانسته به اعتماد مشتری کمک کند.

 

قصه و فیلم کامل «اوج» تازه‌نفس‌ها را بخوانید و تماشا کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x