خاکشیر ، دانه‌هایی که سلامتی می‌بخشند !


5,274

من تا از قبل از دل‌درد دختر کوچکم خاکشیر را نمی‌شناختم! یعنی آن‌طوری که در شأن خاکشیر باشد نمی‌شناختمش! اگر شما هم مثل مادرم اطلاعاتتان از خواص خاکشیر چیزی در حد تسلط انیشتین به مبحث نسبیت است، حتماً حرفم را درک می‌کنید! باید اعتراف کنم بعد از اینکه دانه‌های ریز و صیقلی خاکشیر مثل  یک گروه امداد آمدند و دخترم را از دل‌درد نجات دادند، من دیگر آن آدم سابق نبودم! اگر می‌خواهید بدانید درمان دل‌درد چه ارتباطی به خاکشیر دارد پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

شربت خاکشیر- خواص خاکشیر برای یبوست-مجله باسلام
خاکشیر، دوست و درمان همه‌ی مزاج‌ها

خواص معجزه‌آسای خاکشیر برای یبوست

یکی از معضلات همیشگی مادرهای جوان، دل‌دردهای گاه‌وبی‌گاه کودکشان است! خب باید بگویم من هم گرفتار این معضل شده‌ام! روزی که دختر کوچکم از یبوست و دل‌درد شدید به خودش می‌پیچید، تهیه شربت خاکشیر به تجویز مادرم، هم دخترم را از دل‌درد نجات داد و هم مرا از غصه!

 اصل قضیه این نه است که خاکشیر ، یبوست ناشی از استرس و غلبه‌ی خلط سودا را درمان می‌کند. فقط طرز تهیه شربت خاکشیر برای یبوست کمی متفاوت است. شما باید یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بکوبید و در یک لیوان آب قند بریزید. این شربت نارنجی رنگ با بهبود عملکرد روده باعث می‌شود، مدفوع راحت‌تر و به‌طور کامل از بدن دفع شود.

البته این نسخه برای افرادی هم که به‌دلیل کهولت سن و کم‌آبی به مشکلات دفع دچار هستند بسیار مفید است.

[post id=17338]

سایر خواص خاکشیر که نباید از آن غافل ماند

بعد از اینکه شربت خاکشیر مثل آب حیات از غصه نجاتم داد، مادرم بیشتر از خواص خاکشیر برایم گفت. خواصی که از خیلی‌هایشان خبر نداشتم.

  • علاوه‌بر اینکه خاکشیر برای یبوست مفید است، اسهال را هم درمان می‌کند. البته شیوه‌ی استفاده از آن فرق دارد. برای درمان اسهال باید خاکشیر را روی حرارت ملایم بو بدهید و سپس آن را با آب و عسل مخلوط کنید. این مخلوط برای هر سنی مفید است. حتی بچه‌های خردسال هم می‌توانند چند بار در روز از یک قاشق غذاخوری تا نصف استکان از این مخلوط مصرف کنند.

[product id=131220]

  • مصرف روزانه‌ی 4 یا 5 لیوان شربت خاکشیر و عسل (یا شیرین‌کننده‌های طبیعی دیگری مثل به‌لیمو، سکنجبین و…) می‌تواند به دفع سنگ کلیه و بهبود التهاب‌های مجاری ادراری بسیار کمک کند.
  • آبله‌مرغان و سرخک از جمله بیماری‌هایی هستند که در فصل گرما هر فردی و به‌ خصوص کودکان را تهدید می‌کند. بنابراین درصورت ابتلا به چنین بیماری‌هایی نوشیدن روزانه‌ی شربت کم‌شیرین خاکشیر را فراموش نکنید، چراکه به‌خوبی حرارت بدن را کاهش می‌دهد.
شربت خاکشیر- خواص شربت خاکشیر-مجله باسلام
خاکشیر،دانه‌ی معجزه‌گر طبیعت است.

شاید تعجب کنید اما یکی از بهترین راهکارها برای کاهش خارش و سوزش دانه‌های قرمز آبله‌مرغان و سرخک، سوزاندن دانه‌های خاکشیر و بخور دادن بدن با دود حاصل از آن است!

  • درصورتی‌که به لاغری مفرط دچار هستید و دلتان می‌خواهد به وزن ایده‌آل برسید، نوشیدن مخلوط شیر و خاکشیر در وعده‌ی ناشتا، وزنتان را افزایش خواهد داد.
  • اگر شما هم مثل همه دلتان می‌خواهد پوشتی روشن و بدون لک داشته باشید لازم نیست به سراغ کرم‌ها و داروهای گران‌قیمت بروید. همین‌که به‌صورت روزانه و به‌مدت سه هفته شربت خاکشیر و ترنجبین بنوشید پوستتان روشن‌تر می‌شود و لکه‌ها از بین می‌روند.
  • از دیگر خواص خاکشیر رفع گرفتگی صدا و بهبود بیماری‌های گوش است.

[post id=17398]

طرز تهیه شربت خاکشیر

برای تهیه این شربت باید 5 تا 6 ساعت ترنجبین را در آب بخیسانید و بعد از صاف کردنش، دو قاشق غذاخوری خاکشیر در آن بریزید و میل کنید. این شربت بوی بد دهان ناشی از غلبه‌ی بلغم را هم از بین می‌برد. ترکیب خاکشیر با عرق کاسنی، شاه‌تره و بیدمشک هم ترکیب معجزه‌آسایی است که ظرف سه هفته می‌تواند جوش‌های صورتتان را از بین ببرد.  

نحوه شستن خاکشیر چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که من را از مصرف خاکشیر دور کرده بود، فرار از دردسرهای شستشوی خاکشیر بود. اما بعد از اینکه مادرم نحوه شستن خاکشیر را به بهترین شکل برایم توضیح داد، فهمیدم که این کار آنقدرها هم پیچیده نیست!

  • اول باید خاکشیر را در یک ظرف پر از آب بریزید و با قاشق یا چنگال آن را هم بزنید تا خاکشیرهای گلوله‌شده از هم باز شوند و دانه‌ها کاملاً نشست کنند.
  • سپس آب سطحی ظرف را خالی کنید تا خس‌وخاشاکی را که روی آب آمده‌اند از خاکشیر جدا کنید.
  • دوباره روی خاکشیر آب بریزید و بعد از کمی هم زدن، آن را آرام آرام توی ظرف دیگری بریزید
  • این کار را چند بار تکرار کنید تا خاکشیر کاملاً سنگ‌شور شود.
  • البته ناگفته نماند که با تهیه‌ی خاکشیر تمیز از غرفه‌های باسلام می‌توانید از زحمت شستن خاکشیر آسوده شوید.
طرز تهیه شربت خاکشیر-خواص خاکشیر-مجله باسلام
شربت خاکشیر یکی از پرطرفدارترین شربت‌های ایرانی است.

طرز تهیه شربت خاکشیر با طعم‌هایی منحصربه‌فرد

تهیه شربت خاکشیر یکی از آسان‌ترین کارهای دنیاست که نتیجه‌ی بسیار خوشمزه‌ای دارد! فقط باید یک پارچ را به را به اندازه‌ی 4 لیوان از آب پر کنید. سپس 4 قاشق غذاخوری خاکشیر در آن بریزید و با مقدار شکر یا عسل شیرینش کنید.

اگر هم می‌خواهید طعم خاصی به شربتتان بدهید می‌توانید از آب لیموی تازه، گلاب یا زعفران دم‌کرده استفاده کنید. آلو بخارا هم گزینه‌منحصربه‌فردی است که طعم شربتتان را بسیار متفاوت می‌کند. البته برای چشیدن این مزه‌ی متفاوت باید 5 ساعت صبر کنید تا آلو نرم شود و شربتتان خوب مزه بگیرد!

[product id=70460]

حرف آخر باسلام

حالا که با نحوه شستن خاکشیر و طرز تهیه شربت خاکشیر بیشتر آشنا شده‌اید، بهتر است دست بجنبانید و هر چه زودتر از خواص این دانه‌های سلامتی‌بخش استفاده کنید تا مثل من خدای نکرده به وقت بیماری به یادش نیافتید! خبر خوب اینکه برای خرید خاکشیر ، آن هم از نوع تمیز و مرغوبش می‌توانید روی باسلام حساب کنید و با سر زدن به غرفه‌ها و خرید مرغوب‌ترین خاکشیر ، سلامتی و خوشمزگی را به خانه‌تان دعوت کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x