بارگذاری محصول و خودنوشت


1,943

upload-products-autobiography

حالا که درخواست غرفه داده‌اید و اسم کاربری ثبت کرده‌اید، برای اینکه غرفه‌تان در سایت قابل‌نمایش شود باید ۲ کار ساده انجام دهید.

  1. بارگذاری حداقل سه محصول (البته اگر تک‌محصولی یا دو‌محصولی باشید استثناست)
  2. نوشتن یک متن درباره خودتان و کارتان

بارگذاری محصول

بعد از درخواست غرفه و پذیرفته‌شدن درخواست در سایت باسلام، اولین کار بارگذاری حداقل سه محصول است (هر چه بیشتر بهتر).

فرقی نمی‌کند از طریق سایت یا اپلیکیشن، هر کدام که باشد با اسم کاربری و گذرواژه، وارد می‌شوید و محصول را بارگذاری می‌کنید. هنگام بارگذاری محصول در انتخاب عکس‌ها کمی وسواس داشته باشید تا محصول خوب‌تان با چهره خوبی در سایت ظاهر شود.

نوشتن یک متن درباره خودتان و کارتان (خودنوشت)

تا این مرحله قسمت مهمی از کار را انجام داده‌اید. به همین سادگی. ولی هنوز مهم‌ترین قسمت کار باقی مانده است. نوشتن خودنوشت. یعنی چند خط ساده درباره خودتان و کارتان. رویکرد و هویت بازار اجتماعی سلام (باسلام) کالامحور نیست. در باسلام، کالای اصیل و ایرانی شما بسیار مهم است، اما از آن مهم‌تر هویت تولیدکننده و یا عرضه‌کننده آن است.

پس بی‌معطلی، چند خطی درباره خودتان بنویسید تا کالایتان دارای هویت شود.

autobiography

کار ساده ای است و راه های متعددی دارد. ما یک راه ساده و کاربردی به شما پیشنهاد می‌کنیم. به پرسش‌های زیر پاسخ بدهید و جواب‌ها را پشت سر هم در یک متن بیاورید. نتیجه کار یک متن خوب برای معرفی خودتان و غرفه‌تان می‌شود:

درباره یک زندگی

  1. اسم کامل‌تان، و اسم غرفه‌تان؟
  2. در مورد اسم و نام خانوادگی‌تان چیزی می‌دانید؟
  3. چندساله هستید و چه احساسی به آن دارید؟
  4. محل تولد و بزرگ شدن‌تان کجاست؟
  5. چه احساسی به آنجا دارید؟ چرا؟
  6. شغل‌تان (مرتبط با باسلام) چیست؟
  7. آیا دوست دارید فرزندتان شغل شما را ادامه دهد؟ چرا؟
  8. چطور شد که به این شغل علاقه‌مند شدید؟
  9. اقوام و آشنایان چه نظری درباره شغل شما دارند؟
  10. آرزوی شما در مورد شغل‌تان چیست؟
  11. تحصیلات و شغل‌های دیگری که تجربه کردید؟
  12. از چه سنی وارد این کار شدید؟
  13. سختی کارتان در چیست؟
  14. آیا شغل شما سرمایه‌ خاصی نیاز دارد؟ چگونه تهیه‌اش کردید؟
  15. تجربه اولین فروش‌تان دقیقاً کی بود؟
  16. روش آشنایی با سایت باسلام و انگیزه‌ شما از همکاری با این مجموعه چیست؟

درباره یک مکان

  1. محل کارتان کجاست؟ درباره‌اش حرفی دارید؟

ارزشش را دارد..

  1. ارزش‌مندی محصولات شما به چیست؟
  2. حرف ناگفته‌ای دارید؟ (در مورد کار، خودتان، یا هر چیزی که فکر می‌کنید لازم است و گفته نشده)

یک نمونه متن از صاحب غرفه «صنایع غذایی آویسا»

من مجید عرب‌لو در یک خانواده سنتی و پرجمعیت به دنیا آمدم. در ۴ آذرماه ۱۳۶۷ در شهر هیدج استان زنجان به دنیا آمدم. پدرم کشاورز بود و در فصل زمستان هم به دامداری مشغول بود. هشت‌ساله بودم که بدلیل اینکه پدر و مادرم مذهبی بودند به شهر قم مهاجرت کردیم. البته فقط در ایامی که فصل کشت و کار نبود در قم می‌ماندیم و بقیه سال را به دلیل مشغله پدرم به شهر هیدج می‌آمدیم‌. خلاصه اینکه ما طول سال دائم در حال رفت و آمد بین قم و هیدج بودیم.
من از همان کودکی به باغداری علاقه‌مند بودم و از آنجایی که در قم بزرگ شده بودم و اهمیت آب را به خوبی می‌دانستم و به علت اینکه در هیدج آب به وفور یافت می‌شد و به دلیل استفاده غیراصولی کشاورزان از آب همیشه موجبات ناراحتی من را فراهم می‌کرد. به طوری که من امیدی به کشاورزی کردن نداشتم؛ چون وقتی می‌خواستم هم کشاورزی کنم باید مثل دیگر کشاورزان عمل می‌کردم.
روزگار گذشت تا اینکه به خدمت اعزام شدم. در یگان خدمتی که بودیم با یکی از دوستان به نام حسن ابراهیمی آشنا شدم که از بخت و اقبال خوب من، هم آذری‌زبان بود و هم باغی در نزدیکی‌های ما داشتند که به دلیل کمبود آب به صورت کاملاً اصولی باغداری می‌کردند، و به دلیل داشتن اطلاعات عمومی بالا در زمینه باغداری با ایشان صمیمی شدم و تقریباً در تمام طول خدمت با ایشان رفاقت خوبی داشتم. بعد از اتمام خدمت ایشان به همراه برادر دوقلوی خود که حسین نام داشت و ایشان هم دارای تجربه و علم زیادی در مورد باغداری اصولی بود به باغ ما (که یک باغ سیب بود و سال‌ها به دلیل اینکه رسیدگی نشده بود و به حال خود رها شده بود) آمدند و در مرحله اول هرس باغ ما را انجام دادند و باغ ما رنگ و حال بهتری به خود گرفت.
پس از چند ماه به دلیل اینکه منطقه ما دارای باغهای بی‌شماری بود و اکثر میوه‌ها و صیفی‌جات در منطقه ما یافت می‌شد و پس از تحقیقات فراوان، ایده راه‌اندازی تولید چیپس میوه و ادویه‌جات به ذهنم رسید و قرار شد با برادران ابراهیمی این کار را آغاز کنیم. ابتدا با خرید دستگاه خشک‌کن و اسلایسر کار خود را آغاز کردیم و به مرور با درآمدهایی که هم از باغداری و هم فروش محصول به دست می‌آوردیم تولیدی خود را گسترش دادیم و هم‌اکنون با تولید حدود سی نوع محصول همچنان با انگیزه مضاعف در صدد گسترش کار و استقرار در شهرک صنعتی و تبدیل شدن به یک برند در سطح استان زنجان و حتی در کل کشور هستیم و برای رسیدن به اهدافمان یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم.
خدا را سپاس‌گزاریم که پس از حدود یک سال از همکاری ما سه نفر، هم در زمینه باغداری و هم تولید محصولات به یک الگو در شهر خودمان تبدیل شده‌ایم. آرزوی ما ایستادن در رتبه اول تولیدکنندگان نمونه کشوری و تبدیل شدن به صادرکننده برتر در کشور پهناور ایران است. در ابتدای شروع کار نظرات متناقضی را در مورد خود از طریق دوستان و آشنایان دریافت می‌کردیم که به مرور زمان توانستیم اعتماد دیگران را به خود و به کار خود کسب کنیم. ما برای شروع این کار در مرحله اول با بیست میلیون آغاز کردیم و به مرور با درآمدهایی که کسب کردیم کار را گسترش دادیم. همان‌طور که قبلاً هم گفتم به دلیل اینکه ما اکثر میوه‌ها و صیفی‌جات را یا خودمان تولید می‌کنیم و یا از کشاورزان این منطقه تهیه می‌کنیم در صورت گسترش کارمان، هم موجبات اشتغال‌زایی همشهری‌هایمان فراهم می‌شود و هم با خرید محصولات کشاورزان، موجب کسب در آمد برای کشاورزان محترم خواهد شد و باعث جلوگیری از بین رفتن محصولات کشاورزان زحمتکش خواهد شد.

بارگذاری متن خودنوشت در غرفه

وقتی که متن نوشته شد از طریق کاربری خودتان در سایت یا اپلیکیشن (گزینه ویرایش غرفه) آن را در غرفه‌تان بارگذاری کنید. (از قسمت‌های مدیریت غرفه/ نمایش غرفه من/ ویرایش غرفه من/ توضیحات تکمیلی/ درباره یک زندگی)

بعد از بارگذاری متن خودنوشت با باسلام تماس بگیرید و خیلی زودتر از آنچه که انتظارش را دارید شاهد نمایش غرفه‌تان در سایت باسلام باشید.

بعد از این، مدیریت غرفه به طور کامل در اختیار خودتان است. کالاهای اصیل و سالم‌تان را مدیریت کنید. قیمت‌گذاری کنید، انبارداری‌اش را انجام دهید، سفارشات را ببینید و از حضور در بازار اجتماعی سلام (باسلام) لذت ببرید. کسب و کار پر خیر و برکتی داشته باشید. این آرزوی ماست.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x