ماسک زغال چیست و چطور کار می‌کند؟


1,861

what-is-charcoal-mask-and-how-it-works

شاید در سرداب خانه‌های قدیمی، یا یخچال مادربزرگ‌ها دیده باشید که کمی زغال را توی یک کیسه می‌پیچند و گوشه‌ای نگه می‌دارند. از زمانه‌ای بسیار دور خاصیت میکروب‌زدایی‌ زغال مشهور است. در پزشکی امروز به‌ عنوان ماده‌ای مؤثر در جذب سموم و دفع آن‌ها از بدن، مصارف زیادی دارد و در درمان مسمومیت‌های الکلی و  دارویی از آن استفاده می‌کنند. امروزه از این ماده مؤثر برای درمان پوست نیز استفاده می‌شود.

ماسک زغال از چه درست شده؟

انواع مختلفی از این ماسک در بازار وجود دارد. برخی از ماسک‌های زغال موجود در بازار، ترکیب زغال سیاه‌ و سفید است و برخی از انواع این ماسک با خاک رس مخلوط است و ترکیبی عالی به‌عنوان یک ماسک برای پوست صورت به ‌حساب می‌آید. ماسک صورت زغال سیاه «لیردوف»، حاوی زغال فعال، عصاره درخت چای، ژل آلوئه‌ورا وجلبک اسپرولینا است. هریک از اعضای این ترکیب، خود به تنهایی در درمان پوست شهره‌ هستند و گاهی از هرکدام به تنهایی استفاده می‌شود.

ماسک زغال چگونه عمل می‌کند؟

ماده‌ی اصلی این ماسک زغال فعال یا کربن است. اما توجه داشته باشید زغالی که اینجا از آن حرف می‌زنیم زغال فعال است و با زغالی که برای پخت‌وپزاستفاده می‌کنیم فرق دارد. هنگامی‌ که روی صورت قرار می‌گیرد کربن فعال آن غبار، آلودگی‌ها و سموم صورت را جذب خود می‌کند و آن سموم را از منافذ پوست خارج می‌کند. زغال فعال می‌تواند لایه مرده پوست را از بین ببرد و با این کار سبب رشد لایه جدیدی از پوست و شادابی و درخشندگی آن شود.

فواید ماسک زغال؟

  • درمان چربی پوست: اگر از چربی پوستتان شاکی هستند این ماسک می‌تواند چربی پوست را متعادل کند و جوش‌ها را کاهش دهد. ماست زغال متخصص از بین بردن جوش‌های سرسیاه است. البته حواستان باشد که استفاده بیش از حد از این ماسک باعث خشکی پوست می‌شود!
  • ترمیم پوست: لایه‌برداری با زغال فعال، اثری که از نیش حشرات، ضایعات پوستی و زخم‌ها روی پوستتان باقی‌مانده را به شکل معجزه‌آسایی بهبود می‌بخشد.
  • رفع آکنه: از این ماسک برای درمان آکنه نیزاستفاده می‌کنند. اگر نمی‌خواهید از این ماده در همه پوست خود استفاده کنید می‌توانید کمی از آن را تنها روی آکنه‌ها قرار دهید.

ماسک زغال سیاه می‌کند خب!

ممکن است برخی به ‌این‌ علت که سیاهی این ماسک برایشان ناخوشایند است از آن استفاده نکنند. ولی اگر فقط یک‌بار نتیجه آن را ببینند، حتماً استفاده از این ماسک را در برنامه خودشان قرار می‌دهند. با استفاده از ماسک زغال، شما دیگر برای پوستتان نیازمند مراجعه به سالن‌ها و یا کلینیک‌های زیبایی نخواهید بود.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x