عشق هفت‌ساله و رکود شغلی


1,288

7-years-of-love-after-the-failure

آقای مرشدلو متولد نیشابور است ولی اکنون با همسرش در مشهد زندگی می‌کنند. اوایل ازدواجشان توی کار کامپیوتر بود، ولی با آمدن گوشی‌های هوشمند به بازار، کار خرید و فروش کامپیوتر به طور جدی با کساد مواجه شد. دیگر مردم تمایل چندانی به خرید کامپیوتر نداشتند. خلاصه، کار آقای مرشدلو متوقف شد؛ ولی خودش متوقف نشد.

خیلی زود، آقای مرشدلو و همسرش وارد یک کار هنری شدند و کسب‌وکار جدیدی راه انداختند: سرمه‌دوزی. سرمه‌دوری کار ظریف و زمان‌بری است. تولید یکی-دو نفره‌اش، آن قدرها به‌صرفه نیست و لازم است که به صورت گروهی انجام شود. برای همین، خانواده مرشدلو کم‌کم کارشان را گسترش دادند و از دیگران هم دعوت کردند تا با آن‌ها کار کنند. حتی شروع کردند به آموزش سرمه‌دوزی به کسانی که علاقه‌مند به کار بودند ولی بلد نبودند.

امروز، نزدیک به هفت سال از آن روزهای نخست می‌گذرد و تا کنون، حدود هشتصد نفر از زنان و مردان علاقه‌مند به این هنر، سرمه‌دوزی را پیش آقای مرشدلو و همسرش یاد گرفته‌اند و سی‌نفر همچنان با آن‌ها همکاری می‌کنند و از این راه، صدها خانواده در مشهد کار می‌کنند و درآمد دارند.

گاهی یک مشکل ناخوشایند باعث تغییراتی در زندگی آدم‌ها می‌شود که خیرش نه فقط به خودشان که به دیگران هم می‌رسد. شاید همیشه نباید از مشکلات ناراحت و رنجور شد؛ چه بسا مشکلی که پیش آمده، شروع یک تحول بزرگ و یک برکت بی‌پایان باشد.

محصولات آقای مرشدلو و همسر و گروه هنری‌اش را می‌توانید در غرفه «سرمه دوزی چکاوک» ببینید و به صورت اینترنتی سفارش بدهید. این غرفه، تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع رومیزی‌های ترمه، کیف‌های سرمه‌دوزی شده، جانماز و سجاده‌های ترمه، سرویس عروس و داماد و… است.

[button href=”https://goo.gl/Hyu5Ar” align=”center” target=”_blank”]غرفه سرمه‌دوزی چکاوک[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x