چرا یک فروشنده موفق با همه تجربه‌اش شکست می‌خورد!!!


1,494

how-an-experienced-seller-fails

قبلاً در این باره گفته‌ایم که تبلیغات به معنای جلب توجه مخاطب است و بهترین روش تبلیغاتی آن است که مخاطب بیشتری را جذب کسب و کار شما می‌کند. گفتیم که چرا نباید شب، قبل از خواب، به تبلیغ بیلبوردی فکر کنید. (اینجا بخوانید). امروز درباره‌ی تجدیدنظر در تبلیغات صحبت می‌کنیم و اینکه چطور فروشنده موفق باشیم.


چرا روش‌های جدید؟

بارها با این سؤال برای کسب و کار خودتان و دیگران مواجه می‌شوید:

چرا روش تبلیغی جدید را امتحان کنم؟
من که فروشم عالیه، پس روش تبلیغم درسته دیگه!

فرض کنید امروز صبح از خواب بلند شدید و هیچ شبکه اجتماعی و روش تبلیغی که در گذشته وجود داشته، نیست! شما در مواجهه با این اتفاق چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

93% مردم نمی‌دانند در این مواقع چه کار کنند؛ افسرده می‌شوند، غصه می‌خورند و … می‌دانید چرا؟! چون شیفته و عاشق روش تبلیغ موفق‌شان‌اند. این شیفتگی، فرصت تحقیق و پیدا کردن روش‌های جدید را از آنها گرفته است.

شاید با خودتان بگویید: «مگه می‌شه یه روز روش‌های تبلیغ از کار بیفته؟». بله؛ این اتفاق آهسته‌آهسته رخ می‌دهد. اگر گوش به زنگ نباشید، یک روز که از خواب بلند می‌شوید، رقیبتان سهم بازار شما را از آن خود کرده است. آرام و آهسته‌ و شما متوجه نشده‌اید!

عجیب‌تر آن است که بودجه‌ی تبلیغاتی او و کیفیت محصولش از شما پایین‌تر بوده است!! پس چه اتفاقی افتاده!

مراقب این موارد باشید تا فروشنده موفق شوید

جواب خیلی ساده است. رقیب شما متوجه چیزهایی بوده که شما از آن غافل بوده‌اید:

  1. بازار و قیمت‌های آن بر پایه‌ی قانون عرضه و تقاضا می‌گردد.
  2. روش‌های تبلیغاتی جدید متولد می‌شوند و قیمت‌شان هر روز افزایش می‌یابد؛ تا حدی که بعد از مدت زمانی به طور غیر واقعی گران می‌شوند. این گرانی فقط به خاطر این است که تعداد کسب و کار بیشتری آن سبک تبلیغات را تقاضا می‌کنند و ممکن است بازدهی آن رو به کاهش باشد.
  3. رقیب به خاطر ضعف بودجه‌ای و رقابت با شما، ابتدا کانون توجه مشتری شما را پیدا می‌کند و روش تبلیغی را انتخاب می‌کند که هنوز قیمتش به اندازه‌ی واقعی نرسیده است. جذابیت این روش تبلیغ، روز به روز مشتری شما را بیشتر به سمت رقیب می‌کشد.
  4. بازاریابان هر روش تبلیغی و هر محیطی را سریع ویران می‌کنند. به روش‌ها دل نبندید.

هر روز از خودتان بپرسید توجه مشتری من کجاست و چگونه می‌توانم در آن محیط تبلیغ بهتری انجام دهم. در غیر اینصورت با تمام تجربه‌ی شما، جوانی 18 ساله از شما پیشی می‌گیرد! لطفاً مواظب کسب و کار خودتان باشید.

از مطالب بعدی کمکتان می‌کنیم در جدیدترین محیط‌های تبلیغات بدرخشید.

با ما همراه باشید و سؤالات خود را برای ما ارسال کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x