اردیبهشت را با تبریک روز معلم برای آموزگارانمان بهشت کنیم!


3,955

تبریک روز معلم در مدرسه- کادوی روز معلم- مجله باسلام

یک “دوازدهم اردیبهشت” است و یک دنیا عشق! روز معلم را می‌گویم. منتظر بودیم تا معلم وارد کلاس شود و با بادکنک‌هایی در دستمان، بهترین تبریک روز معلم را تقدیمش کنیم. میز معلم پر بود از کادو و گل‌هایی که با عشق از باغچه‌هایمان می‌چیدیم. با این‌که روزهای امتحان دعا می‌کردیم با نیامدن معلم امتحان کنسل شود، اما عاشق ۱۲ اردیبهشت بودیم، عاشق جشن سر صف و سرودهای دسته‌جمعی. گاهی اوقات پول‌هایمان را روی هم می‌گذاشتیم تا در کنار هدیه روز معلم، شیرینی یا کیک هم بخریم و شیرینی تبریک روز معلم را دوچندان کنیم.

تدارکات تبریک روز معلم

شاید خنده‌دار باشد اما تبریک روز معلم هم تدارکات می‌خواهد. غیر از کادوی روز معلم و گل و شیرینی، بادکنک‌ها را تا آخرین نفس باد می‌کردیم. قبل از ورود معلم چند نفر بادکنک به دست پشت در می‌ایستادند. یکی از بچه‌ها از قبل تخم‌مرغ‌ها را خالی می‌کرد و آن‌ها را پر از کاغذ رنگی می‌کرد. به‌محض ورود معلم، تخم‌مرغ‌ها را به سقف می‌کوبیدیم و با هیجانی وصف‌نشدنی مراسم تبریک روز معلم را اجرا می‌کردیم.

در طول هفته‌ی معلم‌ ابتدای هر زنگ این مراسم اجرا می‌شد و ما دل‌خوش به‌همین تبریک‌های پرشور کودکانه بودیم. حالا این‌روزها تبریک روز معلم به‌خصوص با شیوع ویروس کرونا، متفاوت‌تر شده است. تبریک روز معلم به‌صورت تماس تلفنی یا پیام‌های آنلاین همراه با پست کردن هدیه‌ای جذاب و به‌یادماندنی، روش خوبی برای پاسداشت روز معلم در این ایام است.

تزیین کیکی روز معلم- خرید هدیه روز معلم-مجله باسلام
تبریک روز معلم امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است


گفت استاد مبر درس از یاد


این روزهای در حال گذر، روزهایی است که برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان رفت و آمدها را کنار گذاشته‌ایم. مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل شده است اما کار آموزش‌ با تدریس معلم‌های مهربانمان روی زمین نمانده است.


برگزار نشدن کلاس ها ارزش واقعی معلمانمان را به ما فهماند. متوجه شدیم معلم بودن سخت‌تر از آن‌چه فکر می‌کردیم است. تبریک روز معلم کمترین کاری‌ است که می‌توانیم برای خوشحال کردنشان انجام دهیم؛ اگرچه آن‌ها بدون هدیه وتبریک روز معلم هم کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. اما مطمئن باشید تبریک روز معلم به آن‌ها انرژی مضاعفی می‌دهد.

شما را نمی‌دانم اما من معتقدم الهام بخش‌ترین آدم های زندگی‌مان معلم‌هایمان بودند. کسانی که به برق چشمانمان ایمان داشتند. زمین خوردن و دوباره بلند شدن را یادمان دادند. آن‌ها بذر “می‌توانم” را در وجودمان کاشتند. تعداد زیادی از ما درس و دانشگاهمان تمام شده است و حالا این خاطرات شیرین را با فرزندان مدرسه‌ای خود مرور می‌کنیم.

گاهی دلمان برای پشت نیمکت نشستن‌ها و زیر میز خوراکی خوردن‌هایمان تنگ می‌شود و گاهی دلتنگ معلم‌ها و استادهایی می‌شویم که مدت زیادی‌ از ندیدنشان می‌گذرد.

هر تبریک روز معلم لبخندی بر لبش می‌نشاند


گوشیتان را برمی‌دارید، قلبتان می‌گوید باید یک تماس مهم بگیرید یا یک پیام مهم ارسال کنید، به چه کسی؟ نمی‌دانید!
اما تقویم روی میز، تقلب می‌رساند؛ به همانی که سؤال‌های بی‌ربطتان را با حوصله جواب می‌داد. همانی که روز انتخاب واحد دل دل می‌کردید ظرفیتش را افزایش دهد تا بتوانید سر کلاسش بنشینید! همان معلم اخمو اما مهربان! همانی که روی میز می‌کوبید تا چرتمان بپرد، بوی نارنگی را حس می‌کرد اما به رویمان نمی‌آورد.

مهم نیست دانشجو باشید یا درستان تمام شده باشد، برای ۱۲ اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید. یک تبریک روز معلم می‌تواند هم حال خودتان را بهتر کند هم حال معلمتان را.

کادوی روز معلم را با یک نامه قدردانی جذاب‌تر کنید.

تبریک روز معلم

با وقت گذاشتن برای نوشتن متن تبریک، به معلم و استادتان می‌فهمانید چه قدر برایتان ارزشمند است. بهتر است با قلبتان پیام تبریک روز معلم را بنویسید نه فقط با قلمتان. چون معتقدیم: هر چه از دل برآید لاجرم بردل نشیند.

اما اگر به‌هردلیلی قلمتان روی کاغذ سرنخورد و واژه‌ای پیدا نکردید، می‌توانید از این پیا‌های زیبا برای تبریک روز معلم استفاده کنید:

نیمکت های چوبی بیشتر از درختان جنگل میوه می‌دهند چون ریشه در تلاش معلم دارند.
روز معلم مبارک

ممتاز و نمونه شدن برای یک‌سال است

و ماندگار شدن برای یک عمر

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار

معلم عزیزم روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته است. 

ادیبی را گفتند: چرا معلم را زیاده از پدر ستایش می‌کنی گفت: پدر مرا از آسمان‌ها به زمین آورد، ولی معلم مرا از زمین به آسمان‌ها!

به من از دانایی‌های خود گفتی تا از نادانی‌های خودم نگویم
به من درس زندگی دادی تا فقط درس علم یاد نگیرم
آموزگار مهربانم روزت مبارک!

هدیه روز معلم چی بخرم؟

جناب ایرج میرزا می‌گوید:

قدر استاد نکو دانستن، حیف استاد مرا یاد نداد!


شاید قدردانی از زحمات معلمانمان کارساده‌ای نباشد اما می‌توانیم تبریکمان را با یک هدیه روز معلم همراه کنیم. با این کار به آن‌ها نشان می‌دهیم برایمان ارزشمند هستند. شاید بسیاری از ما قدرت مالی خرید یک هدیه مناسب و باکیفیت را نداشته باشیم. من همیشه به دوستانم پیشنهاد می‌کنم در خرید هدیه روز معلم شریک شویم تا بتوانیم کادوی مناسب‌تری بخریم. اگر به‌دنبال یک انتخاب مناسب هستید، پیشنهادهای زیر را از دست ندهید.

پیشنهادهایی برای کادوی روز معلم


یک کتاب خوب همیشه گزینه‌ی مناسبی برای هدیه روز معلم است؛ با محتوای غنی و ظاهری آراسته.



از محصولات چرمی غافل نشوید. هدیه‌ای کاربردی که بسیار ارزشمند است. این کادوی روز معلم می‌تواند یک کیف پول، کمربند، جاسوئیچی و… باشد.



اگر اهل خرید هدیه‌های نفیس هستید، از صنایع دستی غافل نشوید، مخصوصاً اگر معلمی هنرپسند و خوش‌ذوق دارید. یک بشقاب یا گلدان میناکاری انتخاب خوبی برای کادو روز معلم است.



گاهی می‌توانیم یک هدیه روز معلم خوب از بین نوشت‌افزار‌ و لوازم التحریر انتخاب کنیم. یک جامدادی چرم یا یک روان‌نویس شیک می‌تواند هم کاربردی باشد و هم هدیه ای به یادماندنی برای معلم عزیزتان.



نظرتان راجع به یک تابلوی زیبا چیست؟ چیزی که هر زمان معلمتان به آن نگاه می‌اندازد به یادتان بیافتد. تابلویی فاخر و هنرِ دستِ هنرمندانِ عزیزمان!


تبریک روز معلم تبریک خوبی‌ها

همه‌ی ما تعلیم و تربیتمان را مدیون معلم‌های بزرگ تاریخ هستیم. شهید مرتضی مطهری استاد و معلم بزرگی بود که برای مردم ایران زمین تعالیم خوب و ارزشمندی را به‌جا گذاشت و روز ۱۲ اردیبهشت را که سال‌روز شهادت ایشان است، به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری کردند تا هیچ‌گاه زحمات اساتید و معلمان سخت‌کوش این مرزوبوم را فراموش نکنیم.

شما برای تبریک روز معلم چه پیشنهادی دارید؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x