از پرورش بلدرچین تا رهبری غرفه تیمچه


2,525

پرورش بلدرچین-مجله باسلام

بلدرچینِ غرفه امیربلدرچین، پرنده‌‌ای است که با همان قد و قامت کوچکش، گوشتِ لذیذ و پرخاصیتی دارد. اما اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید این خوشمزه‌ی دوست‌داشتنی، آن‌قدر که باید در سفره‌ی ما جا ندارد. علت چیست؟ نمی‌دانم! اما همین مسئله باعث شد، تا آقای مرادیان به فکرِ پرورش بلدرچین بیافتد و آن را به صورت پاک شده و تمیز به در خانه مشتریانش برساند و تلاش کند بلدرچین به پای ثابتِ سبدِ خرید خانواده‌های ایرانی تبدیل شود. اما از حرف تا عمل، از ایده تا اجرا، زمین تا آسمان فاصله است.

کسب و کار خانگی- پرورش بلدرچین- مجله باسلام
آقای مرادیان یک محصول متفاوت به سفره باسلامی ها اضافه کرده است

آقای مرادیان، از غرفه‌ی «محصولات بلدرچین امیر» برایمان از کسب‌وکارش می‌گوید. دانشجوی خواجه نصیر و پرورش دهنده بلدرچین می‌گوید:

«چند روز دیگه 23 ساله می‌شم، اصالتا اهلِ تبریزم اما قم زندگی می‌کنم، مجردم و هنوز ازدواج نکردم»

نیروی جوانی، اکسیرِ باارزشی‌ست. اما اگر تلاش و پشتکار، ضمیمه‌ی این نیرو نشود حاصلی ندارد. آقا امیر اما، نشان داده یک جوانِ پرتلاش است. شاید فکر کنید، جوانی که در کارِ پرورش بلدرچین وارد شده، تحصیلات چندانی ندارد، اما آقای مرادیان در رشته ی مهندسی عمران و در مقطع ارشد دانشگاه خواجه نصیر تحصیل می‌کند. از او می‌پرسم:«شما هیچ‌وقت به کارمند شدن فکر کردید؟» جواب می‌دهد:

«دانشجو بودن و تحصیل اجازه نداده به کارمندی فکر کنم»

پرورش بلدرچین در پشت بام-پرورش بلدرچین-مجله باسلام
پرورش بلدرچین شغلی است که از پشت بام هم می‌شود شروعش کرد!

آقای مهندسِ کارآفرین ما، کسب‌وکارش را همراه یکی از دوستانش، از پشتِ بام خانه‌شان شروع کرده است. او می‌گوید:

«بلدرچین از روزی وارد زندگی من شد که با یکی از دوستام که متخصص الکترونیک هم هست تصمیم گرفتیم یه کارآزاد کنار تخصصمون راه اندازی کنیم. شاید باورتون نشه که پرورش بلدرچین رو تو پشت بوم خونه انجام می‌دیم. از اون‌جایی که پرورش بلدرچین نیاز به یه سری زیر ساخت داره به پشت بوم رسیدیم و با کلی زحمت بالاخره فضا رو واسه‌ی شروع کار مهیا کردیم.»

تخم بلدرچین-پرورش بلدرچین-مجله باسلام
تخم بلدرچین یکی از محصولات غرفه امیر است.

می‌پرسم برای این کار آموزش دیدید؟ کلاس رفتید؟ جواب می‌دهد:

« سه سال سابقه‌ی سعی و خطا و تجربه افزایی و ساخت و تولید دستگاه و جیره غذایی داریم ولی از لحاظ ورود به بازار فروش حدود 6 ماهه شروع کردیم. نه! صفر تا صد کار رو خودمون با سعی و خطا یاد گرفتیم چون کارِ پرورش بلدرچین خیلی یاددادنی نیست و آموزش در کنار عمل حاصل می‌شه. آرزوی من ارتقاء کسب‌وکارمان است.»

این مطلب را هم از دست ندهید: دوست دارم تمام فرآورده‌های شترمرغ را تولید کنم

این جوان ایرانی موفق، همراه رفیقش تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است.

کود بلدرچین-پرورش بلدرچین-مجله باسلام
حتی کود بلدرچین هم در غرفه آقای مرادیان پیدا می‌شود

گوشت پاک شده بلدرچین، تخم بلدرچین، کود بلدرچین و پک آموزشی صفر تا صد پرورش بلدرچین، از محصولاتِ غرفه آقای مرادیان است. او که برای رسیدن به اینجا کم سختی نکشیده می‌گوید:

«شاید حدود دوسال طول کشید تا بتونیم تو این زمینه حرف واسه گفتن داشته باشیم ولی بالاخره پیشرفت رو حس کردیم. الان هم قدرت تولید دستگاه جوجه کشی صنعتی داریم و هم جیره غذایی بلدرچینا رو خودمون درست می‌کنیم.تو یه کلمه ما تونستیم تو این کار پیشرفت کنیم. ان‌شاءالله می‌خوایم فعالیتمون رو به یه فضای بزرگتر با تعداد بلدرچین بیشتر ارتقاء بدیم»

[product id=183646]

پرورش بلدرچین بدون هورمون

حسنِ کار آقای مرادیان، در کنارِ پاک کردن بلدرچین که شاید برای خیلی از خانم‌ها سخت باشد، این است که به بلدرچین‌های خود هیچ‌گونه هورمونی تزریق نمی‌کند:

« بلدرچین یکی از مفیدترین موجوداتیه که تا حالا باهاش برخورد داشتم. هم گوشت لذیذی داره هم ارزش غذاییش خیلی بالاست. واقعیتش واسم جای تعجبه که چرا جاش تو سفره‌ی ما خالیه! ما به بلدرچین‌هامون هیچ هورمونی تزریق نمی‌کنیم، اون‌ها روند طبیعی رشد خودشون رو دارن و همین که ما در طولِ مسیر رشد سعی می‌کنیم بهترین شرایط و غذا برای بلدرچین فراهم باشه محصول ما رو متمایز می‌کنه.»

آقای مرادیان تا به امروز با مشکلات و چالش‌های زیادی برای تولید و فروش محصولاتش رو به رو بوده است، اما از طریق بازاریابی‌های مجازی وحضوری سعی کرده محصولش را به مردم معرفی کند. 

[product id=280871]

تیمچه، یک بازار مجازی

آقای مرادیان، فقطِ یکی از غرفه‌‌دارانِ باسلام نیست، او هدایت و مدیریت غرفه دیگری را هم بر عهده دارد، غرفه «تیمچه» که با همه‌ی غرفه‌های «باسلام» متفاوت است. تیمچه شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ یک بازارِ قدیمی پر از محصولان سنتی و طبیعی و چشم نواز؟ تیمچه‌ی باسلام هم دقیقا، چینین جاییست. یک غرفه با 138 محصول، که مدام بر تعدادش افزوده می‌شود. این غرفه تلفیقی از ده‌ها غرفه‌ی محبوب است، تا مشتریان باسلامی بتوانند به راحتی به محصولاتِ ناب دسترسی داشته باشند. آقای مرادیان می‌گوید:

« با توجه به تعداد بالای غرفه‌های باسلام و محصولات، گاهی پیدا کردن محصول مورد نظر برای مشتری‌ها سخت می‌شد، به خاطرهمین تیمچه گلچینی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات غرفه‌ها را ارئه می‌دهد.» 

محصولات ناب غرفه‌های قم را در تمیچه پیدا کنید

برنج ، ادویه، زعفران، عسل ،شیرینی، انواع شربت‌ها و روغن‌ها محصولاتِ غرفه‌ی تیمچه قم هستند، آقای مرادیان، لذتِ تمیچه را به کار گروهی می‌داند:

« تیمچه گروهی متشکل از غرفه‌دارهای یک شهره که تو چهارچوب مشخصی باهم همکاری می‌کنند. از 16 اسفند استارتش خورده و دلیلش برتریش کار گروهی نسبت به کار فردیه. در تیمچه، کار گروهی و ایده‌های نابی که مطرح می‌شه خیلی شیرینه. خداروشکر غرفه‌دارهای قمی هم تا به الان راضی بودن»

شما هم اگر دوست دارید در یک جست‌وجوی کوتاه، بتوانید بهترین محصولات غرفه‌های قم را پیدا کنید، حتما به تیمچه سری بزنید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x