از همان چرمی می‌خواهم که برای بچه‌ خودت دوختی


1,554

i-want-the-same-leather

اولین مشتری‌اش، نوزادی بوده که در راه داشته؛ بعد هم همسرش؛ دو مشتری که مهم‌ترین اولویت‌های زندگی خانم میریان هستند. واکنش غیرمنتظره آشنایان و اقوام به کوله نوزاد نورسیده، خیلی چیزها را عوض کرد. کم‌کم پای چرم طبیعی به زندگی آن‌ها باز شد؛ همینطور پای کلی مشتری دیگر که می‌گفتند: «از همان جنسی می‌خواهم که برای بچه خودت دوخته بودی».

حالا دیگر زیاد پیش می‌آید که او میان یراق‌فروشی‌ها در کوچه تلفن‌خانه اصفهان بچرخد و دنبال چرم طبیعی گاو باشد برای کیف‌های آقایان، یا چرم طبیعی بز و شترمرغ برای سفارش‌های خانم‌ها که دنبال چرم لطیف‌ترند. یک کلمه می‌گوییم لطیف‌تر؛ ولی واقعیت این است که همین چرم‌های لطیف که اتفاقاً ظریف و زنانه دوخته می‌شوند، نه به راحتی می‌سوزند، نه سرما و گرما از پس‌شان برمی‌آید و نه به راحتی پاره می‌شوند. در واقع خود خانم میریان هم برای رام کردن این چرم‌ها از انواع سمبه و کاتر و قیچی مخصوص برش چرم و جعبه ابزار سحرآمیزش استفاده می‌کند.

غرفه میریان کم‌کم به این معروف شده است که هوای مشتری‌هایش را دارد و همه تلاشش را می‌کند که کار نهایی،‌ باب طبع مشتری در بیاید. حتی از طرح‌های درخواستی مشتری‌ها، که قابل پیاده‌سازی روی چرم باشد، استقبال می‌کند.

[bs-show-product id=38137/]

تمام کارها را با دست خودش می‌دوزد و خبری از چرخ‌های چرم‌دوزی و برش‌های صنعتی و سری‌دوزی نیست. الگوها یک‌به‌یک روی چرم کشیده می‌شود، برش می‌خورد و بنا بر کاربرد محصول، آسترکشی می‌شود. بعد هم چرم با خط‌‌کش و خودکار مخصوص، علامت‌زنی می‌شود و خط دوخت مشخص می‌گردد. بعد از سمبه خوردن هم نوبت به دوخت با نخ موم‌زده می‌رسد. رنگ و ابعاد محصول نیز بسته به نوع کاربری و خواست مشتری انتخاب می‌شود.

[bs-show-product id=97265/]

[bs-show-product id=37897/]


خانم میریان، در غرفه‌اش توضیح داده که از کجا شروع کرده، چطور ادامه داده و رونق کسب‌وکارش از کجا آمده است. خودتان قصه کامل‌تر این زندگی و محصولاتی که از دل این قصه درآمده‌اند را در غرفه کیف و چرم میریان بخوانید و ببینید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x